Sako, kad netrukus sulauksime kainų karo, bet taupyti lietuvius jau moko ir gerai žinomi veidai

Jausdama kainų spaudimą „Maxima“ skelbia Estijoje įšaldžiusi daugiau kaip šimto produktų kainas. Prekybos tinklas „Rimi“ Lietuvoje paleido kampaniją, kurioje pramogų pasaulyje žinomi žmonės iš „Rimi Basic“ produktų gamina patiekalus. Vis dėlto kainoms parduotuvėse augant kone kasdien, kainas stebinčio portalo Pricer.lt atstovai sako, kad neilgai trukus pirkėjai gali sulaukti paguodžiančių pokyčių – bent šiokio tokio kainų karo.

Sausį prekybininkai įvertins rezultatus, pirkėjų srautą, parduotuvėse paliekamus pinigus – taip pamatysime, kiek realiai pajamų neteko gyventojai.<br>V.Balkūno nuotr.
Sausį prekybininkai įvertins rezultatus, pirkėjų srautą, parduotuvėse paliekamus pinigus – taip pamatysime, kiek realiai pajamų neteko gyventojai.<br>V.Balkūno nuotr.
Sausį prekybininkai įvertins rezultatus, pirkėjų srautą, parduotuvėse paliekamus pinigus – taip pamatysime, kiek realiai pajamų neteko gyventojai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Sausį prekybininkai įvertins rezultatus, pirkėjų srautą, parduotuvėse paliekamus pinigus – taip pamatysime, kiek realiai pajamų neteko gyventojai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Manoma, kad vasarį į Lenkiją išvežamų pinigų kiekis, palyginti su pernai metų vasariu, augs dvigubai.<br>D.Umbraso nuotr.
Manoma, kad vasarį į Lenkiją išvežamų pinigų kiekis, palyginti su pernai metų vasariu, augs dvigubai.<br>D.Umbraso nuotr.
Sausį prekybininkai įvertins rezultatus, pirkėjų srautą, parduotuvėse paliekamus pinigus – taip pamatysime, kiek realiai pajamų neteko gyventojai.<br>V.Balkūno nuotr.
Sausį prekybininkai įvertins rezultatus, pirkėjų srautą, parduotuvėse paliekamus pinigus – taip pamatysime, kiek realiai pajamų neteko gyventojai.<br>V.Balkūno nuotr.
Manoma, kad vasarį į Lenkiją išvežamų pinigų kiekis, palyginti su pernai metų vasariu, augs dvigubai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Manoma, kad vasarį į Lenkiją išvežamų pinigų kiekis, palyginti su pernai metų vasariu, augs dvigubai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Jan 19, 2022, 7:01 AM, atnaujinta Jan 19, 2022, 12:09 PM

„Kurį laiką nesidalinau su jumis receptais, tad naujus metus pradedu nuo iššūkio, kurio sulaukiau iš „Rimi Lietuva“ ir Vytaro Radzevičiaus. Kviečiu itin paprasto, skanaus ir kaip niekad prieinamo kainos prasme skanėsto! Tai duonos apkepas (kai kur dar vadinamas pudingu), kuris man kainavo vos 1,2 euro! Tikra studento svajonė ir mažiau įprasti, greiti pusryčiai porai ar netgi visai šeimai“, – feisbuke skelbia „Liu Patty desertinės“ įkūrėja Liucina Rimgailė.

Ši prekybos tinklo kampanija tęsis sausį, jos metu bus populiarinamas specialus ženklas, kuriuo žymimos parduotuvių lentynos su taupiais pasirinkimais. Tarp jų labai daug minėto prekybos tinklo ženklo prekių, tokių kaip varškė, kiaušiniai, žuvies gaminiai, duona ir t.t., tačiau ne tik – su „Čia Pigu“ nuoroda bus ir visą eilę kitų gamintojų prekinių ženklų prekių.

„Į šią kampaniją pakvietėme įsijungti mūsų draugus nuomonės formuotojus, kurie mėgsta skanų maistą ir skiria daug dėmesio įsigyjamiems produktams. Savo paprastais, visiems suprantamais ir ekonomiškais receptais jau pasidalino Vytaras Radzevičius, Liucina Rimgailė, Laura Mazalienė, netrukus tai padarys ir kiti nuomonės formuotojai“, – teigė „Rimi Lietuva“ atstovė Gabrielė Šerėnienė.

Anot jos, minėta kampanija norima paskatinti pirkėjus pamatyti ir atrasti „Rimi“ prekybos tinklą kaip siūlantį daugybę produktų visiems prieinamomis kainomis.

Kaina skiriasi 30 proc.

Kaip portalui lrytas.lt teigė Pricer.lt maisto krypties vadovas Petras Čepkauskas, tokie paprasti produktai kaip pienas, sviestas, pardavinėjami su nuosavu prekybininko prekės ženklu, nuo kitų lentynoje gali skirtis netgi visais 30 proc. Sutaupoma supaprastinant pakuotę, atsisakius vadybininko, kurio reikia kitiems prekių ženklams prižiūrėti.

G.Šerėnienė pridūrė, kad dėl to, jog užsakymai gaminant prekybos tinklo ženklo prekes vykdomi daugelio šalių mastu, įsijungia masto ekonomikos dėsniai. „Kadangi privačios etiketės ženklai priklauso mūsų pačių bendrovei, esame patys atsakingi už jų reklamą, įvairius netiesioginius kaštus, kuriuos gerokai pavyksta sumažinti ir pirkėjams pasiūlyti prekes pigiau“, – aiškino pašnekovė.

„Didesnės pridėtinės vertės prekėse, kuriose, tarkime, yra šokolado, daug gamybinių momentų, galimos ir kokybinės manipuliacijos, tarkime, vietoje kakavos masės pradedami dėti kakavos milteliai.

Bet jei kalbame apie paprasčiausią sviestą, pieną, jų kokybė praktiškai nesiskiria. Vartotojas pastovės prie lentynos, pasikrapštys galvą ir nuspręs daugiau už prekės ženklą nemokėti“, – komentavo P.Čepkauskas.

Estijoje įšaldė kainas

Prekybos tinklas „Maxima“ Estijoje nusprendė ilgam fiksuoti žemas kainas daugiau nei šimtui plataus vartojimo prekių, daugiausia – maisto produktams. Parduotuvių lentynose prekės bus pažymėtos specialiais ženklais. Tokios kampanijos imtasi jaučiant kainų spaudimą, praneša postimees.ee.

Tad dabar pigiausias batonas Estijos „Maximoje“ kainuoja 0,19 euro, kilogramas cukraus – 0,59 euro, 10 vištos kiaušinių – 0,99 euro, kilogramas bulvių – 0,45 euro, obuolių – 0,59 euro, morkų – 0,39 euro. 400 gramų avižinių dribsnių pakuotė kainuoja 0,29 euro, 800 gramų grikių – 0,99 euro, litras augalinio aliejaus – 1,49 euro, 400 gramų kiaulienos faršo pakuotė – 1,49 euro, pakelis sviesto – 0,99 euro, litras pieno – 0,49 euro.

Pricer.lt maisto krypties vadovas P.Čepkauskas spėja, kad ir pas mus galime pamatyti panašių sprendimų. „Tai vienas iš „Maximos“ standartinių instrumentų“, – sakė jis.

Tą patvirtino ir „Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė.

„Prieš kelerius metus vykdėme „Mažos kainos garantijos“ kampaniją ir užtikrinome, kad pirkėjai mūsų parduotuvėse 2 tūkst. perkamiausių prekių rastų už tokią kainą, kuri nebūtų didesnė nei kituose didžiuosiuose Lietuvos prekybos tinkluose.

2018 metais atpiginome 10–ies kasdienių mažiausios kainos maisto prekių krepšelį. Vėliau COVID-19 pandemijos įkarštyje sumažinome populiarių Lietuvos gamintojų produkcijos reguliarias kainas. Tuo metu siekėme suteikti didesnę naudą pirkėjams ir duoti rimtą pagrindą Lietuvos ekonomikai augti.

Iš tiekėjų jau ne vieną mėnesį girdime nuogąstavimus dėl išaugusių žaliavų kainų ir gamybos kaštų, kuriuos didina pabrangusi elektra bei dujos. Tad dar rudenį su jais pradėjome sudėtingas derybas ir dedame visas pastangas, kad mūsų pirkėjai reikšmingų kainų pokyčių nepajustų“, – perdavė ji portalui lrytas.lt.

Pricer.lt atstovas P.Čepkauskas mano, kad konkretesnių prekybininkų veiksmų šia linkme galime tikėtis vasarį. Sausį jie įvertins rezultatus, pirkėjų srautą, parduotuvėse paliekamus pinigus – taip pamatysime, kiek realiai pajamų neteko gyventojai.

„Dabar komentuojant statistiką kalbama bet kas. Čia tinka mano mylimas išsireiškimas: turtingi valgo mėsą, vargšai – kopūstus, o vidutiniškai visi – balandėlius. Bet manau, kad turime dviejų greičių Lietuvą. Bus nemažai žmonių, kurie stipriai nukentėjo – tai vidutinį ir žemesnį pajamų lygį gaunantys gyventojai, kuriems šildymas, degalai ir visa kita iš biudžeto papildomai išėmė mažiausiai 200 eurų“, – komentavo P.Čepkauskas.

Į Lenkiją išveš dvigubai

Nors gali atrodyti, kad prekybos tinklai rinką jau seniai pasidaliję, o pirkėjai pasirinkę, kur apsipirkti, P.Čepkauskas sako, kad taip galvoti – klaidinga, todėl, kainoms kylant, galime matyti mėginimų pervilioti pirkėją.

„Pirkėjai rinksis pirkimo kanalus. Mes atliekame ribotų prekių skaičiaus tyrimą. Jis rodo, kad tarp skirtingų pardavimų kanalų pigiausių prekių krepšelio kaina svyruoja nuo 52 iki 64 eurų.

Pirkėjo elgsena tokia: kai jį prispaudžia, eina ten, kur įpratęs, bet ieško akcijų. Jei mato, kad ir su akcijomis sunku, pradeda žiūrėti tarp skirtingų kanalų, juo labiau, kad Lietuvoje parduotuvių tinklas ganėtinai planus – viename rajone turime visus prekybos tinklus. Jei kanalas nepadeda, ieškoma prekės alternatyvų“, – vardijo jis.

Tačiau pirkėjai renkasi ne tik tarp Lietuvoje veikiančių prekybos tinklų – pietinė šalies dalis ar netgi Lietuva iki Vilniaus kaip vieną alternatyvių kanalų apsipirkti mato ir Lenkiją.

Čia apsiperkančių lietuvių jau daugėja. „Tačiau supraskite, kad lenkai pridėtinės vertės mokestį nuims tik nuo vasario. Tai, ką matome dabar – tik žiedeliai. Vasario mėnesį bus rožytės su obuoliukais. Vasario mėnesį į Lenkiją išvežamų pinigų kiekis, palyginti su pernai metų vasariu, augs dvigubai“, – prognozavo Pricer.lt atstovas.

Šioks toks kainų karas

Anot P.Čepkausko, jau matyti, kokias strategijas pirkėjams vilioti pasirinko prekybos tinklai. 30-metį švenčiantis „Iki“ siūlys nusipirkti prekę ir laimėti automobilį, „Maxima“ taip pat švenčia 30-metį, tačiau pasiūlys daugiau smulkių prizų. „Rimi“ parodė pigiausius prekės ženklus, „Mamutų“ dienos siūlo už mažesnę kainą įsigyti didesnį kiekį, „Lidl“ rodys savo prekių ženklus, pajungs lenkų tiekėjus ir bus labai orientuoti į kainos akcentavimą, taip pat elgsis ir „Norfa“.

„Manau, sausį prekybininkai pasižiūrės, kaip kinta apyvartos, ir sulauksime šiokio tokio kainų karo“, – prognozavo pašnekovas.

Be to, jis spėja, kad netrukus gamintojai ims mažinti prekių svorį ir vietoje įprastų, tarkime, 500 g, pastebėsime pakuotėje esant 450 g. „Šitokių pakeitimų bus labai daug“, – įspėjo neapsigauti P.Čepkauskas.

„Mažmeninėje maisto prekyboje konkurencija ypač didelė ir ji tik didės, nes vietoje nestovi nei viena bendrovė – visos stengiasi pasiūlyti klientams kuo geresnes kainas ir paslaugas. Kaina yra labai svarbus veiksnys ir ši tendencija išlieka jau daugelį metų“, – kalbėjo „Rimi Lietuva“ atstovė.

Tačiau, anot jos, slapto pirkėjo tyrimas parodė, kad tinklo klientams taip pat svarbus požiūris į tvarumą, tai, kad tinklas stiprina vyresnio amžiaus žmonių, neįgaliųjų integraciją.

Asociacijos „Lietuvos maisto pramonė“ direktorė Irma Pilipienė atkreipė dėmesį, kad pardavėjų ir tiekėjų sutartys dažnai būna ilgalaikės, todėl pastarasis keisti sąlygų kada nori, net ir turėdamas labai aiškias ir pagrįstas priežastis, negali. Žinoma, daug kas priklauso nuo konkrečių sutarčių. Vis dėlto už pirkėjams siūlomas akcijas dažniausiai atsakingi patys prekybos tinklai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: G. Nausėda Seimo komisijos reikalauja įrodymų