Išreklamuota jungtis ketvirtą kartą užstrigo. Ar tai normalu?

Pompastiškai startavusios elektros jungties su Švedija „NordBalt“ veikla dar kartą strigo. Per trumpą laiką tai nutiko jau ketvirtąjį kartą. Trečiadienio pavakarę jungtis buvo pataisyta.

Elektros jungties su Švedija „NordBalt“ veikla eilinį kartą pastrigo.<br>M.Kulbio nuotr.
Elektros jungties su Švedija „NordBalt“ veikla eilinį kartą pastrigo.<br>M.Kulbio nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Kristina Rancaitė

Apr 20, 2016, 12:04 PM, atnaujinta May 28, 2017, 7:47 AM

Elektros perdavimo sistemos operatoriaus „Litgrid“ komunikacijos vadovė Vilija Railaitė teigė, kad gedimas jau tvarkomas.

„Gedimas įvyko skaitiklyje Klaipėdoje, jis jau yra taisomas. Negaliu pasakyti, kada sutaisys, bet iš karto pranešime“, – sakė V.Railaitė.

Jos teigimu, šie gedimai – normalus procesas, kadangi „NordBalt“ – nauja jungtis, kuri turi „įsivažiuoti“.

„Visų jungčių statistika tokia pati. Pirmaisiais metais ir ypač mėnesiais atsijungimų visada pasitaiko.Kurį laiką tai gali vykti ir tai vertiname kaip normalų reiškinį“, – teigė V.Railaitė.

Pasak jos, šie gedimai neturi jokių pasekmių, vartotojai nieko nepajuto.

Dėl gedimų gali augti elektros kaina

Energetikos ekspertas, Vytauto Didžiojo universiteto rektorius Juozas Augutis sako, kad panašūs gedimai – natūralus procesas, bet dėl jo gali padidėti elektros kaina.

„Iš esmės tai natūralus procesas. Tai – gana sudėtingas objektas, toks yra eksplotacijos įvedimo laikotarpis. Palyginus su „LitPol Link“, gedimų daugiau, bet jie taisomi, nėra sisteminiai. Kai bus surasti techniniai sprendimai, tikiuosi, veiks be gedimų“, – sakė J.Augutis.

Jo teigimu, tokiems objektams eksplotacijos įvedimo laikotarpis – metai, kadangi tenka dirbti įvairiais režimais. Be to, vyksta įvairūs bandymai.

„Po tokių gedimų kaina, be abejo, išauga. Sutrinka importo režimas, keičiasi sąnaudos, didėja elektros savikaina, kaina. Tai nėra malonūs dalykai, tačiau jie nėra ilgalaikiai, todėl didesnės įtakos vartotojai nepatiria. Pati jungtis leido elektrą atpiginti. Belieka laukti, kol pradės veikti be trikdžių“, – dėstė J.Augutis.

Paklaustas, koks turėtų būti gedimas, kad vartotojams kainos realiai išaugtų, ekspertas sakė, kad gedimas turėtų trukti gerokai ilgiau.

„Jeigu nepavyktų per keletą savaičių ar mėnesių sutvarkyti, tada galima būtų prognozuoti, kad elektros kaina išaugs. Bet taip nebūna, yra technologijos, technika, garantiniai laikai. Jeigu yra projektavimo ar įrangos klaidų, garantinio laikotarpio metu tai bus pakeista“, – pridėjo J.Augutis.

Primename, kad praėjusio ketvirtadienio rytą dėl gedimo Švedijos pusėje, apie 10 km nuo Nibru, atsijungė „NordBalt“ jungtis. Kaip pranešta „Nord Pool“ skubių rinkos pranešimų skiltyje, jungties gedimas pašalintas sekmadienį.

Prieš tai „NordBalt“ jungtis buvo atsijungusi balandžio 6 dieną dėl gedimo Klaipėdoje.

Dar seniau, kovo 18 dieną, jungtis atsijungė po avarijos Lietuvoje, tuomet buvo aktyvuoti du Kruonio hidroakumuliacinės elektrinės agregatai, taip pat buvo pasinaudota kaimynų latvių ir estų pajėgumais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.