Prie Almatos sudužusio orlaivio pilotai mokėsi Lietuvoje

Tragedijos Almatoje, kur sudužus orlaiviui žuvo 21 žmogus, istorijoje minimas ir Lietuvos vardas. Abu Kazachstano bendrovės SCAT pilotai pastarąjį kartą kvalifikacijos pažymėjimus gavo mūsų šalyje. 

Daugiau nuotraukų (1)

Aida Murauskaitė

Jan 31, 2013, 7:34 AM, atnaujinta Mar 12, 2018, 10:00 PM

Kazachstano oro bendrovės SCAT lėktuvas CRJ 200LR sudužo šį antradienį taip ir nepasiekęs Almatos oro uosto. Iki numatyto oro uosto buvo likę penki kilometrai.

„Ekipažo kapitonas Vladimiras Jevdokimovas 1973-iaisiais metais baigė Buguruslano aviacijos mokyklą, o 2012-aisiais kvalifikaciją kėlė „Baltic Aviation Academy“, - skelbiama oro bendrovės SCAT tinklalapyje.

Ši mokymo bendrovė, kaip ir užsakomųjų skrydžių kompanija „Small Planet Airlines“ ar orlaivių techninės priežiūros įmonė „Fl Technics“, priklauso Lietuvos įmonių grupei „Avia Solutions Group“.

Išsyk Kazachstane buvo suburta speciali grupė įvykiui ištirti ir nustatyti avarijos priežastis. Pirmoji versija – sudėtingos oro sąlygos. Buvo svarstoma ir kad lėktuvui galėjo pristigti degalų, tačiau ši versija atmesta.

Pirmasis pilotas ore praleido per 18 tūkst. valandų, iš jų 1010 valandų – kaip kapitonas. Antrojo piloto stažas mažesnis – 3,5 tūkst. valandų.

Gavo kvalifikacijos pažymėjimus

Orlaivio kapitonas ir antrasis pilotas išties praėjusių metų lapkritį sėkmingai baigė mokymus Vilniuje įsikūrusioje įgulos mokymo įmonėje „Baltic Aviation Academy“ ir gavo tai patvirtinančius pažymėjimus.

„Orlaivio kapitonas ir antrasis pilotas sėkmingai baigė orlaivio tipo kvalifikacijos kursą, atitinkantį tarptautinius JAR-FCL reikalavimus. Tinkamą šių pilotų kvalifikaciją pripažino Europos aviacijos saugos agentūros patvirtinti tarptautiniai egzaminuotojai.

Kadangi Europos Sąjungos aviacijos mokymų centrų kokybė nuolat tikrinama Europos lygiu, taip užkertamas kelias nepakankamai rengiamų pilotų kvalifikacijai“, - aiškino „Baltic Aviation Academy“ generalinė direktorė Eglė Vaitkevičiūtė.

Ji pridūrė, kad avarinę situaciją gali sukelti netinkama orlaivio būklė, oro sąlygos, piloto klaida ir kitos priežastys.

„Įvykus nelaimingam atsitikimui, šalies civilinės aviacijos administracija vykdo tyrimą, kurį užbaigusi gali konkrečiau įvardinti įvykio priežastis“, - sakė E. Vaitkevičiūtė.

Kaip tvirtina oro bendrovė SCAT, orlaivis buvo numatytu laiku patikrintas ir atitinka saugos reikalavimus. Pernai birželį orlaivis buvo remontuojamas Danijoje.

Mokiniai - nuo Rusijos iki Europos

Per metus skraidyti tam tikru orlaivio tipu, tarkim, „Boeing 737CL“, „Airbus A320“ ar „Bombardier CRJ 200“, „Baltic Aviation Academy“ moko kelis šimtus pilotų.

„Tarp mūsų klientų - nuo Rusijos ir NVS šalių iki Vakarų Europos valstybių, tokių kaip Italija, Ispanija, Olandija, Didžioji Britanija, Prancūzija, avialinijų ir privačių asmenų.

Džiaugiamės, kad klientai iš Vakarų Europos patvirtina aukštą mūsų teikiamų paslaugų lygį“, - sakė E. Vaitkevičiūtė.

Tikrinimus atlieka europiečiai

„Tie du pilotai tikrai mokėsi Lietuvoje, „Baltic Aviation Academy“ moko daug pilotų iš Kazachstano, Kirgizijos, Ukrainos. Dėl įvykio Almatoje per anksti daryti išvadas, vyksta tyrimas“, - sakė Lietuvos civilinės aviacijos administracijos (CAA) vadovas Kestutis Auryla.

Jis pabrėžė, kad šią mokymo įmonę yra sertifikavusi Lietuvos CAA, o audituoja ir Europos aviacijos saugos agentūra.

„Jokių kritinių neatitikimų auditų metu nesustatyta. Yra pasitaikę tik smulkmenų, kurių aptinkama kiekvienoje įmonėje, tačiau jos tikrai neturi įtakos veiklai“, - kalbėjo K. Auryla.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.