Projekto autoriai: Talino-Helsinkio tunelio nauda siektų 300 mlrd. eurų

Talino-Helsinkio povandeninio geležinkelio tunelio nauda Suomijos ir Estijos ekonomikoms iki 2050 metų siektų apie 300 mlrd. eurų, rodo projekto autorės „Finest Bay Area“ užsakymu Suomijos bendrovės „Taloustutkimus“ atliktų vertinimų atskaita.

Remiantis Suomijos verslininko Peterio Vesterbackos , „Finest Bay Area“ savininko, vizija, abiejose tunelio pusėse, taip pat dirbtinėje saloje, kuri atsirastų jį tiesiant, galėtų būti suformuota moderni gyvenimo aplinka, pritrauksianti naujų gyventojų.<br> Reuters nuotr.
Remiantis Suomijos verslininko Peterio Vesterbackos , „Finest Bay Area“ savininko, vizija, abiejose tunelio pusėse, taip pat dirbtinėje saloje, kuri atsirastų jį tiesiant, galėtų būti suformuota moderni gyvenimo aplinka, pritrauksianti naujų gyventojų.<br> Reuters nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Sep 13, 2019, 1:22 PM

Joje pažymima, jog vien tik tunelio statybos 2021-2025 metais ekonominė Estijai nauda siektų 600 mln. eurų, arba 2,5 proc. šalies bendrojo vidaus produkto (BVP), Estija – 2,4 mlrd. eurų, arba 1,1 proc. BVP.

Anot „Taloustutkimus“, papildomos investicijos formuotųsi tunelio tiesimui, su šiuo projektu susijusių biurų pastatų ir gyvenamųjų namų statyboms. Tai padidintų nekilnojamojo turto vertę, susiformuotų sinergija tarp dviejų sostinių.

Remiantis Suomijos verslininko Peterio Vesterbackos (Peterio Vesterbakos), „Finest Bay Area“ savininko, vizija, abiejose tunelio pusėse, taip pat dirbtinėje saloje, kuri atsirastų jį tiesiant, galėtų būti suformuota moderni gyvenimo aplinka, pritrauksianti naujų gyventojų.

Talino-Helsinkio povandeninio tunelio projektą „Finest Bay Area“ oficialiai pristatė prieš metus, o pernai gruodį Estijos vyriausybei pateikė specialiojo valstybinio planavimo prašymą.

Projekte numatytos dvi geležinkelio tunelio gijos – po vieną keleiviniams ir krovininiams traukiniams – keturiomis galimomis trasomis. Tunelis būtų apytikriai 100 kilometrų ilgio, o traukiniai šį atstumą įveiktų per 20 minučių. Tikimasi, jog keleiviniai traukiniai šiuo tuneliu per metus pervežtų iki daugiau nei 50 mln. žmonių.

Bendra projekto sąmata – 15-16 mlrd. eurų, investicijų atsipirkimo laikotarpis – 30 metų, tunelio eksploatavimo laikotarpis – 120 metų.

Yra parengtas dar vienas Talino-Helsinkio tunelio po jūra projektas – „FinEst Link“. Jo autoriai – Suomijos ir Estijos ekspertai – ketina panaudoti itin greito traukinio „Hyperloop“ liniją, kurios idėja priklauso „Tesla“ elektromobilių gamintojo vadovas Elonui Muskui (Ilonui Maskui). Estijos vyriausybė ir JAV startuolis „Virgin Hyperloop One“ yra pasirašę ketinimų protokolą dėl šios technologijos panaudojimo įgyvendinant tunelio tarp Talino ir Helsinkio projektą.

Estija ir Suomija tikisi, jog jų sostines galintis sujungti tunelis po Suomijos įlanka taptų Baltijos šalių europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ pratęsimu.

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.