Ekonominė krizė nepristabdė Berlyno aviacijos šou užmojų

Antradienį Vokietijoje prasidėjo didžiulis aviacijos renginys – aviacijos ir kosmoso mugė „ILA Berlin Air Show“. Parodoje užsiregistravo dalyvauti daugiau kaip 1,2 tūkst. dalyvių. Lankytojai galės apžiūrėti apie 270 eksponuojamų orlaivių. Rugsėjo 11-16 dienomis vyksianti mugė pagaliau atneš šurmulio į naująjį Berlyno oro uostą, kurio atidarymas daug kartų buvo atidėliojamas.

Daugiau nuotraukų (1)

„Reuters“ ir lrytas.lt inf.

Sep 11, 2012, 1:42 PM, atnaujinta Mar 16, 2018, 8:21 PM

Atgis neveikiantis oro uostas

Naujutėlaitį pakilimo ir nusileidimo taką, dar nenaudotą komerciniams skrydžiams, pagaliau palies lėktuvų važiuoklės. Per mugę pasirodymus rengs įvairūs orlaiviai – pavyzdžiui, „Eurofighter jet“ ir naujasis „Eurocopter“ greitaeigis sraigtasparnis X3.

Naujai pastatytas ILA paviljonas yra greta Berlyno - Brandenburgo oro uoste. Jį buvo planuojama atidaryti dar 2011 metais, bet atidarymas net tris kartus atidėtas.

Numatytas paskutinis atidarymas birželio 3 dieną buvo atidėtas dėl problemų, susijusių su priešgaisrinės saugos sistemoms. Dabar planuojama, kad oro uostas skrydžiams duris atvers 2013 m. spalį.

Praėjus daugiau kaip 20 metų po Vokietijos susivienijimo jos sostinė vis dar verčiasi su dviem mažais oro uostais – Tegelio ir Šėnefeldo, kurių pastatymo amžius siekia dar Šaltojo karo laikus.

Daugiau kaip 1,2 tūkst. dalyvių

Laukiama, kad seniausioje pasaulio oro ir kosmoso verslo mugėje ekspozicijas parodys daugiau kaip 1,2 tūkst. dalyvių, pusė iš jų – ne iš Vokietijos. Tarp dalyvių – Europos lėktuvų gamintojai „Airbus“ ir jos konkurentai iš JAV „Boeing“, su savo civiliniais orlaiviais į Berlyno oro šou grįžtantys po daugiau kaip 10 metų pertraukos.

ILA mugėje bus eksponuojami apie 270 orlaivių, pradedant istoriniu „Messerschmitt Bf 109“, baigiant dviem didžiausiais pasaulyje keleiviniais lėktuvais „Airbus A380“ ir „Boeing 747-8“.

Daugeliui bus įdomu, ar bus ryžtasi rengti „EADS A400M“ karinio lėktuvo pasirodymus po to, kai Farnboro orlaivių mugėje net dvejus metus iš eilės jis negalėjo atlikti triukų dėl variklio problemų.

Mugėje pasirodys ir lėktuvas iš Jungtinių Arabų Emyratų „23 A380“ – ši šalis nuo 2004 m. nesėkmingai bando gauti teisę leistis Berlyne. Krizė baugina ir aviatorius

ILA ne tiek išreklamuotas kaip sutarčių pasirašymo renginys, palyginti su Farnboro arba Paryžiaus mugėmis, bet vis vien sutraukia garsią publiką, pasiruošusią išleisti didelius pinigus.

Didžiausia Azijos pigių skrydžių bendrovė „AirAsia“ deda baigiamuosius štrichus, įsigydama iki 100 „Airbus“ reaktyvinių lėktuvų.

Bet panašu, kad parodoje bus ne tik sudarinėjami sandoriai, bet ir diskutuojama apie tai, ar smunkanti pasaulinė ekonomika galiausiai nenusitemps su savimi ir civilinės aviacijos pramonės.

„Airbus“ ir „Boeing“, konkuruojantys dėl didmeninės reaktyvinių lėktuvų rinkos, vertinamos 100 mlrd. JAV dolerių per metus, jau seniai trimitavo apie savo atsparumą, teigdami, kad Europos ir JAV oro linijų bendrovės turi modernizuoti savo parkus, kad sugebėtų atsilaikyti prieš tokius iššūkius, kaip didėjančios degalų kainos ir augimas Azijoje bei Artimuosiuose Rytuose.

Praėjusią savaitę „Airbus“ padidino savo pardavimų prognozes 20 metų, atsižvelgdama į stiprias Azijos ir Ramiojo vandenyno rinkas.

Bet liepą vykusi Farnboro orlaivių mugė buvo kaip reta tyli ir leido prognozuoti, kad gerų laikų dar teks palaukti dėl užsitęsusios eurozonos krizės, bankų atsargumo dėl ilgalaikio finansavimo, brangaus orlaivių užsakymo ir lėtėjančio Kinijos augimo.

„Airbus“ ir „Boeing“ gali tekti atšaukti ar atidėti rekordinį skaičių užsakymų. „Jeigu pažvelgsite į kai kurių užsakančių kompanijų pavadinimus, nustebsite, kad jos turi finansų užsimokėti už visus šituos lėktuvus. Jos tiesiog neatrodo patikimos, ir aš manau, kad kai kurie iš šių užsakymų tikrai žlugs“, - sakė KPMG orlaivių ekspertas Jamesas Stampas.

„Airbus“ motininės kompanijos EADS vadovas Tomas Endersas sakė, kad oro linijų bendrovės Europoje patiria nuolatinį spaudimą, tačiau buvo nusiteikęs optimistiškai dėl paklausos Azijoje ir Artimuosiuose Rytuose.

„Boeing“ ir „Airbus“ turi užsakymus daugiau kaip 8 tūkst. lėktuvų – tai užtikrina užimtumą artimiausiems 6 metams, net jeigu nebūtų pasirašyta naujų sutarčių. Analitikai prognozuoja, kad iki 2015 m. metinės gamybos apimtys padidės iki 45 proc. - tai didelis iššūkis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.