Iš užsienio atsiųsta dovana vilnietei sukėlė galvos skausmą

Iš Jungtinėse Valstijose gyvenančios draugės gimtadienio staigmenos – siuntinio – laukusi vilnietė liko be dovanos ir įgijo nemenką galvos skausmą.

Denisai teko gerokai pavargti, kol atsiėmė draugų iš užsienio atsiųstą siuntinį.
Denisai teko gerokai pavargti, kol atsiėmė draugų iš užsienio atsiųstą siuntinį.
Daugiau nuotraukų (1)

Asta Kuznecovaitė („Lietuvos rytas“)

Nov 12, 2016, 3:31 PM, atnaujinta Apr 18, 2017, 3:18 AM

Su draugais iš viso pasaulio internetu bendraujančiai šešiolikametei vilnietei Denisai šis gimtadienis turėjo būti kitoks.

Tik per interneto vaizdo kamerą matyti draugai iš JAV, Vokietijos ir Anglijos septynioliktojo gimtadienio progą ją nusprendė nustebinti ir atsiųsti dovanų.

Žadėtų siuntinių ilgai laukti neteko – jie greitai pasiekė Vilnių. Tik Lietuvos paštas įspėjo, kad siuntoje siunčiamos prekės yra ne iš Europos Sąjungos (ES), todėl turi būti pateiktos muitinei deklaruoti.

Liepė išvardinti visą turinį

Pabandžiusi siuntą deklaruoti nurodytu internetiniu adresu, Denisa susidūrė su pirmosiomis problemomis. Ji nežinojo, nei kas yra jai atsiųstame siuntinyje, nei kiek tos prekės kainavo, ji neturėjo pirkimo čekių, kurių muitinė reikalavo.

Nepavykus užpildyti internetinės deklaracijos, teko pasinaudoti kitu pasiūlymu – rašyti elektroninį laišką Lietuvos paštui ir užpildyti jų nurodytą kitą formą pagal pateiktą pavyzdį – įrašyti, kad siuntinys gautas iš fizinio asmens ir jokių draudžiamų daiktų jame nėra.

Į prierašą, kad kartu su užpildyta forma elektroniniu paštu reikia atsiųsti ir siuntos turinio aprašymą, išvardinti jame esančius daiktus, jų kiekį ir juos smulkiai aprašyti, Denisa nereagavo, mat šalia šio reikalavimo puikavosi užrašas: „Jei žinote siuntos turinį.“

Draugė tapo parduotuve

Pačių užpildyti reikalaujama forma Lietuvos paštui netiko.

„Ji tinka tik tokiu atveju, jei siuntėjas yra fizinis asmuo“, – atsakymą gavo vilnietė ir labai nustebo – juk jai siuntinį siunčia draugė, ant siuntinio nurodytas jos vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas.

„Greičiausiai įvyko klaida“, – bandė ginčytis Denisa ir pateikė internetinę nuorodą, kurioje buvo aiškiai parašyta, kas jo siuntėjas ir kaip siuntinys blaškėsi po pasaulį, kaip iš Niujorko kažkodėl buvo išsiųstas į Jamaiką, iš jos grąžintas į Niujorką, dar kartą nuskraidintas į Jamaiką, vėl Niujorką, o po to per kelias Europos valstybes pasiekė Vilnių.

„Netinka. Siuntinį jums siunčia internetinė parduotuvė“, – gautas atsakymas pribloškė gimtadienio dovanos laukiančią merginą.

Teko iškvosti siuntėją

Pradėjus aiškintis, kad ji internetinėje parduotuvėje nieko neužsakinėjo ir nieko iš jos nelaukia, Lietuvos paštas buvo kategoriškas: „Siuntėja prekę įsigijo internetinėje parduotuvėje, pateikite reikiamus duomenis.“

Denisai nieko kito neliko, kaip susisiekti su Amerikoje gyvenančia drauge ir iki smulkmenų išklausinėti, ką ji jai siunčia ir kur pirko.

Laimė, mergina nebuvo išsivaliusi savo elektroninio pašto, todėl persiuntė laišką su visų prekių aprašymu: internetinėje parduotuvėje pirkta kompiuterio pelė, saldainiai bei keli šokoladai.

Draugė atsiuntė ir kompiuterinės pelės užsakymo ir jo apmokėjimo internetinėje parduotuvėje nuotrauką.

Šįkart viskas tiko. Lietuvos paštas atsiųstus duomenis perdavė muitininkams, o netrukus paštininkė ir kilogramo nesveriantį paketą atnešė Denisai į namus.

Siuntinys pristatytas, tačiau lauktos staigmenos neliko.

Nejaukiai jautėsi ir dovanos siuntėja, kuri, norėdama padaryti staigmeną, draugei pridarė problemų.

Kiti siuntiniai neužkliuvo

Kol siuntinys iš JAV buvo tikrinamas, Denisą pasiekė ir kitos dovanos, siųstos per kurjerių tarnybas.

Nė su viena jų problemų nebuvo, nors taip pat Jungtinėse Valstijose gyvenantis draugas dovaną – kelis kartus daugiau nei pelė kainuojančią kompiuterio klaviatūrą – irgi pirko internetinėje parduotuvėje.

Tiesa, kitaip nei mergina iš Niujorko, kuri kompiuterio pelę pirma atsisiuntė į savo namus ir, pridėjusi saldumynų, ją persiuntė vilnietei, jis ją tiesiai užsakė Denisos vardu.

Užpildo siuntėjas

Eglė Cibienė

Lietuvos muitinės atstovė

„Gautą siuntinį Denisai deklaruoti reikėjo todėl, kad to nepadarė jį siuntusi JAV gyvenanti draugė.

Jeigu prie siuntos nepridėti reikiami dokumentai (perkant iš internetinės parduotuvės – užsakymo apmokėjimo dokumentai, o gaunant siuntinį iš fizinio asmens – teisingai ir išsamiai užpildyta deklaracija, kurią pildo siuntėjas, išsiųsdamas siuntinį) ar nepateikta visa reikiama informacija, Lietuvos paštas išsiunčia informacinį pranešimą siuntos gavėjui dėl šios informacijos ar dokumentų pateikimo. Be šių dokumentų muitinė negali nustatyti, reikia ar nereikia skaičiuoti muito, importo, pridėtinės vertės mokesčių, o jei prekės akcizinės – ir akcizo mokesčių.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.