Lenkų parduotuvės ruošiasi revoliucijai. Bus dar pigiau

Internetinėse maisto prekių parduotuvėse bus dar pigiau? Panašu, jog taip. Į žaidimą nori įsitraukti žemų kainų parduotuvės. Tą daryti jas skatina mokesčiai prekiaujant mažmena ir nuolat augantis norinčių apsipirkti internetu klientų skaičius – jų Lenkijoje jau yra 5,7 milijono, rašo Karolis Boguszas portale „gazeta.pl“.

Dalykai, kurie apklaustus žmones galėtų labiausiai skatinti dažniau apsipirkti internetu ateityje, yra susiję pirmiausia su galimybe nusipirkti norimą prekę bet kuriuo paros metu.<br>M.Patašiaus nuotr.
Dalykai, kurie apklaustus žmones galėtų labiausiai skatinti dažniau apsipirkti internetu ateityje, yra susiję pirmiausia su galimybe nusipirkti norimą prekę bet kuriuo paros metu.<br>M.Patašiaus nuotr.
Dalykai, kurie apklaustus žmones galėtų labiausiai skatinti dažniau apsipirkti internetu ateityje, yra susiję pirmiausia su galimybe nusipirkti norimą prekę bet kuriuo paros metu.<br>M.Patašiaus nuotr.
Dalykai, kurie apklaustus žmones galėtų labiausiai skatinti dažniau apsipirkti internetu ateityje, yra susiję pirmiausia su galimybe nusipirkti norimą prekę bet kuriuo paros metu.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jul 5, 2016, 5:13 PM, atnaujinta May 19, 2017, 7:20 PM

Iki metų pabaigos „Biedronka“ atidarys internetinę parduotuvę, tai leis prekybos tinklui išvengti mokesčio dalies, kurią tektų sumokėti prekiaujant mažmenomis. Internetinę prekybą nori plėtoti ir kiti garsūs tinklai – „Lidl“ ir „Netto“, teigia straipsnio autorius.

Kaip jaučiasi būsimi žemų kainų parduotuvių konkurentai?

„Frisco.pl“ (vienos iš didžiausių Lenkijoje internetinės parduotuvės. – Red.) vadovė Katarzyna Kazior mano, kad į rinką atėjus prekybos tinklui „Biedronka“, jo internetinės parduotuvės greičiausiai siūlys prekes pasiimti parduotuvėje, o ne pristatys jas į namus.

„Frisco.pl“ vadovė vis dėlto pripažįsta tiesiai šviesiai – tokio milžino atėjimas gali reikšti didžiulę konkurenciją. O tai greičiau yra grėsmė (ir iššūkis) vadovams.

Jei pardavėjams kyla problemų „ankštoje“ rinkoje, tai pirkėjai tik laimi dėl mažėjančių kainų. O atsidarius elektroninėms parduotuvėms sumažėja išlaidos ir pagerėja pristatymo sąlygos, pastebi autorius.

„Biedronkos“ laukia „Tesco“, „Piotr i Paweł“, „Auchan“, „E.Leclerc“ ir „Alma24.pl“

Pasak konsultacinės bendrovės „KPMG“, šiuo metu Lenkijos elektroninių parduotuvių rinkoje yra apie 420 subjektų. Šis skaičius nėra džiuginantis turint omenyje, kad 2015 metų pabaigoje šalyje veikė per 100 tūkstančių maisto prekių parduotuvių. Be to, dauguma tų internetinių maisto prekių parduotuvių – mažos siauros specializacijos firmos. Tarp dvidešimties didžiausių mažmeninės prekybos tinklų Lenkijoje tik keletas parduoda prekes internetu. Internetines parduotuves, tarp kitų, turi „Tesco“, „Piotr i Paweł“, „Auchan“, „E.Leclerc“ ir „Alma24.pl“. Labai populiarus ir portalas „Frisco.pl“, vardija straipsnio autorius.

„Biedronka“, „Netto“ ar „Lidl“ vis dėlto supranta, kad viskas sukasi ne apie „čia ir dabar“, o apie ateities perspektyvas, kadangi e.prekybos rinka Lenkijoje ir toliau dinamiškai auga. Išėjimas į internetą prekybos tinklams duoda dar vieną pranašumą. Jie geriau susipažįsta su savo klientais ir tuo pačiu gali kaupti duomenis apie jų pirkimo įpročius, kurių šiandien neturi.

Jau 5,7 mln. lenkų apsiperka internetinėse maisto prekių parduotuvėse

Kaip rodo naujausi bendrovės „Gemius“ atlikti tyrimai (paskelbti ataskaitoje „e-Commerce Polska 2016“), Lenkijoje daugėja žmonių, kurie maisto produktus perka internetu. Pernai tokių internautų buvo 21 proc., šiais metais 23 proc., o į klausimą apie ketinimus pirkti ateityje teigiamai atsakė net 27 proc. respondentų. O kadangi internetu naudojasi 70 proc. Lenkijos gyventojų, kas sudaro apie 25 mln. žmonių, tai reiškia, kad jau apie 5,7 mln. gyventojų perka maisto prekes internetu, daro išvadą K.Boguszas.

Dalykai, kurie apklaustus žmones galėtų labiausiai skatinti dažniau apsipirkti internetu ateityje, yra susiję pirmiausia su galimybe nusipirkti norimą prekę bet kuriuo paros metu (taip atsakė 84 proc. respondentų), nebereikėjimu pačiam eiti į parduotuvę (79 proc.) ir patrauklesnėmis nei įprastinėse parduotuvėse kainomis (75 proc.). Įdomu tai, kad į prekybos tinklų „masalą“, kuriuo siekiama padidinti klientų lojalumą (balų kaupimą ar nuolaidas nuolatiniams pirkėjams), buvo pažiūrėta kaip į santykinai mažiausiai motyvuojantį lyginant su kitais pliusais, baigia savo straipsnį portale „gazeta.pl“ Karolis Boguszas.

Parengė Leonas Grybauskas

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.