Milijono vertas mažylis: kiek uždirbama iš karališkųjų įpėdinių

Jungtinės Karalystės  princas Williamas su žmona Kembridžo kunigaikštiene Catherine laukiasi trečiosios atžalos. Nebejotina, kad gimsiantis mažylis verslininkams atneš gražaus pelno. Juk gimę du pirmieji karališkosios poros vaikai sukrovė 489 mln. JAV dolerių pelną - už tokią sumą įsigyta suvenyrų, susijusių su princu George'u ir princese Charlotte. 

 2013 m. princo George'o gimimas į britų sostinę priviliojo 29,1 mln. žmonių. Po poros metų princesės Charlotte gimimą Londone šventė jau 32 mln. turistų.<br> AP nuotr.
 2013 m. princo George'o gimimas į britų sostinę priviliojo 29,1 mln. žmonių. Po poros metų princesės Charlotte gimimą Londone šventė jau 32 mln. turistų.<br> AP nuotr.
 2013 m. princo George'o gimimas į britų sostinę priviliojo 29,1 mln. žmonių. Po poros metų princesės Charlotte gimimą Londone šventė jau 32 mln. turistų.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 2013 m. princo George'o gimimas į britų sostinę priviliojo 29,1 mln. žmonių. Po poros metų princesės Charlotte gimimą Londone šventė jau 32 mln. turistų.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 2013 m. princo George'o gimimas į britų sostinę priviliojo 29,1 mln. žmonių. Po poros metų princesės Charlotte gimimą Londone šventė jau 32 mln. turistų.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 2013 m. princo George'o gimimas į britų sostinę priviliojo 29,1 mln. žmonių. Po poros metų princesės Charlotte gimimą Londone šventė jau 32 mln. turistų.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Sep 19, 2017, 6:57 PM, atnaujinta Sep 19, 2017, 7:41 PM

Karališkųjų įpėdinių gimimas neatsiejamas nuo didelio uždarbio, kokį, pasinaudodami žymiais vardais, susikrauna suvenyrų, vaikiškų drabužių pardavėjai, lažybų tarpininkai, viešbučių ir kavinių valdytojai. 

Milijonai turistų

2013 m. princo George'o gimimas į JK sostinę priviliojo 29,1 mln. žmonių. Po poros metų princesės Charlotte gimimą Londone šventė jau 32 mln. turistų. Anot buvusio oficialios Londono viešųjų ryšių agentūros „London&Partners“ vadovo Gordono Inneso, šis rodiklis – rekordinis. 

Kalbėdamas apie karališkųjų įpėdinių poveikį turizmui, G.Innesas „The Telegraph” sakė: “Neįmanoma kokybiškai įvertinti gimusio karališkosios šeimos kūdikio įtakos turistų Londone skaičiui, tačiau akivaizdu, kad įvykis karališkoje šeimoje tampa esminis, dėl to žmonės vyksta į sostinę“. 

Daugelis Didžiosios Britanijos viešbučių princesės gimimo laikotarpiu siūlė specialias akcijas.

Tarkim, 5 žvaigždučių „Baglioni London” viešbutis, kuriame naktis kainuoja nuo 575 iki 920 svarų, 2015 m. siūlė kambarį su vaizdu į Kensingtono rūmus bei galimybę patekti į ekskursiją po rūmų parką. Taip pat penkių žvaigždučių “Mandarin Oriental” (nakvynės kaina nuo 750 iki 4,2 tūkst. svarų) surengė specialią fitneso programą jaunoms mamoms ir jų vaikams. 

Ir lažinasi, ir kopijuoja

Jau tradicija tapo tai, kad iš būsimojo karališkojo įpėdinio uždirba lažybų tarpininkai. Atspėjusieji, kad antrąjį savo vaiką princas Williamas ir Kembridžo kunigaikštienė Catherine pavadins Charlotte Elizabeth Diana, išlošė milijoną svarų. Laukiant karališkosios šeimos pagausėjimo lažinamasi ir dėl to, kokia vaiko lytis, vėliau – kas taps krikštatėviais. 

Vos tapo aiškus mažylio vardas, daugybė prekybos vietų kone akimirksniu užsipildė puodeliais, marškinėliais, atvirutėmis ir kitais suvenyrais su George'o ir Charlotte vardais. Gimus princesei, sukurta vardinė „Coca-Cola“, picerijų tinklas „PizzaHut“ 100 savo lankytojų pamaitino nemokamai, o kompanija „Yorkshire Tea” išleido kolekcinę arbatą „Charlotte’s Tea”.

Per savaitę nuo princesės gimimo vilnonių antklodėlių iš „Hurt & Son”, kuria priklota Charlotte buvo išnešta iš ligoninės, pardavimai išaugo 149 procentais. O firmos „Aden + Anais“ antklodėlių, kokia buvo pridengtas jos brolis, per devynias dienas buvo užsakyta daugiau nei 7 tūkstančiai.

Gimus anūkams uždirbo ir Kate Middleton tėvai Michaelas ir Carole Middletonai, mat jiems priklauso internetinė parduotuvė „Party Pieces”, kurioje pardavinėjamos smulkmenos vaikų šventėms. Popieriniai puodeliai su užrašu „I’m Princess” kainuoja 6,99 svaro, o už 3,99 svaro galima įsigyti popierinių lėkštučių rinkinį. „Karališkoji“ tiara kainuoja 1,49 svaro.

Princesė naudingesnė

Karališkojo pirmagimio gimimas sutiktas su kur kas didesniu entuziazmu nei jo sesutės: gimus George'ui suvenyrams išleista triskart daugiau. Tačiau įdomu tai, kad, ekonomistų vertinimu, ilgalaikėje perspektyvoje princesė britų ekonomikai atneš kur kas daugiau naudos nei jos brolis – po 150 mln. svarų kasmet. Pirmiausia taip yra dėl to, kad, skirtingai nei gimus princui, princesės atveju į tai itin reaguoja mados rinka. Per pirmąsias Charlotte gyvenimo dienas suvenyrų pardavimai mažmeninei prekybai atnešė 80 mln. svarų. Spėjama, kad kol mergaitei sukaks 10 metų, šis skaičius pasieks ir milijardą. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.