Užsisakiusi drabužių iš JK moteris negalėjo patikėti: susimokėti teko ne tik atsiimant siuntą

Už siuntinį iš ne ES šalies mokesčius turi sumokėti iškart. Tačiau jeigu nusprendi jį grąžinti siuntėjui, atgauti tuos mokesčius nėra taip lengva, o kartais net neapsimoka. Tuo įsitikino vilnietė Gertrūda.

Siunta iš trečiosios šalies nepigiai kainuoja, o grąžinus siuntėjui ne visuomet verta bandyti atgauti sumokėtus mokesčius.<br>Lrytas.lt koliažas.
Siunta iš trečiosios šalies nepigiai kainuoja, o grąžinus siuntėjui ne visuomet verta bandyti atgauti sumokėtus mokesčius.<br>Lrytas.lt koliažas.
Siunta iš trečiosios šalies nepigiai kainuoja, o grąžinus siuntėjui ne visuomet verta bandyti atgauti sumokėtus mokesčius.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Siunta iš trečiosios šalies nepigiai kainuoja, o grąžinus siuntėjui ne visuomet verta bandyti atgauti sumokėtus mokesčius.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Siunta iš trečiosios šalies nepigiai kainuoja, o grąžinus siuntėjui ne visuomet verta bandyti atgauti sumokėtus mokesčius.<br>P.Mantauto nuotr.
Siunta iš trečiosios šalies nepigiai kainuoja, o grąžinus siuntėjui ne visuomet verta bandyti atgauti sumokėtus mokesčius.<br>P.Mantauto nuotr.
Siunta iš trečiosios šalies nepigiai kainuoja, o grąžinus siuntėjui ne visuomet verta bandyti atgauti sumokėtus mokesčius.<br>Lrytas.lt archyvo nuotr.
Siunta iš trečiosios šalies nepigiai kainuoja, o grąžinus siuntėjui ne visuomet verta bandyti atgauti sumokėtus mokesčius.<br>Lrytas.lt archyvo nuotr.
Siunta iš trečiosios šalies nepigiai kainuoja, o grąžinus siuntėjui ne visuomet verta bandyti atgauti sumokėtus mokesčius.<br>I.Danieliūtės nuotr.
Siunta iš trečiosios šalies nepigiai kainuoja, o grąžinus siuntėjui ne visuomet verta bandyti atgauti sumokėtus mokesčius.<br>I.Danieliūtės nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Jun 17, 2022, 1:02 PM, atnaujinta Jun 17, 2022, 4:35 PM

Ji nemenką mokesčių sumą už siuntinį iš Anglijos susigrąžinusi tik dėl savo kantrybės ir užsispyrimo. Tačiau tai užsitęsė net keturis mėnesius.

Tiek užtruko Gertrūda, klaidžiodama po painių reikalavimų džiungles, nes norėjo susigrąžinti muito ir importo mokesčius už siuntinį iš Jungtinės Karalystės, kurį, vos gavusi, nusprendė grąžinti siuntėjui.

Negana to, vilnietė dar turėjo pakloti per 80 eurų, kurių jau neatgaus. „Tiems, kurių siuntos iš trečiosios šalies vertė yra sąlyginai nedidelė, net neverta bandyti atgauti sumokėtų mokesčių, nepaisant to, kad siuntą jie grąžina siuntėjui“, – įsitikinusi vilnietė.

Grėsė mokestis už saugojimą

Vasario mėnesį užsisakiusi prekių iš Jungtinėje Karalystėje registruotos elektroninės parduotuvės karenmillen.com, po kurio laiko Gertrūda sulaukė pranešimo iš siuntų bendrovės UPS, kad jos siunta atkeliavo.

Siuntai deklaruoti Lietuvos muitinėje ir importo mokesčiams apskaičiuoti moteris privalėjo pateikti sąskaitą ir mokėjimo pavedimo kopiją.

Tam skirtos 3 darbo dienos. Jei per tiek laiko Gertrūda nebūtų sugebėjusi pateikti prašomų dokumentų, būtų tekę papildomai mokėti už siuntos saugojimą: 10 eurų už pirmas tris dienas, vėliau – po 3 eurus kas dieną.

Vilnietės užsakytos prekės kainavo 339,39 svaro sterlingų (beveik 397 eurus). UPS bendrovė apskaičiavo, kad moteris turi sumokėti 22 eurus už importo deklaracijos sutvarkymą, 101 eurą pridėtinės vertės mokesčio ir 48 eurus už muitą pramoninėms prekėms. Iš viso – 171 eurą.

Gertrūda pervedė pinigus UPS bendrovei, atsiėmė siuntą, bet, pasimatavusi internetu pirktus drabužius, nusprendė, kad jie jai netinka, ir nutarė grąžinti. Tačiau sužinojo, kad eksporto deklaracijos tvarkymas jai kainuos 10 eurų, bet už paties siuntinio išsiuntimą turėsianti sumokėti dar 100 eurų.

Todėl vilnietė grąžinti siuntą ir susitvarkyti dokumentus mokesčiams atgauti nusprendė per Lietuvos paštą, nes ten kainavo pigiau.

Patys pripažino klaidą

Pašte moteris pati užpildė dokumentus, nors už šią neva paštininkų atliktą paslaugą turėjo sumokėti 36 eurus, dar 20,5 euro kainavo siuntos išsiuntimas.

Paštininkė Gertrūdai davė tik čekį, teigdama, kad jo turi užtekti, kad moteris atgautų muito ir importo mokesčius.

Tačiau vilnietė dėl to suabejojo ir grįžusi namo vėl paskambino pašto telefonu. Jai buvo išaiškinta, kad su čekiu turėjo gauti ir eksporto deklaraciją.

Nors Gertrūda tvirtino, kad jokio dokumento negavo, niekas jos nesiklausė ir liepė pateikti pretenziją raštu.

Vis dėlto kai dėl to į Lietuvos paštą kreipėsi „Lietuvos rytas“, buvo patikinta, kad Gertrūdos situacija sprendžiama.

„Apgailestaujame, tačiau šiuo konkrečiu atveju dėl įsivėlusios darbuotojo žmogiškosios klaidos siunta buvo eksportuota neatlikus visų būtinų eksporto formalumų.

Prisiimame atsakomybę dėl netinkamai suteiktų paslaugų, radome būdą savo klaidai ištaisyti, tad reikiamą deklaraciją pavyks pateikti“, – rašė Lietuvos pašto Komunikacijos departamento projektų vadovė Monika Pulokė.

Išlaidos buvo didelės

Sumą už sugrąžintas prekes iš karenmillen.com parduotuvės Gertrūda atgavo gana greitai, bet, norėdama susigrąžinti Lietuvoje sumokėtus mokesčius, užtruko labai ilgai.

Toliau aiškindamasi, kaip galėtų tai padaryti, vilnietė sužinojo, kad Lietuvos muitinė jai turi suteikti EORI kodą.

Anketą šiam kodui gauti galima užpildyti patiems Lietuvos muitinės puslapyje, bet tai padaryti, anot vilnietės, taip sudėtinga, kad jai tai pavyko tik telefonu konsultuojamai muitinės atstovų.

Gavusi kodą Gertrūda jį pateikė Lietuvos pašto atstovams, kad jie galėtų tinkamai sutvarkyti eksporto deklaraciją. Sulaukusi jos moteris deklaraciją nusiuntė bendrovei UPS, nes importo ir muito mokesčius mokėjo būtent ši bendrovė kaip tarpininkas.

Dar po mėnesio UPS pranešė, jog Lietuvos muitinė reikalauja banko išrašo, kad Gertrūda atgavo pinigus už prekes iš Jungtinės Karalystės.

Pateikusi šį išrašą vilnietė dar po kurio laiko gavo iš muitinės laišką, kad mokesčiai jai bus grąžinti. Bet dar kelias savaites užtruko, kol UPS tuos mokesčius galiausiai pervedė į Gertrūdos sąskaitą. Iš viso – 149 eurus.

Tačiau kad juos susigrąžintų, moteris išleido per 86 eurus, kurių jau neatgaus: už siuntimą į abi puses ir deklaracijų tvarkymo paslaugas, tad realiai susigrąžino tik 63 eurus.

„Tai man kainavo ir pinigų, ir nervų. Jau nekalbu apie sugaištą laiką visoms procedūroms atlikti. Juolab kad jos iš pradžių netgi nebuvo tinkamai atliktos, nors susimokėti vis tiek reikėjo.

Panašu, kad turime pirkti tik Lietuvoje arba bent jau Europos Sąjungoje, nes jei norime importinės prekės, teks nemažai padirbėti“, – teigė atkakli vilnietė.

Sumokėti mokesčiai grąžinami per mėnesį

Lina Laurinaitytė-Grigienė, Lietuvos muitinės atstovė

„Visas prekių siuntas, išsiųstas tiesiai iš trečiosios šalies gavėjui Europos Sąjungoje, leidžiama įvežti be importo muitų, jei prekių vertė kiekvienoje siuntoje yra ne didesnė kaip 150 eurų. Nuo importo muitų neatleidžiami alkoholiniai gaminiai, kvepalai ir tualetinis vanduo, tabakas ir tabako gaminiai. Muitai prekei nustatomi pagal prekės kombinuotosios nomenklatūros kodą.

Pridėtinės vertės mokestis (PVM) taikomas nuo pirmo cento. Jo dydis yra 21 proc.

Importo PVM ir muitais neapmokestinamos prekės, fizinio asmens atsiunčiamos nedidelės vertės nekomercinio pobūdžio siuntmenose (dokumentų siuntose, pašto siuntose ar pašto siuntiniuose). Siuntmena laikoma nedidelės vertės, jei bendra jos vertė neviršija 45 eurų.

Siuntos privalo būti deklaruotos išleidimui į laisvą apyvartą pateikiant importo deklaraciją. Importo deklaraciją gali pateikti asmuo pats savarankiškai arba per muitinės tarpininkus. Pateikus importo deklaraciją reikia sumokėti muitus ir mokesčius. Savarankiškai galima deklaruoti tik tas prekes, įsigytas trečiųjų šalių elektroninėse parduotuvėse, kurių muitinė vertė neviršija 1000 eurų ir už kurias pirkimo metu nebuvo sumokėtas PVM. Jei PVM sumokėtas įsigyjant prekes, jas deklaruoti gali tik prekių vežėjai.

Muitinei sumokėtų mokesčių grąžinimas atliekamas pagal asmens pateiktas eksporto deklaracijas. Deklaracijas gali pateikti asmuo arba muitinės tarpininkas. Mokesčiai grąžinami per 30 dienų po rašytinio prašymo grąžinti mokesčio permoką gavimo dienos.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.