Sugedusi Registrų centro sistema verslininką paliko be pinigų

Medicinos įranga prekiaujančios įmonės savininkas vilnietis Arūnas Grigaliūnas jaučiasi nei pakartas, nei paleistas. Jau kurį laiką visos jo įmonės sąskaitos visuose bankuose yra įšaldytos. Priežastis – Piniginių lėšų apribojimų informacinės sistemos (PLAIS) klaida.

Sistemos gedimas pasireiškė tuo, kad ilgiau nei įprasta užtruko apribojimas disponuoti lėšomis.<br>123rf nuotr.
Sistemos gedimas pasireiškė tuo, kad ilgiau nei įprasta užtruko apribojimas disponuoti lėšomis.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Aida Murauskaitė, Simona Viltrakytė

Oct 14, 2015, 3:44 PM, atnaujinta Oct 10, 2017, 1:52 AM

Verslininkas ir pats padarė klaidą – laiku nesumokėjo pridėtinės vertės mokestį (PVM). Todėl automatiškai buvo įtrauktas į skolininkų sąrašus, o skolos suma buvo įšaldyta visose turimose sąskaitose.

Tačiau paaiškėjo, kad sistema nurašė dalį skolos, o tada strigo. Jau kuris laikas verslininko sąskaitose yra pinigų daugiau, nei reikia padengti įsiskolinimą, tačiau sistema jų nenurašo, bet blokuoja visose turimose sąskaitose įvairiausiomis valiutomis turimas lėšas.

„Trečiadienį nuo pat ryto apvažiavau visas mokesčių inspekcijos rezidencijas Vilniuje, kol sužinojau, kad šią sistemą prižiūri Registrų centras.

Registrų centre taip pat teko pavargti, kol radau atsakingą žmogų, kuris suprastų, kas vyksta.

Pasirodo, kad tai – sistemos klaida, kad aš ne vienas toks. Tačiau kada ta klaida bus ištaisyta, niekas nežino ir už tai niekas neatsako.

Ši problema neišsispręs net pervedus pinigus Valstybinei mokesčių inspekcijai, nes sistema vis tiek to nesupras ir blokuos tiek lėšų, kiek jai atrodys reikalinga“, – nerimavo verslininkas. Pagrindas nuogąstauti yra – spalio 15-ąją šis verslininkas, kaip ir daugelis kitų, savo darbuotojams moka atlyginimą ir mokesčius „Sodrai“.

„Darbuotojai gal ir supras, tačiau, laiku neatsiskaičius su „Sodra“, vėl bus skola. Vadinasi, vėl įšaldymas. Čia kaip kortų namelis – viskas griūna, ir griūna ne todėl, kad nėra pinigų, bet todėl, kad yra kažkokia programinė klaida“, – kalbėjo verslininkas.

Registrų centro atstovas Aidas Petrošius lrytas.lt sakė, kad antradienį, spalio 13-ąją, buvo fiksuota klaida sistemoje ir per naktį ji ištaisyta. „Šiuo konkrečiu atveju bankams duotas nurodymas nuskaičiuoti skolą“, – apie A.Grigaliūno atvejį trečiadienį apie pietus kalbėjo A.Petrošius.

Paprastai kalbant, sistemos gedimas pasireiškė tuo, kad ilgiau nei įprasta užtruko apribojimas disponuoti lėšomis: nuo pinigų įšaldymo iki jų nurašymo.

Tiesa, pats verslininkas tikino, jog jo sąskaitose pinigai įšaldyti jau nuo praėjusios savaitės. Be to, įšaldyta buvo gerokai didesnė suma, nei kad A.Grigaliūnas buvo skolingas, o nurašius dalį skolos, įšaldyta suma nesumažėjo.

PLAIS veikiant normaliai, įšaldyta turėtų būti tik ta suma, kokio dydžio yra skola. Jei iš karto skolininko sąskaitose reikiamos sumos neatsirastų, ji būtų nuskaitoma dalimis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.