Sukčiai nesiliauja ir pasitelkia naujus metodus – vien iš SEB banko klientų per kelis mėnesius išviliojo 2,4 mln. eurų

Per šių metų antrą ketvirtį sukčių padaryta žala SEB banko klientams viršijo 2,4 mln. eurų ir buvo beveik tris kartus didesnė negu pernai tuo pačiu metu. Sukčiavimo atvejų fiksuota penkis kartus daugiau. Jau kurį laiką populiariausias sukčiavimo būdas yra SMS žinutės.

Suasmenintų SMS žinučių kol kas dar pasitaiko palyginti nedaug, tačiau neatmetama, kad, sukčiams tobulėjant, tokios žinutės gali būti pradėtos siųsti masiškai.<br>M.Patašiaus nuotr.
Suasmenintų SMS žinučių kol kas dar pasitaiko palyginti nedaug, tačiau neatmetama, kad, sukčiams tobulėjant, tokios žinutės gali būti pradėtos siųsti masiškai.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jul 27, 2022, 10:12 AM, atnaujinta Jul 27, 2022, 10:20 AM

SMS, kur į jus kreipiasi vardu

„Po pastarųjų duomenų nutekėjimo incidentų įvairiose įmonėse, padažnėjo atvejų, kai sukčių siunčiamose žinutėse minimas asmens vardas ar pavardė. Taip sukčiai bando kuo labiau suasmeninti SMS žinutes ir priversti asmenį spustelti atsiųstą nuorodą ir atskleisti savo prisijungimo prie interneto banko kodus.

Įtariame, kad sukčiai asmens vardą ar pavardę ir kontaktinius duomenis gali gauti iš įvairiose interneto svetainėse ar socialiniuose tinkluose pasisavintos, programišių nutekintos informacijos. Apie tokius atvejus viešojoje erdvėje girdime vis dažniau,“ – sako Vilija Nausėdaitė, SEB banko valdybos narė, Stebėsenos ir prevencijos tarnybos vadovė.

Anot jos, nors tokių suasmenintų SMS žinučių kol kas dar pasitaiko palyginti nedaug, tačiau neatmetama, kad, sukčiams tobulėjant, tokios žinutės gali būti pradėtos siųsti masiškai.

Pastaruoju metu gyventojai gauna ne tik sukčių siunčiamas žinutes banko vardu, tačiau sulaukia ir nemažai klaidinančių pranešimų iš neva siuntų tarnybų ar skelbimų portalų, kai perka ar parduoda įvairias prekes.

„Todėl gyventojams ypač svarbu kritiškai vertinti žinučių turinį ir žinoti, kad bankas niekada nesiunčia žinutės su nuoroda, taip pat atminti, jog prekės pirkėjui ar pardavėjui nereikia žinoti jūsų interneto banko prisijungimo kodų, kortelės numerio ar sąskaitos likučio“, – pabrėžia SEB banko atstovė.

Svarbu žinoti, kad bankas nesiunčia jokių aktyvių nuorodų SMS žinutėmis, todėl jau vien gauta neva banko siųsta žinutė su nuoroda turėtų sukelti nepasitikėjimą.

Jei žinutės siuntėjas bankas, tai nebūtinai žinutė iš tikro banko. Šiuolaikinėmis technologijomis besinaudojantys sukčiai gali atsiųsti SMS žinutę, nurodę bet kokį siuntėjo vardą. Tai gali būti ir valstybinės institucijos, ir banko pavadinimas. Išmaniuosiuose telefonuose SMS žinutės grupuojamos pagal tai, ką nurodo siuntėjas.

Nepatikėkite savo duomenų neaiškioms nuorodoms. Jokiu būdu nespauskite SMS žinutėmis, laiškais atsiųstų nuorodų ir neveskite ten savo duomenų – prisijungimo prie interneto banko, programėlės „Smart-ID“ kodų, mokėjimo kortelių duomenų, asmens kodo.

Ką daryti, jei tapote sukčių auka?

Jei supratote, kad tapote sukčių auka, turėtumėte kuo skubiau kreiptis į banką arba užpildyti prašymą dėl mokėjimo atšaukimo, jei jis nebuvo momentinis ir pinigai dar nėra pervesti. Prašymą galima užpildyti ir interneto banke.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
Gyvai: impact Investments and nlocking Growth