Nuo kitų metų – nauja dienpinigių apmokestinimo tvarka

Vyriausybė trečiadienį pritarė siūlymui didinti komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimą. Prognozuojama, kad tai labiausiai atsilieps vežėjams – jų atstovai tikina, jog įmonės gali masiškai bankrutuoti arba iškelti verslą į užsienį. 

 Vyriausybė trečiadienį pritarė siūlymui didinti komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimą. Prognozuojama, kad tai labiausiai atsilieps vežėjams – jų atstovai tikina, jog įmonės gali masiškai bankrutuoti arba iškelti verslą į užsienį.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Vyriausybė trečiadienį pritarė siūlymui didinti komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimą. Prognozuojama, kad tai labiausiai atsilieps vežėjams – jų atstovai tikina, jog įmonės gali masiškai bankrutuoti arba iškelti verslą į užsienį.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Oct 17, 2019, 5:04 PM

Dienpinigiai nuo kitų metų sausio 1 dienos bus neapmokestinti, jei darbuotojo alga siekia 1,65 minimalios mėnesio algos (MMA). Dabar yra taikomas 1,3 MMA koeficientas.

„Siūloma (...) panaikinti galimybę įmonės vadovui dienpinigių normą didinti dvigubai“, – Vyriausybės posėdyje sakė V. Šapoka.

Taip siekiama, kad darbo užmokestis nebūtų keičiamas neapmokestinamais dienpinigiais.

„Siekiama, kad už darbą būtų atlyginama ne gyventojų pajamų mokesčiu neapmokestinamos komandiruočių kompensacijomis, nuo kurių neskaičiuojamos ir valstybinio socialinio draudimo įmokos, kas neužtikrina tinkamo pagal darbuotojo gautas pajamas socialinio aprūpinimo, – o rinkos sąlygas atitinkančiu darbo užmokesčiu“, – aiškino ministras. 

Pasak jo, tokiu atveju pajamų mokesčio įplaukos padidėtų apie 34,6 mln. eurų per metus, tačiau pajamų iš pelno mokesčio sumažėtų apie 16 mln. eurų.

Be to, „Sodros“, Privalomojo sveikatos draudimo, Garantinio ir Ilgalaikio darbo išmokų fondų pajamos turėtų padidėti apie 31,7 mln. eurų.

Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) prezidentas Valdas Sutkus antradienį tikino, kad bus „suvalgytas“ visas įmonių pelnas ir sektorius liks nepelningas.

„Galima svarstyti, kas atsitiks su šituo sektoriumi. Jis trauksis, iškels savo įmonių registracijos vietas kažkur kitur. Labai toli keltis nereikia, yra šone Latvija, Lenkija“, – spaudos konferencijoje antradienį sakė V. Sutkus. 

Vežėjų atstovai skaičiuoja, kad dėl pakeitimų vienai transporto priemonei tenkančios sąnaudos išaugs 288,5 euro per mėnesį. Šiuo metu Lietuvoje įregistruota apie 48 tūkst. tarptautiniais maršrutais krovinius vežančių sunkvežimių, todėl papildomos išlaidos esą sieks apie 166 mln. eurų per metus. 

Finansų ministerija teigia, kad padidinus koeficientą, nemažas pajamas gaunantys darbuotojai įmokas „Sodrai“ mokėtų nuo didesnės atlyginimo dalies ir taip užsitikrintų didesnes garantijas ligos, nedarbo atveju bei senatvei. 

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.