Pirkėjų laukia intriga: rinkos senbuvės nenusileis „Lidl“

„Tik birželio 2 dieną, ketvirtadienį“. Žinote, kur tai parašyta? Tokią akciją skelbia „Iki“ prekybos tinklas arbūzams. Jų kilogramo kaina žemyn nuspausta net 64 procentais, ir tinklas juos parduoda už pusę euro.

„Lidl“ konkurentai nesėdi sudėję rankų – perrašė prekių kainas.<br>D.Umbraso nuotr.
„Lidl“ konkurentai nesėdi sudėję rankų – perrašė prekių kainas.<br>D.Umbraso nuotr.
G.Nausėdą šiuo metu labiausiai domina ne paties „Lidl“, o jo konkurentų elgesys.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
G.Nausėdą šiuo metu labiausiai domina ne paties „Lidl“, o jo konkurentų elgesys.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
A.Srėbalienės nuotr.
A.Srėbalienės nuotr.
Arbūzams „Iki“ parduotuvėse – didelės nuolaidos.<br>A.Srėbalienės nuotr.
Arbūzams „Iki“ parduotuvėse – didelės nuolaidos.<br>A.Srėbalienės nuotr.
Kalafiorų kilogramas turguje kainuoja 2 eurus.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Kalafiorų kilogramas turguje kainuoja 2 eurus.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Arbūzams „Iki“ parduotuvėse – didelės nuolaidos.<br>A.Srėbalienės nuotr.
Arbūzams „Iki“ parduotuvėse – didelės nuolaidos.<br>A.Srėbalienės nuotr.
Žmonės graibsto agurkus „Lidl“, bet jų kainos jau nusmuko ir kitose parduotuvėse.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Žmonės graibsto agurkus „Lidl“, bet jų kainos jau nusmuko ir kitose parduotuvėse.<br>G.Bitvinsko nuotr.
„Lidl“ konkurentai nesėdi sudėję rankų – perrašė prekių kainas.<br>D.Umbraso nuotr.
„Lidl“ konkurentai nesėdi sudėję rankų – perrašė prekių kainas.<br>D.Umbraso nuotr.
„Lidl“ konkurentai nesėdi sudėję rankų – perrašė prekių kainas.<br>D.Umbraso nuotr.
„Lidl“ konkurentai nesėdi sudėję rankų – perrašė prekių kainas.<br>D.Umbraso nuotr.
„Lidl“ konkurentai nesėdi sudėję rankų – perrašė prekių kainas.<br>D.Umbraso nuotr.
„Lidl“ konkurentai nesėdi sudėję rankų – perrašė prekių kainas.<br>D.Umbraso nuotr.
„Lidl“ konkurentai nesėdi sudėję rankų – perrašė prekių kainas.<br>D.Umbraso nuotr.
„Lidl“ konkurentai nesėdi sudėję rankų – perrašė prekių kainas.<br>D.Umbraso nuotr.
G.Bitvinsko nuotr.<br>„Lidl“ atidarymo dieną – kasų apgultis.
G.Bitvinsko nuotr.<br>„Lidl“ atidarymo dieną – kasų apgultis.
Daugiau nuotraukų (12)

Audrė Srėbalienė

Jun 2, 2016, 12:13 PM, atnaujinta May 23, 2017, 7:46 AM

Kalafiorų Vilniaus centre esančiose parduotuvėse ketvirtadienį – nė kvapo. Pirkėjų – taip pat. Pastarieji arba dirba, arba dar nepabudo, arba grūdasi eilėse ties „Lidl“ parduotuvių kasomis. Juk įprasta, kad įdienojus parduotuves mėgsta apeiti daugiau laiko turintys pensinio amžiaus žmonės. Bet birželio 2-ąją, pirmoje dienos pusėje, jie dingo iš visų Gedimino prospekte esančių „Rimi“, „Iki“, „Maxima“ parduotuvių.

Įdienojus, apie vienuoliktą valandą, „Rimi“ apskritai nebuvo nė vieno pirkėjo. Ties „Maxima“ kasomis sukiojosi pora gėrimais apsikrovusių statybininkų, „Iki“ – viena mineralinį vandenį perkanti mergaičiukė.

Ekonomistą domina konkurentai

Pasak ekonomisto Gitano Nausėdos, šiuo metu jį labiausiai domina ne paties „Lidl“, o jo konkurentų elgesys.

„Naujokas daro tai, ką ir privalo daryti – žemų kainų napalmo liepsna veja pirkėjus iš kitų parduotuvių.

Jeigu kiti rinkos žaidėjai nekeis kainodaros, pirminį ažiotažinį klientų antplūdį „Lidl“ lydės nuolatinis pirkėjų nuotėkis. Taigi kainas teks mažinti gynybiniais sumetimais. Tuomet ir pamatysime, kiek nuoširdžios buvo prekybininkų kalbos kalafiorų skandalo metu, esą pelno maržos yra tokios mažos, na jau tokios mažos, kad bet koks jų karpymas lemtų nuostolingą veiklą“, – sakė G.Nausėda.

Jam smalsu ir tai, ar kainas fiksuojantieji Statistikos departamento atstovai iš karto ims lankytis „Lidl“ parduotuvėse.

„Turėtų būti šioks toks defliacinis efektas. Na, o aš tai būtinai apsilankysiu ir, beje, ne makroekonominės analizės tikslais. „Lidl“ parduotuvėse dažnai pirkdavau, kai apie “Maxima“ ar “Rimi“ Lietuvoje niekas nė nesapnavo - 1990-1992 metais studijuodamas Vokietijoje. Ar ten, tame “Lidl“, kas nors pasikeitė?“ – smalsavo G.Nausėda.

Daugiausia nuolaidų – daržovėms

Žinoma, kad „Lidl“ konkurentai nesėdi rankų sudėję, nors garsiai apie tai ir nekalba.  

Parduotuvės šią savaitę bene daugiausia akcijų pasėjo vaisių bei daržovių skyriuose. Bent jau „Iki“ – tai tikrai. Be minėtų arbūzų, joje gerokai pigiau šiuo metu kainuoja turkiški pomidorai (kaina smuko 41 proc. – iki 0,79 euro). Lenkiški obuoliai atpiginti 45 proc. – iki 0,48 euro.

Melionai atpigo penktadaliu – iki 1,49 euro, lietuviški trumpavaisiai agurkai – 38 proc., iki 1,49 euro. O juk dar taip neseniai jų kaina sukosi apie 2,4 euro.

Atrodo, kad tuos nelemtus kalafiorus parduotuvėse pakeitė melionai, nes juos pigiau parduoda ir „Maxima“ – vietoj 2,89 euro už kilogramą dabar prašoma 1,28. Kaimynystėje esanti „Rimi“ jų kainą nuo 1,89 nutupdė iki 1,29 euro.

Parduotuvėse „Maxima“ šiuo metu verta pirkti ir lietuviškus pomidorus. Nes jie atpigo nuo pustrečio euro iki euro. 0,98 euro – tiek šiuo metu jose kainuoja ir gūžinės „Iceberg“ salotos. Anksčiau jų kaina buvo 25 euro centais didesnė.

Tačiau „Maxima“ dar neapkarpė lenkiškų braškių kainos. Jų kilogramui tenka išleisti 3,68 euro.  

Smuko kosmetikos kainos

Vis dėlto labiausiai šiuo metu „Maxima“ tinkle verta pirkti kūno priežiūros prekes. Ties jų lentynomis išrikiuotos kortelės skelbia 25-40 proc. nuolaidas.

Šiose parduotuvėse visi gaivieji gėrimai su „Ačiū“ kortele parduodami trečdaliu pigiau.

Prekybininkai panikuoja?

Ar nuolaidos didžiųjų prekybos tinklų parduotuvėse pirkėjų pamėgtoms daržovėms ir kitoms prekėms pažiro „Lidl“ „sutikimo“ proga?

„Nieko ypatingo nedarėme, – patikino „Maxima“ atstovė Renata Saulytė. – Tad šiuo metu, kai parduotuvių duris atvėrė dar vienas konkurentas, kažko specialaus nesiūlome. Akcijų kiekis tinklo parduotuvėse išlieka beveik toks pat, kaip visada.

Šią savaitę nuolaidos „Maxima“ parduotuvėse taikomos maždaug 1300 skirtingų produktų ir keliolikai atskirų produktų grupių.“ 

Pasak R.Saulytės, konkurencija mažmeninės prekybos sektoriuje Lietuvoje ir šiuo metu yra labai didelė.

„Tai – sveikintina, nes vartotojai turi galimybę rinktis tas prekes, kurios labiausiai atitinka jų poreikius, – patikino pašnekovė. – Rinkoje sėkmingai konkuruojame jau 25 metus – pažįstame savo pirkėjus. Tad galime pasiūlyti jiems tai, ko reikia, – patį lietuviškiausią prekių asortimentą, kokybę, konkurencingą kainą.“ 

Pasak „Rimi“ atstovės Giedrės Bielskytės, jokių specialių veiksmų, atėjus naujam konkurentui, neplanuojama imtis.

„O nuo šios savaitės savo lojaliems pirkėjams, turintiems „Rimi“ kortelę, suteikiame galimybę iki birželio 13 d. sukaupti norimą nuolaidą pirkinių krepšeliui. Tokia galimybė pirkėjams suteikiame 4-5 kartus per metus.

Taip pat šią savaitę turime daug pasiūlymų auginantiems vaikus – nuolaidų taikoma įvairioms vaikams skirtoms prekėms“, – sakė G.Bielskytė.

Akcijų ir taip – į valias

„Savo veiklą orientuojame taip, kad kuo geriau atitiktume skirtingus mūsų pirkėjų poreikius.

Šiuo metu mūsų prekybos tinkle vyksta tikrai daug akcijų. Juolab kad kas savaitę leidžiame specialius akcijų leidinius, kuriuose pirkėjams pateikiame geriausius tos savaitės kainų pasiūlymus daugiau kaip 1000 prekių. Taip pat kas savaitę pateikiame specialių nuolaidų skirtingoms prekių grupėms“, – sakė „Iki“ atstovė Berta Čaikauskaitė.

Ir vis dėlto, jei kažkam žūtbūt prireikė kalafiorų, nors tai – ir ne vasaros pradžios prekė? Kas ieško, tas ir randa. Šiuo metu Kalvarijų turguje šių daržovių galima nusipirkti paklojus po 2 eurus už kilogramą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.