R.Perveneckas: „Abejoju, ar Gedimino prospektas taps prekybine gatve“ (papildyta)

Ar 21 milijonas litų padės prekybos centrui „Gedimino 9“ prisikelti naujam gyvenimui? Analitikai sako, kad susigrąžinti pirkėjus padės ne tiek investicijos, kiek populiariaus Švedijos mažmeninės prekybos tinklo H&M parduotuvė. Ji įsikurs per tris aukštus, tačiau duris atvers pavasarį. Antradienį atsinaujinęs prekybos centras „Gedimino 9“ pristatytas oficialiai.

Prekybos centras „Gedimino 9“ skelbia pabaigęs pusmetį trukusią rekonstrukciją.<br>T.Bauro nuotr.
Prekybos centras „Gedimino 9“ skelbia pabaigęs pusmetį trukusią rekonstrukciją.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Simona Viltrakytė

Dec 10, 2013, 1:41 PM, atnaujinta Feb 19, 2018, 9:45 PM

Privilios „Aprangą“?

Ar kuri Rimanto Pervenecko vadovaujamos „Aprangos“ grupės parduotuvių įsikurs „Gedimino 9“, dar nežinia. Kaip lrytas.lt sakė R.Perveneckas, pasiūlymų bendradarbiauti iš atsinaujinusio prekybos centro atstovų sulaukta. Pašnekovas gyrė ir pakeistą prekybos centro aplinką. Tačiau ar šios naujovės bus lemiančios, sakė dar negalintis atsakyti.

Verslininkui kliūva, jog kalbant apie naująjį „Gedimino 9“ vis akcentuojamas didžiausias nuomininkas. „Iš principo tai – ne prekybos centras, o reklaminis H&M pastatas. Bet kuriai firmai Gedimino prospekte reikia ne šiaip parduotuvės, o įvaizdinės. Ji turi būti matoma, su gražiomis vitrinom. O tame prekybos centre tokių vietų daug nėra – beveik viskas atiduota vienam prekės ženklui“, - kalbėjo „Aprangos“ grupės vadovas.

Nesvetingas prekybos centrams

Gedimino prospektas nėra toks svetingas prekybos centrams, kaip norėtųsi. Ištaigingas „Grand Duke Palace“ nerado savo kliento, kad prekyba nesieina kaip per sviestą, būta kalbų ir apie prekybos centrą „Flagman“, o ir pats „Gedimino 9“ išgyveno nuopolių. 

„Šiandien šalia centro esantys stambūs prekybos centrai sudaro didelę konkurenciją miesto centrui. Žmogui paprasčiau nuvažiuoti į didelį prekybos centrą, pasistatyti automobilį ir nueiti apsipirkti. Centre reikia galvoti, kur pastatyti automobilį, už tai dažniausiai reikia mokėti. O jei pirksi ne tik rūbus, bet ir maistą, jį reikės tempti iki automobilio“, - situaciją apibūdino „Ober-Haus“ vertinimo ir rinkos tyrimų departamento vadovas Saulius Vagonis.

Vis dėlto „Gedimino 9“ vadovė Donata Vaičiukynė teigė, jog palyginti netoli Vilniaus centrinių gatvių esantys prekybos centrai jos vadovaujamai prekybos salai - ne konkurentai.

„Nekonkuruojame nei su vienu prekybos centru – mūsų kitoks pirkėjas“, – aiškino D.Vaičiukynė.

„Apranga“ Vilniaus centre turi „Zara“, „Mango“, „City woman“, „City man“ parduotuvių. Tačiau jos, kaip sakė R.Perveneckas – įvaizdinės.

Kaip teigė pašnekovas, tokią parduotuvę centrinėje miesto gatvėje nori turėti bet kuris rimtas prekės ženklas. Ir tik po kuriamasi prekybos centruose.

„Pavyzdžiui, „Zara“ nesutiko atidaryti parduotuvių prekybos centruose, kol jų neatvėrėme Vilniaus, Rygos ir Talino miesto centruose“, - prisiminė R.Perveneckas.

Tačiau, apskritai, jo vertinimu, bent jau kol kas Gedimino prospektas tėra graži gatvė, kurioje plėtoti verslą sudėtinga.

Pašnekovas abejoja, ar kada atsitiks taip, kad Gedimino prospektas taps patrauklia prekybine gatve. Tam labiausiai trukdo du dalykai: prastas privažiavimas ir arti esantys net keturi dideli prekybos centrai.

„Gedimino prospektas – privažiavimo požiūriu labai nedraugiška gatvė. Mano supratimu, juo kol kas vaikšto tik tie, kurie čia gyvena ir dirba. O prie didžiausių Vilniaus prekybos centrų - „Akropolio“, „Ozo“, „Panoramos“ bei „Europos“ ir privažiavimas geresnis, ir parkavimas nepalyginamai patogesnis, ir prekių pasiūla didesnė“, - kalbėjo R.Perveneckas.

Be to, jo teigimu, pagrindinėje Vilniaus gatvėje sėkmingai prekybai akivaizdžiai per maži žmonių srautai.

Į centrą - ne apsipirkti

S.Vagonis sako, kad tiek prekybos centras „Flagman“, tiek „Gedimino 9“ įsikūrę tokioje Gedimino prospekto dalyje, kuri sutraukia didelius tiek vietinių gyventojų, tiek turistų srautus. Tik jie, anot S.Vagonio, dažniausiai į miestą eina ne pirkti rūbų ir batų, o pramogauti. 

„Jei prieš 10 metų miesto centre dominavo parduotuvės, šiuo metu didžiausias nuomos kainas moka įmonės, susijusios su paslaugomis, maitinimu ir pramogomis. Šiandien žmogus, kuris norės nusipirkti prekę, eis ten, kur didžiausia parduotuvių koncentracija – į prekybos centrą. Čia jis galės rinktis ne dviejose ar trijose parduotuvėse, o dvidešimtyje“, - svarstė pašnekovas. 

Jo manymu, „Flagman“ ir „Gedimino 9“ per maži, jų pasirinkimas – per mažas, kad pirkėjas ateitų prekę rinktis būtent čia. 

„Dažnai klausiama, kodėl Londone, Paryžiuje, Berlyne gyvuoja prekybinės gatvės. Ten atskiras gatves jau galima vadinti prekybos centru. O galintys su jomis konkuruoti didieji prekybos centrai yra gerokai atokiau“, - pastebi „Ober-Haus“ atstovas. 

Anot jo, to atspindys Vilniuje - Rotušės aikštė, kur viena šalia kitos susikoncentravusios prabangos prekių parduotuvės.

Magnusas Lundgrenas, mažmeninės plėtros konsultantas iš Švedijos, gelbėjęs atnaujinant „Gedimino 9“, tikisi, kad šis prekybos centras bus kertinis akmuo, nuo kurio Gedimino prospekte pradės kurtis prekybinė gatvė. Tokia, kokių galima rasti užsienio miestų širdyse.

„Žmonių srautas Gedimino prospekte yra. Turime ir teatrą, ir restoranus, ir laisvalaikio leidimo vietų yra. Bet stinga koncentruotos prekybos“, - sakė prekybos centro „Gedimino 9“ vadovė D.Vaičiukynė. Anot M.Lundgreno iš Švedijos, prekybos centre „Gedimino 9” atnaujintos erdvės suplanuotos taip, kad būtų galima rasti vietą asmeniniams ar verslo susitikimams. Prekybos centro atstovai viliasi, jog šios erdvės ir tarptautiniai prekės ženklai bus miestiečių ir miesto svečių magnetas.

„Tenka pripažinti, kad Gedimino prospektas reikalauja ir tolimesnės plėtros. Iš sąstingio po darbo valandų ir laisvadieniais išjudintų bendros veikiančių prekybininkų bei kavinių iniciatyvos. Patrauklumą taip pat paskatintų pasaulinio lygio prekių ženklų įkurtuvės, kokybiškų susitikimų vietų pasiūla“, – sako M.Lundgrenas.

Kuriasi prekybinė erdvė

Tačiau, kaip lrytas.lt sakė „Douglas Lt“ finansų direktorius Paulius Prižgintas, ir Gedimino prospekte pamažu kuriasi Europos miestams būdinga prekybinė erdvė, kuriai susiformuoti reikia nemažai laiko. Daugelyje užsienio valstybių, „Douglas“ parduotuvės įsikūrusios būtent tokiose prekybinėse gatvėse.

Gedimino prospekte esančiame prekybos centre „Flagman“, kuris taip pat keitė savo koncepciją, kosmetikos ir parfumerijos parduotuvė „Douglas Lt“ įsikūrė 2012-ųjų rudenį. 

Anot P.Prižginto, nors pagrindinė miesto gatvė kurį laiką buvo tinklo plėtros planuose, vis tik joje kurtis neskubėta – ieškota tam geriausiai tinkančių patalpų. 

„Flagman“ prekybos centre įrengtai parduotuvei privalumų teikia tai, kad ji lengvai pasiekiama pirkėjams, kuriems ne visada patogu nuvykti į prekybos centrą.

Čia jie gali apsipirkti ar pasikonsultuoti su grožio specialistais per pietų pertrauką ar užsukti pakeliui iš darbo. Be to, Gedimino prospektas yra viena labiausiai turistų lankomų vietų, todėl čia įsikūrusioje parduotuvėje noriai lankosi ne tik vilniečiai, bet ir svečiai iš užsienio, kuriems „Douglas“ prekės ženklas yra gerai žinomas tarptautiniu mastu.

Gedimino prospekte nuolat gausu praeivių ir tai lemia didelį lankytojų bei pirkėjų srautą tiek įprastomis darbo dienomis, tiek savaitgaliais“, - kalbėjo P.Prižgintas. 

Paprašytas palyginti patalpų nuomos kainas Vilniaus centre ir kiek atokiau esančiuose prekybos centruose, pašnekovas sakė, jog pačioje miesto širdyje įrengtų patalpų nuoma yra brangesnė nei labiau nuo centro nutolusiose miesto dalyse. Pasak „Douglas Lt“ finansų direktoriaus, rasti norimų patalpų Gedimino prospekte nelengva. 

Baigėsi nesėkme

„Gedimino 9“ rekonstrukcija truko pusmetį ir kainavo 20,71 mln. litų. Šiandien prekybos centre įsikūrę 20 parduotuvių ir paslaugas teikiančių įstaigų. 1600 kvadratinių metrų ketvirtojo prekybos centro aukšto skirta biurams.

„Yra didžiulis noras pritraukti Vilniaus pirkėją ir ne tik. Norėtume į miesto centrą privilioti ir kaimyninių šalių pirkėjus“, - sakė prekybos centro „Gedimino 9“ vadovė D.Vaičiukynė. Anot jos, anksčiau prekybos centrui nesisekė, nes tam labiausiai kliudė nepalankus laikmetis.

S.Vagonis svarsto, kad būtent „H&M“ turėtų padėti prekybos centrui „Gedimino 9“ pritraukti pirkėjų ir įkvėpti gyvybės kitiems nuomininkams.

Su „Flagman“ ir „Gedimino 9“ konkuruoti arba kaip tik padėti pritraukti pirkėjų srautus turėjo ir ambicingas projektas „Grand Duke Palace“. Ties Gedimino prospekto ir Jogailos gatvių sankryža restauruotame pastate 2005-ųjų pabaigoje atidarytas prekybos centras gyvavo neilgai.

Kai 2009 m. rudenį iš jo išsikėlė „Aprangai“ priklausanti „City“ parduotuvė, didžiulis pastatas liko stovėti pustuštis. 2010-ųjų lapkritį pranešta, kad gyvybės jam įpūs prekybos tinklo „Marks & Spencer“ parduotuvė.

Ji persikėlė iš kaimynystėje esančio, tačiau iš varžytinių tuomet pardavinėjamo „Gedimino 9“. Suskaičiuota, kad per 2010 m. šis prekybos centras sukaupė 77,95 mln. litų grynųjų nuostolių.

Sekite verslo naujienas socialiniame tinkle „Facebook“!

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.