„Bega“ pradėjo bandomuosius krovos darbus per naująjį terminalą (papildyta nuotraukomis)

Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“ trečiadienį prie naujojo pirso krantinės priėmė pirmąjį laivą ir pradėjo bandomuosius krovos darbus per šiemet kompanijos baigtą statyti Universalų žemės ūkio produktų terminalą, kuris yra didžiausias Baltijos regione.

į 168 metrų ilgio, 26 metrų pločio sausakrūvį „Tanais Leader“, bandomosios krovos metu iš naujojo terminalo sandėlio bus supilta apie 25 tūkst. tonų lietuviško eksportinio rapso.
į 168 metrų ilgio, 26 metrų pločio sausakrūvį „Tanais Leader“, bandomosios krovos metu iš naujojo terminalo sandėlio bus supilta apie 25 tūkst. tonų lietuviško eksportinio rapso.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Oct 12, 2012, 6:38 PM, atnaujinta Mar 16, 2018, 3:48 AM

Į 168 metrų ilgio, 26 metrų pločio sausakrūvį „Tanais Leader“, bandomosios krovos metu iš naujojo terminalo sandėlio bus supilta apie 25 tūkst. tonų lietuviško eksportinio rapso.

Pirmojo laivo prišvartavimas prie pirso – svarbus ir ilgai lauktas įvykis kompanijai „Bega“ bei žemės ūkio produkcijos eksportuotojams ir importuotojams, nes šis statinys yra sudėtinė kompanijos pastatyto Universalaus žemės ūkio produktų eksporto-importo terminalo dalis.

Projektinis terminalo pajėgumas siekia apie 2,5 mln. tonų per metus. Jo technologinė įranga pritaikyta tiek birių žemės ūkio produktų eksportui, tiek importui vienu metu. Todėl terminalas leis patenkinti lietuviškų ar kaimyninių šalių grūdų eksporto, kuris šiemet yra rekordinis, poreikius, o kartu didelio tonažo laivais galės priimti ir importinę žemės ūkio produkciją, kurios poreikis vietinėje bei aplinkinių šalių rinkose pastaruoju metu sparčiai auga.

Terminalą, kurį sudaro 160 tūkst. kub. metrų talpos sandėlis, geležinkelio vagonų bei autotransporto iškrovimo/pakrovimo stotis, technologinė krovos ir kita įranga, kompanija pradėjo statyti 2011 m. pradžioje, o šių metų kovą jau atliko pirmuosius bandomuosius krovos iš geležinkelio vagonų į sandėlį darbus.

Generalinis statybos darbų rangovas buvo pati kompanija „Bega“, įvairius rangos darbus atliko Lietuvos ir Švedijos įmonės.

Be statybos darbų, „Bega“ ant pirso sumontavo mobilų laivų krautuvą, įsigijo galingiausią Klaipėdos uoste 124 t keliamosios galios greiferinį kraną „Liebherr 420“, savo lėšomis nutiesė geležinkelio atšakas, automobilių kelius ir kt. Bendros kompanijos investicijos į šį terminalą bei krovos įrangą ir technologijas siekia apie 80 mln. Lt.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija savo ruožtu investavo 52 mln. Lt į pirso statybą.

Prieš pradedant eksploatuoti pirsą, didžiausią nerimą kompanijos „Bega“ vadovybei kelia gylis prie naujųjų krantinių, nes pastačius objektą, tačiau neišgilinus prie jo akvatorijos, nebūtų galima priimti didelio tonažo “Panamax” bei “Post Panamax” tipo laivų, kokius yra planuojama iškrauti ar pakrauti naujajame terminale. Projektinis gylis prie pirso - 14 m (uosto kanalo gylis - 14,5 m).

Bendras terminalo plotas – 23 kv. m. maždaug toks, kaip Klaipėdos „Švyturio“ arenos.

Bendras sumontuotų juostinių transporterių galerijų ilgis – 2,1 km.

Nutiestų elektros kabelių ilgis – 80 km.

Statant terminalą panaudota 26 tūkst tonų gelžbetoninių konstrukcijų, 1800 tonų metalo konstrukcijų, 1620 kubinių metrų medienos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.