Elektros tiekėją pasirinkę gyventojai sulaukė visai kitokių laiškų, nei tikėjosi – buvo informuoti, kad gaus garantinį tiekimą

Dalis nepriklausomą elektros tiekėją pasirinkusių gyventojų susidūrė su keblumais, mat liepos 1-ąją sulaukė laiškų, jog šie gaus garantinį tiekimą. Tiekėjai aiškina, kad tai galėjo lemti klientų neapdairumas, sistemų spragos ar pačių darbuotojų padarytos klaidos.

Dalis nepriklausomą elektros tiekėją pasirinkusių gyventojų susidūrė su keblumais.<br>V.Balkūno nuotr.
Dalis nepriklausomą elektros tiekėją pasirinkusių gyventojų susidūrė su keblumais.<br>V.Balkūno nuotr.
Dalis nepriklausomą elektros tiekėją pasirinkusių gyventojų susidūrė su keblumais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Dalis nepriklausomą elektros tiekėją pasirinkusių gyventojų susidūrė su keblumais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Dalis nepriklausomą elektros tiekėją pasirinkusių gyventojų susidūrė su keblumais.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Dalis nepriklausomą elektros tiekėją pasirinkusių gyventojų susidūrė su keblumais.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Dalis nepriklausomą elektros tiekėją pasirinkusių gyventojų susidūrė su keblumais.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Dalis nepriklausomą elektros tiekėją pasirinkusių gyventojų susidūrė su keblumais.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Jul 28, 2022, 8:06 PM, atnaujinta Jul 29, 2022, 9:53 AM

Sutartis sudarė, bet buvo informuoti dėl garantinio tiekimo

Į portalą lrytas.lt kreipęsis klaipėdietis Linas (vardas pakeistas, redakcijai žinomas), turintis tris nekilnojamojo turto (NT) objektus, du gyvenamosios paskirties ir vieną komercinės, paaiškino, jog birželio 17 d. „Ignitis“ interneto paskyroje bandė sudaryti sutartis visiems trims objektams.

Dvi sutartis sudaryti pavyko, tačiau komercinės paskirties pastatui – ne. Tą pačią dieną Linas parašė pretenziją „Ignitis“, bet iki šiol dėl šio objekto situacijos išspręsti nepavyko.

Istorija tuo nesibaigė – liepą jis sulaukė „Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) pranešimo, jog gaus garantinį tiekimą, o pasikreipus į „Ignitis“ konsultantus šie pareiškė, jog apskritai jokių sudarytų sutarčių jie nemato.

„Paskambinęs „Ignitis“ konsultantams padiktavau kodus, jie pasižiūrėjo, kad sutarčių nėra. Klausė, ar nurodžiau teisingą el. paštą, bet jis buvo teisingas, juk daugelį metų esu „Ignitis“ klientas, gaunu laiškus. Tada manęs paklausė, ar gavau pasirašytą sutartį, bet aš nieko negavau.

Tuomet kartu su konsultante pildėme sutartį internetu, ji sakė, ką spausti, kad pasižiūrėčiau, ar tikrai buvau viską taip ir supildęs. Pasirodo, kad viską taip ir buvau padaręs, nesuklydau“, – pasakojo Linas.

Konsultantė jam pasiūlė sudaryti naujas sutartis, tačiau vyriškis atsisakė, nes kainos jau pasikeitusios, tuo metu, kai jis sudarinėjo sutartis, jos buvo mažesnės.

„Ar jie tyčiojasi? Tegu ieško, kur jų sistemoje yra klaida. Kam tada tie interneto puslapiai, jei jie neveikia tinkamai?“ – piktinosi skaitytojas.

Jo bendravimas raštu ir telefonu su „Ignitis“ konsultantais dėl šios situacijos tęsėsi kone visą liepą, tačiau problemos išspręsti nepavyko.

Dėl panašios situacijos į lrytas.lt kreipėsi ir Violeta (vardas pakeistas, redakcijai žinomas): „Birželį internetu pasirašiau sutartį su „Ignitis“, o liepos 1 d. man ESO pranešė, kad pradėtas garantinis elektros tiekimas. Susisiekus su „Ignitis“ man pareikšta, kad įvyko klaida ir pasiūlė pasirašyti sutartį blogesnėmis sąlygomis. Paklausus, dėl kokių priežasčių įvyko klaida, man neatsakė, vadovo kontaktinių duomenų irgi nedavė, kelias savaites problemos neišsprendžia.“

„Ignitis grupės“ atstovė Laura Beganskienė portalui lrytas.lt nurodė, kad abu minimus atvejus įmonė išsprendė, klientams elektrą jau tiekia „Ignitis“.

„Atsiprašome klientų už nepatogumus. Dėl kelis kartus išaugusio sutarčių kiekio, dalis jų buvo administruojamos po liepos 1 d. Nepaisant to, visiems klientams, kurie sutartį sudarė laiku, t. y., iki birželio 26 d., nepriklausomas elektros energijos tiekimas prasidėjo laiku – liepos 1 d.“ – nurodė ji.

Atstovė patikino, kad Violetai nuo liepos 1 d. įsigaliojo tokia sutartis, kokią ji buvo sudariusi, o, pasak jos, Linas, sudarydamas sutartį, neužbaigė proceso pagal konsultanto išaiškinimą, todėl ir įvyko toks nesusipratimas.

„Abu atvejai išspręsti klientų naudai, sutartys galioja tomis kainomis, kurios galiojo tą dieną, kai klientai sudarė arba bandė sudaryti sutartis“, – komentavo L.Beganskienė.

Linas patvirtino, kad kitą dieną po lrytas.lt kreipimosi į „Ignitis“ problema buvo išspręsta ir pasiūlyta sutartis abiem gyvenamosios paskirties NT objektams pasirašyti mažesnėmis kainomis.

Tiesa, anot jo, susisiekę konsultantai priežastimi, kodėl sutarčių nematyti, įvardijo ne kliento neatliktus veiksmus, o galimą interneto sistemos klaidą.

Sutriko gavęs du laiškus

Keblumų gyventojams kilo ir sudarant sutartis su nepriklausomu elektros tiekėju „Elektrum Lietuva“.

Šiaulių rajone gyvenantis Mantas (vardas pakeistas, redakcijai žinomas) portalui lrytas.lt pasakojo, kad dar vasarį pasirašė sutartį su „Elektrum Lietuva“, tačiau po kelių dienų išvydęs patrauklesnius kitų tiekėjų pasiūlymus sutartį norėjo nutraukti.

Jis sakė skambinęs konsultantams ir prašęs sutartį nutraukti, taip pat prašęs atsiųsti ir sutarties nutraukimo patvirtinimą. Tačiau sutarties niekas taip ir nenutraukė, patvirtinimo jis negavo, interneto savitarnos puslapyje ir toliau rodyta, kad sutartis sudaryta.

„Bijojau ir nenorėjau veltis, sudaryti sutartis su kita kompanija, kol internete rodė, jog galioja „Elektrum Lietuva“ sutartis. Skambinau tris keturis kartus, kalbėjau, prašiau, bet niekas sutarties nenutraukė. Susitaikiau, kad turėsiu sutartį su „Elektrum Lietuva“, nes vėliau keitėsi ir situacija pasaulyje, ir elektros kainos. Taip viską ir palikau“, – teigė Mantas.

Liepos 1 d. vyriškis sulaukė „Elektrum Lietuva“ laiško, patvirtinančio, jog sutartis įsigaliojo, tačiau taip pat gavo laišką ir iš ESO, kuriame nurodyta, kad gaus garantinį tiekimą.

Vyriškis teigė raštu pateikęs pretezijas dėl šios situacijos, tačiau jam į tai nebuvo atsakyta, skambučiais situacijos taip pat ilgą laiką nepavyko išspręsti ir tik prieš keletą dienų „Elektrum Lieėtuva“ konsultantai jam nurodė, kad pats vasarį buvo pareikalavęs sutartį nutraukti, todėl dabar sutartis yra nutraukiama, nors interneto puslapyje jis vis dar mato galiojančią.

Mantas sakė taip pat gaunantis priminimus deklaruoti duomenis.

„Tai kaip dabar vienu metu aš galiu turėti dvi sutartis – su „Elektrum Lietuva“ ir ESO?“ – kėlė klausimą skaitytojas.

„Elektrum Lietuva“ komunikacijos projektų vadovė Jūratė Rupšienė portalui lrytas.lt patvirtino, kad Mantas vasario 7 d. telefonu kreipėsi į konsultantus dėl sutarties nutraukimo. Vadybininkė tą pačią dieną klientui perskambino ir informavo, kad sutartis bus nutraukta, tačiau suklydo įrašydama nutraukimo datą – sistemoje nurodyta rugpjūčio 31 d.

„Tokiu būdu dėl žmogiškosios klaidos šis objektas liko priskirtas mums nuo liepos 1 d. iki rugpjūčio 31 d. Gera žinia ta, kad klientas tikrai nėra garantiniame tiekime ir jam neteks mokėti už elektrą brangiau“, – komentavo J.Rupšienė.

Ji patikino, kad su vyriškiu buvo susisiekta ir situacija išsiaiškinta – Mantas liks „Elektrum Lietuva“ klientu, dėl to įmonė jau kreipėsi į ESO.

„Žmogiškųjų ar sistemos klaidų pasitaiko, tačiau jų yra vienetai. Kiekvienu atveju operatyviai jas taisome, sprendžiame situaciją kliento naudai“, – paklausta, ar į tokią situaciją yra pakliuvę ir daugiau klientų, atsakė J.Rupšienė.

Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) liepos 25 d. duomenimis, 89 proc., arba 658,5 tūkst. antrojo etapo vartotojų jau pasirašė sutartis su nepriklausomais tiekėjais. Iki birželio 26 d. tiekėjo nepasirinkę gyventojai gali jį pasirinkti vėliau ir pirkti elektrą nuo kito mėnesio.

Nuo liepos jiems teikiama garantinio tiekimo paslauga – 25 proc. brangesnė nei praėjusio mėnesio vidutinė biržos kaina, be to, teks papildomai mokėti už elektros persiuntimą.

Likę trečios grupės vartotojai (per metus suvartojantys iki 1000 kWh) pasirinkti tiekėją turės iki gruodžio vidurio.

Vyriausybės sprendimu nuo liepos iki gruodžio pabaigos už elektrą buitiniams vartotojams bus dengiama iki 9 centų už kilovatvalandę, o minimalus standartinis tarifas, žemiau kurio nebus kompensuojama elektros kaina, sieks 24 centus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.