Elektros tiekėją pasirinkusiai moteriai baigėsi kantrybė – neišprašiusi pataisyti klaidą sąskaitose nutraukė sutartį

Ponia Ona (pavardė redakcijai žinoma), kaip daug elektros energijos sunaudojantis vartotojas, pakliuvo į pirmąjį rinkos liberalizavimo etapą. Ir, kaip pati sako, labai apsidžiaugė radusi, kad „Enefit“ tiekia tik žalią elektros energiją konkurencingomis kainomis. „Esu gaminantis vartotojas, turiu saulės elektrinę, prijaučiu ekologiniam judėjimui, taigi – valio!“ – pasakojo Širvintų raj. gyventoja.

Elektros energijos tiekėjui atsisakant ištaisyti padarytas klaidas arba neteikiant informacijos vartotojams, patariama kreiptis į VERT.<br>V.Balkūno nuotr.
Elektros energijos tiekėjui atsisakant ištaisyti padarytas klaidas arba neteikiant informacijos vartotojams, patariama kreiptis į VERT.<br>V.Balkūno nuotr.
Elektros energijos tiekėjui atsisakant ištaisyti padarytas klaidas arba neteikiant informacijos vartotojams, patariama kreiptis į VERT.<br>M.Patašiaus nuotr.
Elektros energijos tiekėjui atsisakant ištaisyti padarytas klaidas arba neteikiant informacijos vartotojams, patariama kreiptis į VERT.<br>M.Patašiaus nuotr.
Elektros energijos tiekėjui atsisakant ištaisyti padarytas klaidas arba neteikiant informacijos vartotojams, patariama kreiptis į VERT.<br>T.Bauro nuotr.
Elektros energijos tiekėjui atsisakant ištaisyti padarytas klaidas arba neteikiant informacijos vartotojams, patariama kreiptis į VERT.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

2021-05-15 11:52

Tačiau jos kantrybė jau spėjo išsekti – moteris sutartį su šiuo elektros tiekėju nutraukė.

Prisimindama bendravimo su „Enefit“ pradžią ponia Ona teigė, kad jau pasirašant sutartį kilo šiokių tokių nesklandumų, bet tąkart ji nesipiktino: pamanė, kad elektros tiekėją užplūdo nauji klientai. Keistoka buvo tik po sutarties pasirašymo dar mėnesį gauti kelis skirtingus „Enefit“ pasiūlymus – ponia Ona net skambino pasitikslinti, ar tikrai jos sutartis galiojanti.

Pirmosios sąskaitos moteris negavo net ir praėjus trims mėnesiams, tik nuolat ateidavo laiškas su raginimu deklaruoti apskaitos rodmenis. „Ogi aš negaliu to padaryti – apskaita tai automatinė. Negi elektra prekiaujanti įmonė to nežino“, – klausė pašnekovė.

Pagaliau po kelių prašymų sąskaitos sulaukė – tiesa, didesnės nei įprasta, bet ją apmokėjo nesigilindama. Kita sąskaita atėjo laiku, tačiau suma joje ir vėl didesnė.

„Pradedu aiškintis, ir ką gi – esu apmokestinta dvigubai. ESO mano pasirinktas planas atsiskaityti už pasaugotą elektros energiją. Viskas gerai, už pasaugotą energiją nuskaičiuota. Bet „Enefit“ nuo pagamintos ir pateiktos į tinklą elektros nuskaičiuoja dar 41 proc. Klaida. Na, kam nepasitaiko. Skambinu. Pasirodo, telefonu konsultantės gali tik paguosti“, – pasakojo ponia Ona.

Moteris parašė ne vieną el. laišką. Šiaip taip sulaukė atsakymo – pažadama išsiaiškinti, kas ne taip. Praėjo trys savaitės – niekas nesikeičia. Ponia Ona rašo dar kartą: įmonėje vėl niekas nieko nežino, dar kartą pažada išsiaiškinti.

Pagaliau sulaukusi laiško su pažadu pataisyti sąskaitose įsivėlusią klaidą moteris kitą dieną gavo naują sąskaitą su ta pačia klaida ir įtraukta sena nepataisyta sąskaita.

„Jau pykteliu: jie ten ką, tyčiojasi? Vėl rašau, paaiškina, kad duomenis gauna iš ESO. Bet ir aš pati ESO matau savo duomenis. Ir ten jie tokie, kokie ir turėtų būti. Tada iš ESO netikėtai gaunu pažymą apie per metus sutaupytą pagamintą energiją, kas dar kartą patvirtina mano teisumą. Surašau smulkiai, kaip turi būti pataisytos sąskaitos, išsiunčiu visais žinomais „Enefit“ adresais. Nieko. Vietoj to gaunu raginimą susimokėti pagal tas klaidingas sąskaitas“, – pasakojo pašnekovė, galiausiai nutraukusi sutartį su „Enefit“.

Valstybinės energetikos reguliavimo tarnybos (VERT) atstovė Loreta Kimutytė portalui lrytas.lt paaiškino, kad gaminantiems vartotojams ESO įrengia dvipusės apskaitos elektros skaitiklį, kuris apskaito iš tinklo suvartotos elektros energijos kiekį ir pagamintos ir į tinklą pateiktos energijos kiekį. Skaitiklio rodmenys nuskaitomi automatiškai nuotoliniu būdu kiekvieną mėnesį ir pagal šiuos duomenis gaminančiam vartotojui pateikiama tiksli sąskaita faktūra. Sąskaitą išrašo elektros energijos tiekėjas, skaitiklio rodmenis, reikalingus sąskaitai išrašyti, tiekėjui teikia ESO.

Pagal skaitiklio rodmenis automatiškai kiekvieną mėnesį yra suskaičiuojama, kiek elektros energijos gaminantis vartotojas atgavo iš tinklo (atgavo iš savo paties anksčiau pagaminto/patiekto į tinklą kiekio), kiek elektros energijos gaminančiam vartotojui trūko ir kiek energijos sukaupė.

Elektros energijos tiekėjo išrašytoje sąskaitoje nustačius neatitikimus, šie neatitikimai privalo būti ištaisyti išrašant kreditinę sąskaitą faktūrą. Elektros energijos tiekėjui atsisakant ištaisyti padarytas klaidas arba neteikiant informacijos vartotojams, patariama kreiptis į VERT.

Nepriklausomo elektros energijos tiekėjo „Enefit“ klientų aptarnavimo vadovė Lina Bagdonavičienė portalui lrytas.lt perdavė, kad įmonė šiuo metu turi per 25 tūkst. klientų. „Ir tenka pripažinti, kad aptarnaujant juos retsykiais pasitaiko pavienių atvejų, susijusių su tam tikrais duomenų neatitikimais, kuriuos sprendžiame individualiai.

Minėta situacija mums žinoma ir sprendžiama. Su kliente mūsų darbuotojai paskutinį kartą bendravo gegužės 7 dieną. Visgi šis atvejis dėl duomenų suderinimo yra specifinis, todėl jo sprendimas kiek užtruko“, – sakė L.Bagdonavičienė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.