Pabiro įspėjimai apie skolas už elektrą: skolininkų – neįtikėtinai daug

„Gavau raštą, kad esu skolinga 200 eurų. Man buvo šokas, nes mes gyvename dviese ir sunaudojame elektros už 10–15 eurų per mėnesį. Pirmiausia bandžiau išsiaiškinti, kodėl tas įvyko“, – pasakojo Brigita Vazgytė.

„Gilės“ atstovų teigimu, skolininkai pasipylė nuo vasario, kai pakeistas apskaitos už elektrą būdas.<br>M.Patašiaus nuotr.
„Gilės“ atstovų teigimu, skolininkai pasipylė nuo vasario, kai pakeistas apskaitos už elektrą būdas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Irma Janauskaitė, Rūta Lankininkaitė, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt

Aug 27, 2018, 10:38 PM

„Gavau raštą, kad esu skolinga 200 eurų. Man buvo šokas, nes mes gyvename dviese ir sunaudojame elektros už 10–15 eurų per mėnesį. Pirmiausia bandžiau išsiaiškinti, kodėl tas įvyko“, – pasakojo Brigita Vazgytė.

Tiesa rasta po 8 mėnesių moters pastangų. Nei oficialaus ESO ir manogile.lt valdytojų atsakymo, nei atsiprašymo vilnietė sako iki šiol negavusi. 

„Mane jie nustebino, kad iš pradžių buvau kaltinama visais įmanomais būdais – jūs mokėjote, neteisingą kodą nurodėte, neteisingai šituos du duomenis. Vienu žodžiu, visokių buvo priežasčių, kad esu kalta ir kad privalau sumokėti 200 eurų, nes man po trijų dienų atjungs elektrą“, – tikino B. Vazgytė.

Kitų patirtys – panašios ir tebesitęsia. Buvusi ilgametė Buhalterių ir auditorių asociacijos vadovė bando išnarplioti detektyvą, kaip skolininke tapo jos mama. Vyksta susirašinėjimas su bendrove.

Atradimu, kad staiga tapo skolininkais, dalies ESO klientų iš įvairių Lietuvos vietovių nuoskaudos liejasi ir internete, socialiniuose tinkluose. Visų nuostaba maždaug tokia pat: moku laiku, bet gavau grasinantį laišką. Žmonėms priskaičiuotos skolos – iki 200, 300 ar net 700 eurų. 

Gilės“ atstovų teigimu, skolininkai pasipylė nuo vasario, kai pakeistas apskaitos už elektrą būdas.

„Tai, jeigu iki vasario 1 d. žmogus mokėdavo pas įmokų surinkėją 10 eurų ir jo jau skaitiklio rodmuo būdavo išskaičiuojamas pagal jam taikomą elektros tarifą, dabar mes iš kliento paimame rodmenį, ir jei anksčiau klientas mokėdavo ne tiksliu tarifu arba tiesiog pasitaikydavo skaičiavimo klaidų, susidarydavo tam tikri neatitikimai, apie kuriuos iš tikrųjų mes nežinodavome. Kai klientas pradėjo deklaruoti savo skaitiklio rodmenis, visi tie neatitikimai tapo aiškūs ir atsirado nemažai tokių, kurie turi nepriemokų“, – paaiškino „Gilės“ atstovė Jurga Buivydienė.

Iš viso skolininkų šiuo metu – 160 tūkst., arba kas dešimtas elektros vartotojas. Nuo vasario tokių sumažėjo kone perpus – 40 proc.

„Mes kartais pakeliame net kelių metų mokėjimo istoriją ir paprastai surandame, ar kažkuriuo laikotarpiu pasikeitus elektros kainoms žmogus ne tuo tarifu mokėjo, ar tiesiog kažkokia skaičiavimo klaida įvyko. Ir pas mus ateinantys žmonės klientų aptarnavimo skyriuje paprastai jaučiasi dėkingi, kad mes suradome tą neatitikimą ir ištaisėme“, – sakė J. Buivydienė.

Dalis elektros vartotojų teisybės ieško grasindami teismu pačioms elektros bendrovėms, kiti – prašydami įsikišti Kainų komisiją. Šią raizgalynę dėl elektros šiemet sprendė 20 kartų ir nemažai atvejų, kai ginče teisūs gyventojai.

Tuo metu 1,6 mln. klientų turinti elektros bendrovė grasina tikrinti tol, kol aprėps visus ir suras net menkiausias skolas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.