Moteris tikina sulaukusi iš „Swedbank“ grasinančios žinutės: nesulaiko nė karantinas

Į redakciją paskambinusi Jurbarko rajono gyventoja pasiguodė, kad balandžio pradžioje savo mobiliajame telefone sulaukė grasinančios žinutės iš „Swedbank“.

 Moteris iš Jurbarko r. tikina sulaukusi iš „Swedbank“ grasinančios žinutės: nesulaiko nė karantinas.<br> Lrytas.lt koliažas
 Moteris iš Jurbarko r. tikina sulaukusi iš „Swedbank“ grasinančios žinutės: nesulaiko nė karantinas.<br> Lrytas.lt koliažas
 „Swedbank“.<br> Stop kadras
 „Swedbank“.<br> Stop kadras
Mobilusis telefonas, žinutė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Mobilusis telefonas, žinutė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Swedbank“.<br>V.Balkūno nuotr.
„Swedbank“.<br>V.Balkūno nuotr.
„Swedbank“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Swedbank“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Swedbank“.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
„Swedbank“.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
„Swedbank“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Swedbank“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Swedbank“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Swedbank“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Swedbank“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Swedbank“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Swedbank“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Swedbank“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Swedbank“.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
„Swedbank“.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
„Swedbank“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Swedbank“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Swedbank“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Swedbank“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Swedbank“.<br>D.Umbraso nuotr.
„Swedbank“.<br>D.Umbraso nuotr.
„Swedbank“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Swedbank“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Swedbank“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Swedbank“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Swedbank“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Swedbank“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Swedbank“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Swedbank“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Swedbank“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Swedbank“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Swedbank“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Swedbank“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Swedbank“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Swedbank“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (21)

Jūratė Stanaitienė, jurbarkosviesa.lt

Apr 20, 2020, 12:35 PM

Ji buvo įspėta, kad iki mėnesio galo neužpildžius banko kliento klausimyno bus apribota galimybė naudotis banko teikiamomis paslaugomis.

Moteris piktinosi, kad nuo tokių žinučių siuntinėjimo banko nesulaiko nė paskelbtas karantinas.

Neslėpė nuoskaudos

„Swedbank“ žinutėje banko klientė raginama užpildyti banko klausimyną iki nurodyto termino. Tai padaryti rekomenduojama pasinaudojant „Swedbank“ internetiniu banku, o nesant tokios galimybės prašoma atvykti į artimiausią banko padalinį.

„Ar jie ne Lietuvoje gyvena? Kodėl siunčia tokias žinutes? Bankas žino, kad aš nesinaudoju internetu ir neturiu internetinio banko. Kai visiems draudžiama kažkur vykti, bankininkai kviečia atvažiuoti į skyrių“, – piktinosi „Šviesos“ skaitytoja.

Moteris tikino, kad net esant galimybei, šiuo metu vykti į banko padalinį nesiryžtų, nes yra vyresnio amžiaus. Ji tikino nežinanti kaip reikia pasielgti – be banko paslaugų taip pat baisu likti.

„Jei negalėsiu pinigų pasiimti? Ką daryti mums, kaimo žmonėms, kurie neturime galimybės atsakyti į tuos klausimus internetu, negalime nuvykti į banką, bet vis tiek galime likti be priėjimo prie savo sąskaitos?“ – klausė jurbarkietė.

Ji tikino nesuprantanti, kodėl bankas klausia labai asmeniškų klausimų apie pajamas, dalyvavimą politikoje, šeimyninę padėtį? „Mes – maži žmonės. Kiek tų pinigų pas mus sąskaitose? Ar tai mus reikia tikrinti, jeigu nori surasti, kas plauna pinigus?“ – moteris nesupranta, kodėl klausimynas jai iš viso buvo atsiųstas.

Paslaugų neribos

„Dėl įvesto karantino režimo šalyje pasikeitė ir kai kurių paslaugų teikimas banke, pavyzdžiui, į banko padalinius galima kreiptis tik iš anksto užsiregistravus ir tik norint gauti kritinių paslaugų. Tai gali būti banko mokėjimo kortelės išdavimas ar tapatybės identifikavimo priemonių suteikimas“, – redakcijai paaiškino AB „Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius.

Pasak banko atstovo, dėl karantino sąlygų pasikeitė ir klientų asmeninių duomenų klausimyno pateikimo tvarka. Jei klientai nesinaudoja internetine bankininkyste, jiems informacija dėl duomenų klausimyno pateikimo nesiunčiama ir tam į banko padalinius eiti jie nebekviečiami. Tačiau jurbarkietės pavyzdys rodo, kad tokios žinutės banko klientus vis tik pasiekia.

Reikalauja visi bankai

Principo „Pažink savo klientą“ privalo laikytis visi bankai. Šio principo įgyvendinimas susijęs su tarptautiniu pinigų plovimo ir terorizmo finansavimo prevencija. Bankai įpareigoti užtikrinti, kad jų infrastruktūra nesinaudotų nesąžiningi, blogų ketinimų turintys asmenys.

Rinkti duomenis apie klientus įpareigoja Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo revencijos, bankų, asmens duomenų teisinės apsaugos, Finansinių nusikaltimų tyrimų tarnybos, Vidaus reikalų ministerijos, Valstybinės duomenų inspekcijos atitinkami dokumentai, Lietuvos Banko valdybos nutarimai. Šiais dokumentais bankai įpareigoti žinoti, kam teikia savo paslaugas.

Bankai nurodo, kad kliento klausimynas yra pirmasis žingsis siekiant geriau pažinti savo klientus ir gauti informaciją, kurios reikalauja teisės aktai. Kai klausimynas nėra užpildytas, įstatymais besivadovaujantys bankai negali teikti klientui paslaugų, susijusių su banko sąskaitų ir kortelių valdymu.

Taip pat bankai tikina, kad geriau pažindami savo klientus, jie gali pasiūlyti jų poreikius labiau atitinkančias paslaugas bei užtikrinti jų sąskaitų saugumą, sustabdyti įtartinus sandorius, užkirsti kelią sukčiautojams.

Klausimai – įvairūs

Be tradicinių, klientą identifikuojančių klausimų apie jo asmens dokumento duomenis, adresą, gimimo datą, klausiama ir kokias įplaukas į savo sąskaitą klientas planuoja, ar bus tarptautinių pavedimų, prašoma nurodyti šalis, iš kurių gali būti įplaukų į sąskaitą, grynųjų pinigų įmokėjimo limitus, kokios bankinės operacijos ir už kokią sumą planuojamos ir panašiai.

Bankai teiraujasi ir apie respondento pajamas ir turtą, pajamų kilmę, veiklos rūšis, jei klientas vykdo individualią veiklą, planuojamą mėnesinę apyvartą banke. Bankus domina, ar asmuo ir jo artimi šeimos nariai ir pagalbininkai nėra politiškai pažeidžiami.

Savanoriškai klientas gali pateikti ir daugiau informacijos apie save – veiklos sritį, darbo stažą, šeiminę padėtį, šeimos tipą, gyvenamąją vietą. Bankai tikina, kad šie duomenys bus naudojami apskaičiuojant asmeninės paskolos limitus ir rengiant asmeninius pasiūlymus.

Bankai užtikrina, kad visiems duomenims, kuriuos klientas pateikia, yra taikomos griežtos saugumo ir konfidencialumo taisyklės.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.