Užsisakantiems prekes iš trečiųjų šalių – Lietuvos pašto perspėjimas: gali tekti mokėti dukart

Lietuvos paštas ir LR muitinė įspėja, kad įsigyjant prekes iš trečiųjų šalių (ne Europos Sąjungos valstybių) ir PVM apmokant pirkimo metu, siuntai atvykus galimi laikini sutrikimai dėl tokių siuntų duomenų perdavimo.

lietuvos paštas darbas siuntos laiškai<br>T.Bauro nuotr.
lietuvos paštas darbas siuntos laiškai<br>T.Bauro nuotr.
lietuvos paštas darbas siuntos laiškai<br>T.Bauro nuotr.
lietuvos paštas darbas siuntos laiškai<br>T.Bauro nuotr.
lietuvos paštas darbas siuntos laiškai<br>T.Bauro nuotr.
lietuvos paštas darbas siuntos laiškai<br>T.Bauro nuotr.
Paštas, siuntiniai, siuntos, Lietuvos paštas<br>G.Bitvinsko nuotr.
Paštas, siuntiniai, siuntos, Lietuvos paštas<br>G.Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Aug 6, 2021, 10:26 AM

Pastarąją savaitę išaugus tokių siuntų srautui pastebėta problema – dalis jų į Lietuvą atvyksta be importo PVM apmokėjimą patvirtinančių duomenų (IOSS kodo). Neturint šios informacijos, deklaruojant siuntą gavėjai prašomi sumokėti už tokią siuntą mokesčius, nors tai jau buvo padarę pirkimo metu. Su šiais sutrikimais susiduria ir kitų ES šalių pašto operatoriai.

Siekiant išspręsti situaciją, dalies tokių siuntų deklaravimo procesas yra laikinai sustabdytas. Klientai, kuriems aktuali ši informacija, apie tai informuojami SMS žinutėmis. Tuo pat metu Lietuvos paštas aktyviai bendradarbiauja su kitų šalių paštais, pagrindinėmis el. pardavimo platformomis bei LR muitine –ieškoma bendrų sprendimų, kad šie sutrikimai būtų kuo greičiau pašalinti.

„Kai importo PVM apmokėtas pirkimo metu, sistemoje prie siuntos būna nurodytas specialus standartizuotas IOSS kodas. Jeigu šio kodo nėra, gauta siunta mūsų sistemoje yra matoma kaip neapmokėta. Lietuvos paštas yra įpareigotas, kad visos siuntos iš trečiųjų šalių būtų tinkamai deklaruojamos ir apmokestinamos, todėl tokių siuntų gavėjams siunčiame pranešimus, kad reikia sumokėti PVM.

Atsiprašome gavėjų dėl patiriamų nepatogumų. Vos tik identifikavę problemą, susisiekėme su kitais paštais, el. prekybos platformomis, LR muitine. Siekiame, kad minėti nesklandumai būtų greičiau išspręsti ir siuntos be trikdžių galėtų pasiekti gavėjus,“ – sako Lietuvos pašto komunikacijos vadovė Ugnė Bartašiūtė.

Kol kas minėti sutrikimai pastebėti perkant skirtingus pardavėjus jungiančiose platformose, kaip pavyzdžiui, lietuvių pamėgtose „eBay“, „Etsy“. Taip pat fiksuojami duomenų apsikeitimo nesklandumai ir su kai kurių šalių paštais (pavyzdžiui, Latvijos, Jungtinės Karalystės).

U. Bartašiūtė atkreipia dėmesį, kad šiems nesklandumams pašalinti būtini sprendimai užsienio paštų bei prekybos platformų pusėje. Tai – tarptautinio lygio problema. Specialus kodas gali būti perduotas tik sistemiškai: pirkimo metu el. platforma sukuria minėta IOSS kodą, jį perduoda pašto operatoriui, per kurį siunta keliauja, o jis – gavėjo paštui.

Kai kurie prekybininkai minėtą kodą nurodo prekės sąskaitoje, tuomet klientai bando jį perduoti Lietuvos paštui, tačiau tokiu būdu perduotas kodas pagal galiojantį reguliavimą nėra tinkamas deklaravimo ir išmuitinimo procedūroms – jį sistemiškai privalo perduoti siuntėjas.

Gavėjai, susidūrę su tokia situacija, kol ji bus išspręsta, turi kelias galimybes: atsisakyti siuntos arba sumokėti Lietuvoje priskaičiuotus mokesčius, o tada kreiptis į pardavėją dėl PVM, sumokėto prekės pirkimo metu, susigrąžinimo.

„Lietuvos muitinė supranta problemą ir tikisi, kad bendromis pajėgomis pavyks ją operatyviai išspręsti. Muitinė kasdien apdoroja apie 30 tūkstančių smulkių siuntų deklaracijų, dauguma jų pateikiamos sėkmingai ir siuntos laiku pasiekia gavėjus“, – sako Muitinės kontrolės organizavimo skyriaus vedėjas Laimis Žlabys, koordinuojantis jungtinės verslo ir muitinės atstovų grupės veiklą.

Lietuvos pašto atstovė pastebi, kad nesklandumai yra laikinai, nulemti pereinamojo laikotarpio – nauja siuntimo tvarka yra didelis pokytis tiek gavėjams, tiek pardavėjams, tiek pašto operatoriams visame pasaulyje. Ateityje tokių situacijų neturėtų būti.

Atkreipiamas dėmesys, kad su daugeliu didžiųjų el. prekybos platformų šiuo metu apsikeitimas informacija veikia sklandžiai, todėl gyventojai neturėtų bijoti PVM apmokėti pirkimo metu. Galimybė apmokėti PVM pirkimo metu gavėjui palengvina siuntos apmokėjimo ir deklaravimo procesą: tokios siuntos atkeliauja su pateikta pilna deklaravimui reikalinga informacija, deklaravimu automatiškai pasirūpina Lietuvos paštas. Šiuo metu už šią paslaugą netaikomas joks papildomas mokestis.

Muitinės kontrolės organizavimo skyriaus vedėjas L. Žlabys primena, kad IOSS schemos prekes gali deklaruoti tik vežėjai, o ne gyventojai, net jei pardavėjas ir atsiunčią jiems savo IOSS kodą. Netinkamai, t. y. ne per sistemas, perduodamas IOSS kodas (ar sąskaitoje nurodytas sumokėtas PVM) nėra mokesčio sumokėjimo įrodymas ir tokia deklaracija gali būti vertinama kaip muitinės suklaidinimas, o prekių deklaravimo ir pristatymo terminas gali užsitęsti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.