Du eurai už litrą degalų – ne riba: skelbia, kad kainos kops į naujas aukštumas

Reikia užbaigti kalbas, kad degalų kainos kyla dėl verslininkų noro užsidirbti – toks kainų lygis yra objektyvus ir pateisinamas. Nors baimės dėl dyzelino stygiaus jau numalšintos, belieka tikėtis dar aukštesnių degalų kainų – jos dar gali pašokti į viršų, taip kalbėjo Lietuvos verslo konfederacijos viceprezidentas Marius Dubnikovas „Lietuvos ryto“ televizijos laidoje „Nauja diena“.

Dyzelio ir benzino kaina šiuo metu yra objektyvi, mano M.Dunikovas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Dyzelio ir benzino kaina šiuo metu yra objektyvi, mano M.Dunikovas.<br>V.Skaraičio nuotr.
M.Dubnikovas.<br>V.Skaraičio nuotr.
M.Dubnikovas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Dyzelio ir benzino kaina šiuo metu yra objektyvi, mano M.Dunikovas.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Dyzelio ir benzino kaina šiuo metu yra objektyvi, mano M.Dunikovas.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Dyzelio ir benzino kaina šiuo metu yra objektyvi, mano M.Dunikovas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Dyzelio ir benzino kaina šiuo metu yra objektyvi, mano M.Dunikovas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Dyzelio ir benzino kaina šiuo metu yra objektyvi, mano M.Dunikovas.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Dyzelio ir benzino kaina šiuo metu yra objektyvi, mano M.Dunikovas.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Dyzelio ir benzino kaina šiuo metu yra objektyvi, mano M.Dunikovas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Dyzelio ir benzino kaina šiuo metu yra objektyvi, mano M.Dunikovas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

May 30, 2022, 7:08 PM, atnaujinta May 31, 2022, 10:09 AM

Degalų kainos dar nustebins

Finansų analitikas paklaustas, ar dyzelio ir benzino kainai artėjant prie dviejų eurų tai yra objektyvi kaina, o ne verslo proga užsidirbti, M.Dubnikovas patikino, kad tokia kaina yra visiškai pagrįsta.

Televizijos laidos pašnekovas aiškino, kad padidėjo akcizai, padidėjo naftos kaina. Pastaroji pakilo ne keliais procentais, o ženkliai daugiau.

„Jei prisimintume, kai buvo pandemijos pradžia, tai nafta kaina siekė 20 JAV dolerių už barelį, kai šiuo metu kainuoja 120 dolerių už barelį“, – atkreipė dėmesį pašnekovas. Kaip dėstė M.Dubnikovas, tiek dyzelio, tiek benzino sudėtyje naftos yra apie 30–35 proc., priklausomai nuo rūšies.

Vien šešis kartus padidėjusi naftos kaina bei dar vieno kintamo dydžio, pridėtinės vertės mokesčio (PVM) didėjimas, taip pat prisidėjo prie aukštos kainos. Tai yra kaina, kurią mokame dėl karo, teigė jis. Tai būtų apie 30–40 proc.

M.Dubnikovas paragino pagalvoti, kad norint užpildyti 50 l talpos baką – tie keliasdešimt centų nuo litro ir sudaro didžiules sąskaitas vairuotojui.

Ekonomisto vertinimu, ateities tendencijos kol kas nieko gero nežada – naftos kainos kyla, karas vis dar tęsiasi, tad panašu, kad galėsime pasiekti naujas aukštumas.

Pašnekovas lygino kovo ir gegužės paskutinių dienų kainas: pavasario pradžioje, kai naftos kaina buvo pike, ji siekė 125 JAV dolerių už barelį, kai dabar – 120 JAV dolerių. Finansų analitikas nenustebtų, kad degalų kainos galėtų pasiekti dar didesnes aukštumas, o kainos perliptų virš 2 eurų.

Prisiminęs laikotarpį, kai dyzelio kainos aplenkė benzino, pašnekovas tokį reiškinį aiškino tuo, jog turint omeny, kad rusiškos naftos pasaulio tiekime yra 6 proc., bet dyzelio – 17 proc.

„Rusija išsiskiria tuo, kad daug naftos perdirba ir daug dyzelio eksportuoja, kas sudaro didelę rinkos dalį. Tuomet buvo baiminamasi dėl embargo ar nepirkimo, dėl to kaina šoktelėjo aukštyn“, – sakė jis. Kadangi buvo suprasta, kad dyzelio nepritrūks, baimė aprimo ir pasaulis toliau mokosi gyventi be Rusijos, teigė M.Dubnikovas.

Laidos svečio nuomone, vertėtų nepamiršti, kad vykdoma ir ekologijos politika, todėl reikia suvokti, kad dyzelio kainos ir toliau artės link benzino, tačiau tokių staigių šokų turėtų nebebūti.

Daugiau išleidžia, nei uždirba

BNS užsakyta „Vilmorus“ apklausa parodė, kad lietuviai suvokia, kad laikas riboti išlaidas, tačiau, anot M.Dubnikovo, užuot taupę, ir toliau beatodairiškai švaistosi banko kortele.

40 proc. žmonių išlaidas riboja maistui, 50 proc. laisvalaikiui ir pramogoms, tiek pat atostogoms kelionėms ir daiktams. Visgi 23 proc. žmonių dėl infliacijos apskritai neribojo išlaidų.

„Pagrindinė priežastis yra ta, kad žmonių santaupos mažėja, bankų indėliai arba pinigų sąskaitose mažėja. Žmonės greičiausiai bando nupirkti daiktus ir apsaugoti pinigus, infliacija artėja prie 20 proc. ir bandoma išsaugoti vertę, tai turbūt pats pagrindinis pirkinys NT tiems, kas turi pakankamai daug santaupų“, – patikino jis.

Galima sakyti, kad žmonės daugiau išleidžia, nei uždirba, sakė pašnekovas. Tai reiškia, kad padidėjus kainoms, lietuviai savo įpročių nemažina – toliau perka pirkinius ar paslaugas, tačiau jau didesnėmis kainomis.

Kaip pasakojo M.Dubnikovas, bankų duomenys taip pat rodo, kad žmonių išlaidos didėja vartojime, kas yra susiję su kainų didėjimu. Vis tik svarbu suprasti, kad apklausų duomenys nėra tikslūs – žmonės viena gali sakyti, o kita daryti, sakė jis.

Finansų analitikas pabrėžė ir tai, kad žmonės virš dviejų metų gyveno karantino sąlygomis, tad atostogų užsienyje jie ištroškę. Tačiau pakilus kainoms jie suvokia, kad reikia riboti tokią pramogą, bet vis tiek yra pasiruošę išleisti 2–5 tūkst. eurų kelionei visai šeimai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.