Naujokų efektas: vartojimą į priekį stūmė pigesnis maistas

Birželis prekybininkams buvo sėkmingas. Lietuvoje mažmeninės prekybos apyvarta, palyginti su praėjusiais metais, paaugo 6,2 proc. Prasidėjus vasarai, pagyvėjo maisto ir gėrimų pardavimas, tuo tarpu apsipirkimai specializuotose parduotuvėse, kuriose dažniausiai prekiaujama aukštesnės klasės maisto produktais, smarkokai aptirpo.

Naujos parduotuvės bei vasaros sezono pradžia paskatino vartotojus pirkti daugiau pigesnio maisto ir gėrimų, bet vertė atsisakyti dalies kitų vartojimo prekių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Naujos parduotuvės bei vasaros sezono pradžia paskatino vartotojus pirkti daugiau pigesnio maisto ir gėrimų, bet vertė atsisakyti dalies kitų vartojimo prekių.<br>M.Patašiaus nuotr.
P.Stankevičius.<br>Organizatorių nuotr.
P.Stankevičius.<br>Organizatorių nuotr.
Naujos parduotuvės bei vasaros sezono pradžia paskatino vartotojus pirkti daugiau pigesnio maisto ir gėrimų, bet vertė atsisakyti dalies kitų vartojimo prekių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Naujos parduotuvės bei vasaros sezono pradžia paskatino vartotojus pirkti daugiau pigesnio maisto ir gėrimų, bet vertė atsisakyti dalies kitų vartojimo prekių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Povilas Stankevičius

Jul 27, 2016, 5:18 PM, atnaujinta May 17, 2017, 3:30 PM

Ne maisto prekių apyvartos augimas taip pat sulėtėjo. Panašu, kad atidarytos „Lidl“ parduotuvės bei vasaros sezono pradžia paskatino vartotojus pirkti daugiau pigesnio maisto ir gėrimų, bet vertė atsisakyti dalies kitų vartojimo prekių.

Tolygiai auganti mažmeninė prekyba parodė, kad Lietuvos gyventojų vartojimas ir šiais metais išliks pagrindiniu ekonomikos augimo šaltiniu.

Birželį vartotojų pasitikėjimo rodikliui išlipus iš gegužės mėnesio duobės, mažmeninė prekyba taip pat išliko gyvybinga.

Kol kas svaresnių priežasčių vartojimui sumažėti paprasčiausiai nėra: metinis atlyginimų augimas Lietuvoje siekia 6,9 proc., nedarbo lygis sumažėjo net iki 8 proc., o gyventojai išlieka nusiteikę pakankamai optimistiškai.

Prasidėjus poilsio sezonui, maisto, gėrimų ir tabako mažmeninė prekyba išaugo 4,6 proc. – sparčiausiai per antrąjį šių metų ketvirtį.

Įdomu tai, jog nespecializuotose parduotuvėse (joms priklauso ir didieji prekybos centrai) šių prekių pardavimas birželį paaugo 5 proc.

Duris atvėrę „Lidl“ parduotuvės paskatino vartotojus domėtis konkurencingomis kainomis, dėl to didėjo ir maisto prekių paklausa.

Vis dėlto paaštrėjusi prekybininkų konkurencija atėmė dalį vartotojų paklausos iš mažesnių, siauresnę nišą rinkoje turinčių jos dalyvių, dažniausiai siūlančių brangesnes, geresnės kokybės, natūralias prekes.

Specializuotose parduotuvėse metinis pardavimų apimties kritimas birželį pasiekė net -13,2 proc.

Galima teigti, kad Lietuvoje konkurencinį pranašumą lengviausia įgyti mažinant kainas, o kokybės poreikį vartotojai kol kas nustumia į antrą planą.

Ne maisto prekių apyvartos augimas, šiais metais vidutiniškai siekęs virš 5 proc. per mėnesį, sulėtėjo iki 1,2 proc.

Pernai itin sparčiai augę informacijos technologijų, kultūros, poilsio, juvelyrinių prekių pardavimai birželį padidėjo tik 1 proc., o tekstilės ir drabužių mažmeninės prekybos apyvarta susitraukė maždaug 0,8 proc.

Šių prekių apyvarta auga lėčiau dėl iš lėto nykstančio mažesnių energijos kainų efekto palyginamojoje bazėje. Taip pat, apsipirkimų bumą sukėlę pokyčiai prekybininkų rinkoje nukreipė daugiau vartotojų lėšų į maisto prekes, todėl kitoms prekėms praeitą mėnesį teko mažesnė vartotojų krepšelio dalis.

Povilas Stankevičius yra DNB banko Rinkų tarnybos Ekonominių tyrimų departamento analitikas

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.