Kalėdinių dovanų pirkimo bumas artėja: ką derėtų dovanoti šiemet

Netrukus šalyje prasidės kalėdinių prekių pirkimo bumas, o tinkamos dovanos paieškos tampa kiekvieno iš mūsų galvos skausmu.

Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (27)

Lrytas.lt

2019-10-25 17:00, atnaujinta 2019-11-13 14:03

Ekspertai tam turi įvairiausių patarimų, tačiau kiekvieno individualūs norai neretai neatitinka mums siūlomų dovanų rinkinių ar prekybos centruose afišuojamų perkamiausių prekių sąrašų. Daugeliui ne kartą teko gauta dovana nusivilti ar padovanojus ilgai rinktą ir brangią dovaną pastebėti liūdną išraišką artimojo veide.

Bene garsiausi šalies nuomonių formuotojai Naglis Bierancas ir Indrė Stonkuvienė pasidalijo savo patirtimi, kai teko nusivilti kalėdinėmis dovanomis.

„Tada man buvo kokie aštuoneri. Tai buvo baisiausios ir liūdniausios Kalėdos. Visi išpakavo savo dovanas, gavo saldainių, o man turbūt neliko, nes mūsų didelė šeima ir plati giminė, bet aš galėčiau pateisinti savo tetą ir dėdę, nes buvau netikėtas svečias, kuriam vis tiek reikėjo kažką padovanoti. Gavau kelnaites ir apelsiną. Tai buvo netgi ne kelnaites, kurios atrodo gražiai, o per dideli triusikai. Aš sėdėjau su jais ir tuo apelsinu, dabar atsimenu, man buvo labai liūdna. Galvojau, ką aš padariau tokio, kad Kalėdų senelis šitaip su manimi pasielgė?“, – juokėsi I.Stonkuvienė.

N.Bierancas pasakojo, kad jam tekę gauti įvairias dovanas – kuponus, šuolį parašiutu, kuriuo taip ir nešoko, tačiau labiausiai prisimena vaikystės dovaną, kuri tuo metu jam sukėlė didžiausią liūdesį.

„Atsimenu paauglystėje man patėvis padovanojo ant sienos kabinamą kalendorių ir knygai paremti skirtą stovą. Man buvo didelis nusivylimas“, – teigė jis.

Tačiau kalendorius su asmeninėmis nuotraukomis, pagal specialių užsakymą, N.Bierancui labai gera dovana, kurią kažkada dovanojo ir draugams. Rankų darbo dovanos – labai vertinamos, o toks dėmesys kur kas vertingesnis už brangias dovanas.

Dovanos – būdas parodyti meilę

Pernai „IKEA“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 7 iš 10 lietuvių išrinkti kalėdines dovanas – pagrindinis šventinio laikotarpio iššūkis. Tai didesnė problema negu automobilių kamščiai per šventes ar laiko pasveikinti visus, kuriuos nori, trūkumas. Šiemet apklausoje „IKEA“ gilinosi į lietuvių dovanojimo įpročius ir aiškinosi, kas lietuvių supratimu yra gera dovana.

„Kalbėti apie tai svarbu, nes lietuviai žiemos švenčių neįsivaizduoja be dovanų – kas antram tai yra būtinas Kalėdų atributas. Du trečdaliai mano, kad dovana yra būdas parodyti meilę bei rūpestį artimajam“, – sakė „IKEA“ parduotuvės Vilniuje vadovė Jolita Juodzevičienė.

Vardindami savo svajonių dovanas, lietuviai išsiskiria pragmatiškumu – kas antras nori praktiškų asmeninių dovanų, tarkime, pirštinių, rūbų, arba daiktų namams, pavyzdžiui, indų, patalynės ir pan. Šiek tiek mažesnė respondentų dalis (38 proc.) įvardijo, kad vertina patyrimų dovanas, tad norėtų gauti kvietimą į renginį ar čekį SPA procedūroms.

Tuo tarpu labiausiai nepageidaujamų dovanų sąraše atsiduria perdovanoti daiktai ir naminiai gyvūnėliai. Čia J.Juodzevičienė pateikė pavyzdį – lietuviai mėgsta perdovanoti šiek tiek panaudotus kvepalus ar netyčia įteikia sau gautą dovaną prieš tai neišpakavus ir užmiršus išimti asmeniškai skirtą sveikinimą. Tokiomis situacijomis dovanų teikimo procesas praranda malonumą.

„Perdovanotos dovanos be konkurencijos laikomos labiausiai nepatikusiomis (51 proc. atsakiusiųjų) ir lenkia net padovanotus naudotus ar dėvėtus daiktus (46 proc.). Dviejų iš penkių lietuvių tikrai nenudžiuginsite padovanoję naminį gyvūnėlį. Nemaža dalis lietuvių nusiviltų gavę namų valymo priemonių ar statulėlių“, – sakė „IKEA“ parduotuvės vadovė.

Pasak jos, apklausos rezultatai rodo, kad dovanotojo ir dovanos gavėjo perspektyva labai išsiskiria.

„Pusė apklaustųjų pripažino, kad bent kartą yra gavę jiems nepatinkančią dovaną. Daugelis lietuvių tikisi praktiškų dovanų – 50 proc. respondentų norėtų pritaikomų asmeninių ar namų apyvokos daiktų, pradedant pirštinėmis ir baigiant patalynės komplektu. Tačiau tik 23 proc. rinkdami dovaną susimąsto apie galimybę nupirkti gavėjui išties reikalingą daiktą“, – sako J.Juodzevičienė.

Tyrimas taip pat atskleidė, kad daugelis nepatikusių dovanų savo dienas leidžia tamsiuose namų kampeliuose – sandėliuke ar antresolėse.

Kas antras nepatenkintas dovana

J.Judzevičienė pabrėžė, kad tyrimo duomenimis, didžiausias iššūkis – išrinkti kalėdinę dovaną antrajai pusei, vėliau seka tėvai ir galiausiai vaikai. Tačiau ji atkreipė dėmesį, kad būtent antrajai pusei dažniausiai išrenkame tinkamiausią dovaną, kuri sulaukia teigiamų emocijų, o tai reiškia, kad skiriame daugiau laiko apie tai pagalvoti.

„Pagrindiniai iššūkiai dovanų rinkimo procese dažniausiai prasideda tuo, kad sunku nuspręsti, ką dovanosime. Kai žinome idėją, tampa nelengva rasti dovaną. Trečdalis apklaustųjų išleidžia daugiau, negu buvo suplanavę. Net kas antras iš mūsų gauname nenorimas ir nepatinkančias dovanas. Dažniausiai nepatinkančių dovanų autoriai – mūsų draugai ir giminaičiai“, – kalbėjo J.Juodzevičienė.

Gydytojo – psichoterapeuto Dainiaus Jakučionio teigimu, visi nori siurprizų, tačiau tik tol, kol jie mums patinka. Jo nuomone, svarbiausia pakeisti požiūrį į dovanas, nes tai tėra tik dėmesio parodymas, todėl nereikėtų labai nusivilti, gavus netinkamą dovaną.

„Aš kartais galvoju, kad mes tiesiog per daug kreipiame dėmesį į tai, kad žmogus turi labai stipriai pataikyti pirkdamas dovaną. Nekreipiame dėmesio į tai, kad mes galvojame apie žmogų rinkdami dovaną. Išrinkti dovaną reikėtų iš subtilių užuominų, kalbantis su žmonėmis.

Pavyzdžiui, reikėtų apsimesti, kad renkate dovaną kažkam kitam ir paklausti žmogaus nuomonės. Nereikėtų tiesiai klausti, ar jam patiktų, žmogus tada gali iš karto suprasti. Lietuviams derėtų tapti truputį atviresniems, kad suprastume, ko žmonės nori, trokšta, apie ką svajoja“, – pastebėjo D.Jakučionis.

N.Bierancas taip pat antrino D.Jakučioniui teigdamas, kad sužinoti apie svajojamą dovaną labai sunku – žmonės nėra linkę kalbėtis, dalintis savo troškimais.

„Aš pastebėjau, kad apie gimtadienio dovanas klausti normalu, tačiau su Kalėdomis viskas kitaip. Tai lyg kažkokia paslaptis ir niekas nieko neklausinėja. Nutinka, kad lankantis pas tėvus prieš šventes netgi paaštrėja klausa. Stengiuosi išgirsti, gal mamai kažko trūksta. Prasideda žaidimai, bet nėra jokio pokalbio“, – stebėjosi socialinių tinklų žvaigždė.

Dovanokime saikingai

D.Jakučionis įstikinęs, kad jeigu visgi gavome netinkamą dovaną, reikėtų reaguoti empatiškai, žmogiškai ir nepradėti teisintis, kodėl nupirkome ne tokią dovaną ar kad išleidome daug pinigų. Antraip tik parodysime, kad jaučiamės kalti ir priversime kitą žmogų jaustis nepatogiai.

I.Stonkuvienė pasidalijo asmenine patirtimi ir teigė, kad geriausia šeimoje burtų keliu išsitraukti, kokiam asmeniui šiais metais dovanosime dovaną. Taip išvengsime didelių išlaidų ir neapkrausime namų dideliais dovanų kiekiais, o galbūt netgi nevertingais daiktais.

„Dovanos svarbios, tačiau tikrai neverta dėl jų pasinerti į psichozę. Turbūt žmonės nori parodyti savo dėmesį ir meilę, todėl labai stipriai stengiasi. Dažnai nutinka taip, kad dovanų labai daug, nes Kalėdos – didelė šventė, labai daug giminių ir draugų, visiems reikia supirkti. Ne visiems pavyksta spalio mėnesį jomis apsirūpinti, tenka pirkti visai prieš pat šventes ir prasideda psichozė“, – teigė D.Jakučionis.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.