Norėjo grąžinti mobilųjį telefoną, bet liko ir be jo, ir be pinigų

Augustas, nusipirkęs naują mobilųjį telefoną, nesitikėjo, kad nuplėšta apsauginė ekrano plėvelė jam taps tikru galvos skausmu. Būtent dėl jos vyras, nusivylęs nauju pirkiniu, negalėjo telefono grąžinti, o dabar bijo, kad jį prarado visiems laikams.

Augustui atrodė, kad jo telefono baterija laikė per trumai.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Augustui atrodė, kad jo telefono baterija laikė per trumai.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Augustui atrodė, kad jo telefono baterija laikė per trumai.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Augustui atrodė, kad jo telefono baterija laikė per trumai.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Nov 9, 2017, 10:36 AM, atnaujinta Nov 9, 2017, 11:11 AM

„Nors aš to net neprašiau, telefoną paėmė remontuoti. Šiuo metu jau geras mėnuo, kaip jo neatgaunu. Ir niekas man net nesiteikia pasakyti, kiek dar reikės laukti“, - pasakojo Augustas. 

Pirkinys nuvylė 

Užsimanęs naujo mobiliojo telefono, Augustas internetinėje parduotuvėje 1a.lt nusižiūrėjo naujo modelio telefoną „Samsung S8“ ir jį užsakė. 

Deja, gavęs telefoną vyras juo nusivylė.

„Nepatiko man jis. Telefono baterija laikė per trumpai, kokias 7-8 valandas. Man tai nepriimtina“, – pasakojo jis. 

Augustas prisiminė, kad netenkinančias prekes vartotojai gali grąžinti per 14 dienų, tad nuvyko į parduotuvę tikėdamasis atgauti pinigus. Deja, netrukus sužinojo, kad to padaryti jam nepavyks. 

„Man buvo pasakyta, kad negali priimti telefono, nes aš nuplėšiau, o paskui vėl užklijavau ekrano plėvelę. Dėl to po ja susidarė oro burbuliukai. Pardavėjas paaiškino, kad šios prekės nebegalės parduoti, todėl negali man grąžinti pinigų“, – pasakojo Augustas.

Jis teigė žinojęs, kad norint grąžinti prekę  ji turi būti neapgadinta, bet nesutinka su tuo, kad jo telefono nepriėmė vien dėl to, kad buvo nuimta ekrano plėvelė:

„Kaip kitaip man reikėjo apžiūrėti telefoną?“. 

Bijo, kad prarado 

Nors Augustas nesulaukė įtikinančio paaiškinimo, kodėl jam nenorima grąžinti pinigų už nepatikusią prekę, jis nusprendė nebesukti dėl to galvos. Bet tuo problemos nesibaigė. 

„Nors aš to neprašiau, mano telefoną paėmė garantiniam aptarnavimui. Tikriausiai tam, kad patikrintų bateriją, kuri, mano nuomone, išsikrauna itin greitai“, - sakė jis. 

Visa tai vyko daugiau kaip prieš mėnesį – rugsėjo 27 dieną. Ir iki šiol savo telefono Augustas nemato ir net neįsivaizduoja, kada jį atgaus. 

„Praėjus kuriam laikui skambinau pasiteirauti, kaip sekasi tvarkyti mano telefoną, bet man nieko nepasakė – nei kas su jam negerai, nei kiek laiko užtruks naujo telefono remontas“, – pasakojo vyras. 

Skambinti pardavėjams jis bandė ir daugiau kartų, bet nieko gero nesužinojo.

„Prašiau pardavėjo pasakyti, kokiame servise yra mano telefonas, kad galėčiau susisiekti su jo darbuotojais ir viską išsiaiškinti. Bet man nei pasakė, kur mano telefonas, nei paaiškino, kiek laiko aš jo dar nematysiu. Bijau, kad galiu visai jo neatgauti“, – sakė Augustas.

Grąžino dėl gedimo

Susisiekus su parduotuve 1a.lt, jos vadovas Vaidotas Rutkauskas paaiškino, kad iš tiesų Augustas padarė klaidą, nuplėšdamas apsauginę ekrano plėvelę. 

„Telefonų kaip ir daugelio kitų elektronikos prekių grąžinimo taisykles numato LR įstatymai“, – teigė jis. Pagal juos prekė iš ties gali būti pažeista tik tiek, kiek būtina jai apžiūrėti, o nuo telefono aparato neturi būti pašalintos etiketės ir apsauginės plėvelės. 

Jis priminė ir tai, kad Augustas prekę grąžino dėl gedimo – baterija laiko 8-12 valandų, kas, jo nuomone, yra per mažai. 

Telefono „Samsung S8“ aprašyme nurodoma, kad naudojantis internetu, telefono baterija laiko iki 11-14 valandų.

„Apžiūrint mūsų klientų aptarnavimo centre telefoną pamatėme, kad buvo įjungtos visos pagrindinės funkcijos, darančios didžiausią įtaką baterijos naudojimui: mobilių duomenų naudojimas, bluetooth, nustatytas didžiausias ekrano apšvietimas",  – aiškino V.Rutkauskas.

Jis teigė, kad Augustui buvo paaiškinta, jog gedimo nėra, bet jis su tuo nesutiko. Dėl to telefonas buvo išsiųstas į garantinio aptarnavimo centrą. 

Komentuoti garantinio aptarnavimo centro darbo kokybės ir trukmės V.Rutkaukas teigė negalintis.

„Apgailestaujame, kad klientui tenka ilgiau laukti nei įprasta. Klientui buvo pažadėta, kai tik bus gauta informacija iš serviso, mes iškart su juo susisieksime. Kai pakartotinai susisiekėme su garantinio aptarnavimo centru, sulaukėme pažado, kad gausime atsakymą po keleto dienų", – tikino jis. 

Informaciją suteikti turi

Vartotojų teisių apsaugos tarnyba lrytas.lt informavo, kad nusipirkęs, jo nuomone, netinkamos kokybės prekę, turi teisę reikalauti iš pardavėjo nemokamai pašalinti trūkumus, prekę pakeisti, sumažinti jos kainą arba grąžinti sumokėtus pinigus. 

Jei prekė atiduodama taisyti, tai, remiantis Civiliniu kodeksu, būtina padaryti „per protingą terminą“. 

„Kiekvienu konkrečiu atveju toks terminas vertinamas atskirai, atsižvelgiant į taisytinų trūkumų sudėtingumą ir kitas aplinkybes, tačiau jeigu prekės taisymo terminas nepagrįstai ilgas (šiuo atveju – daugiau kaip mėnesis), reikėtų raštu kreiptis į pardavėją ir pateikti kitą konkretų reikalavimą", - komentavo Tarnybos Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Natalija Jarmulkovič.

Pasirodo, Augustui reikėjo ne skambinti pardavėjui, o raštiškai kreiptis į jį. Tokiu atveju per dvi savaites pardavėjas turi pateikti atsakymus vatotojui, o to nepadarius, arba jei suteikta informacija vartotojo netenkina, jis turi teisę kreiptis į Varototjų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.