Kai kurios parduotuvių lentynos ištuštėja greičiau – lietuviai ėmė „medžioti“ šias prekes

Nors lietuviai akcijas „medžioja“ jau kurį laiką, šiuo metu esant aukštai infliacijai tai daro dar aktyviau. Dėl to kartais tenka išvysti ir tuštesnes prekybos tinklų lentynas, vaistininkams taip pat vis dažniau prireikia klientams padėti rasti reikiamas prekes už žemesnes kainas.

Nors lietuviai akcijas „medžioja“ jau kurį laiką, šiuo metu esant aukštai infliacijai tai daro dar aktyviau.<br>D.Umbraso nuotr.
Nors lietuviai akcijas „medžioja“ jau kurį laiką, šiuo metu esant aukštai infliacijai tai daro dar aktyviau.<br>D.Umbraso nuotr.
Nors lietuviai akcijas „medžioja“ jau kurį laiką, šiuo metu esant aukštai infliacijai tai daro dar aktyviau.<br>D.Umbraso nuotr.
Nors lietuviai akcijas „medžioja“ jau kurį laiką, šiuo metu esant aukštai infliacijai tai daro dar aktyviau.<br>D.Umbraso nuotr.
Nors lietuviai akcijas „medžioja“ jau kurį laiką, šiuo metu esant aukštai infliacijai tai daro dar aktyviau.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Nors lietuviai akcijas „medžioja“ jau kurį laiką, šiuo metu esant aukštai infliacijai tai daro dar aktyviau.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Nors lietuviai akcijas „medžioja“ jau kurį laiką, šiuo metu esant aukštai infliacijai tai daro dar aktyviau.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Nors lietuviai akcijas „medžioja“ jau kurį laiką, šiuo metu esant aukštai infliacijai tai daro dar aktyviau.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
P.Čepkauskas.<br>Stop kadras.
P.Čepkauskas.<br>Stop kadras.
Nors lietuviai akcijas „medžioja“ jau kurį laiką, šiuo metu esant aukštai infliacijai tai daro dar aktyviau.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Nors lietuviai akcijas „medžioja“ jau kurį laiką, šiuo metu esant aukštai infliacijai tai daro dar aktyviau.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Aug 26, 2022, 11:44 AM

Dairosi akcijų ir maistui, ir vaistams

Neretai parduotuvėse tuštesnės lentynos būna būtent akcinių prekių.

„Natūralu, kad siekdami sutaupyti žmonės dažniau renkasi prekes už mažesnę kainą. Mūsų lojalių pirkėjų apklausos rodo, kad net 8 iš 10 klientų seka prekybos tinklo vykdomas akcijas ir kitus geros kainos pasiūlymus“, – portalui lrytas.lt teigė „Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė.

Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė patvirtino, kad rugpjūčio pradžioje pradėta taupymo programa „Pigintuvas“ yra itin populiari, prekės su akcija dažnai greitai išperkamos.

„Tačiau kaip tik įmanoma greičiau stengiamės pildyti parduotuvių lentynas, kad šių prekių nepritrūktų“, – portalui lrytas.lt komentavo ji.

Be to, šio prekybos tinklo parduotuvėse šiek tiek auga ir svarbiausių kasdienių prekių – sviesto, pieno, duonos – pardavimai.

Pastebima, kad „Rimi“ pirkėjai taip pat atidžiai nagrinėja kainų pasiūlymus, o akcijos visada sulaukia didelio pirkėjų dėmesio. „Lidl“ plačiau pardavimų tendencijų nekomentavo.

Kai kurios vaistinės taip pat pastebi, kad klientus kainų šuoliai paveikė, todėl jie ėmė daug labiau skaičiuoti pinigus.

„Benu“ vaistinės Kaune vedėja Laura Mockutė paminėjo, kad esant galimybei rinktis iš kelių gamintojų siūlomų prekių, pavyzdžiui, peršalimo simptomams slopinti, klientai jas įsigyja atsižvelgdami ir į žemesnę kainą.

„Camelia“ klientai pastaruoju metu dažniau užsisako prekes internetu, mat dėl mažesnių išlaikymo kaštų internete prekių kainos yra žemesnės.

„Pacientai linkę „medžioti“ akcijas, naudojasi papildomais nuolaidų kodais prekių krepšeliui, seka naujienlaiškius, kuriuose pristatome papildomus pasiūlymus“, – portalui lrytas.lt teigė „Camelia“ komunikacijos projektų vadovė Žiedūnė Juškytė-Linkevičienė.

Perka tik su akcija

Kainas stebinčio portalo „Pricer.lt“ maisto krypties vadovas Petras Čepkauskas patvirtino, kad gyventojai esant aukštai infliacijai pastaruoju metu iš tiesų aktyviau perka akcines prekes, norėdami tilpti į turimą biudžetą, o tuščias lentynas kartais galima išvysti todėl, kad akcines prekes prekybos tinklai neretai parduoda žemesnėmis nei supirkimo kainomis ir turi tik ribotą jų kiekį.

„Todėl dingus prekėms iš lentynų kartais jos nėra iš karto papildomos. Tai daroma todėl, kad prekybos tinklai neturėtų nuostolio“, – priežastį portalui lrytas.lt įvardijo pašnekovas.

Anot jo, ir anksčiau lietuviai dairydavosi žemesnių kainų, todėl prekių krepšeliuose dažnai apie pusė prekių yra su akcijomis.

„Dviejų batonų nenusipirksi ir neatsidėsi ateičiai, juos reikia greitai suvalgyti. Bet, pavyzdžiui, kavos ar skalbimo miltelių pardavimai yra priklausomi nuo akcijų – apie 80 proc. šių prekių nuperkamos tik akcijų metu. Lietuviai laukia akcijų, prisiperka daug šių prekių, kaupia atsargas. O tokios prekės, kaip kava ar skalbimo milteliai, nėra pigios, tad 3 ar 4 sutaupyti eurai yra reikšminga suma“, – kalbėjo P.Čepkauskas.

Lenkai buvo greitesni

„Pricer.lt“ atstovas paminėjo, kad jau nuo kovo stebimas mažmeninės prekybos kritimas, todėl prekybos tinklai ėmėsi priemonių – skelbti įvairias akcijų programas.

„Kiekvieną mėnesį nuperkami kiekiai mažėja 5 proc. Matyt, prekybos tinklai į tai atkreipė dėmesį ir nusprendė susigrąžinti klientus. Tik tai padarė gana pavėlavę.

Pavyzdžiui, Lenkija sureagavo greičiau, ten akcijų programos prasidėjo balandį, gegužę. Taip yra todėl, kad Lenkijos rinka konkurencingesnė. Lietuvoje turime tik vieną žemų kainų tinklą „Lidl“, o Lenkijoje „Lidl“ stipriai mušasi su kitais panašiais tinklais – „Netto“, „Biedronka“. Ten tinklai negali atsipalaiduoti, o mūsiškiams kiek lengviau, todėl niekas per daug su akcijomis ir neskubėjo“, – svarstė jis.

Keletas prekių turėtų pigti

P.Čepkausko manymu, ateinančiu laikotarpiu tam tikrų prekių kainos turėtų mažėti. Jis atkreipė dėmesį į pingančius kviečius, tad parduotuvėse galėtume išvysti žemesnes makaronų ar miltų kainas. O štai duonos kaina kristi neturėtų, nes įmonėms nemažai pinigų tenka pakloti už transportavimą, elektros ir dujų sąnaudas.

„Bet nemanau, kad prekybininkai mažins kainas, tiesiog įtrauks tas prekes į akcijas, jie mėgsta taip daryti. Aišku, gali būti, kad kuris nors tinklas paskelbs, jog eina vabank ir mažins kainų lygį, bet labai abejoju, kad kažkas taip pasielgs“, – paminėjo ekspertas.

Jo teigimu, greitai turėtų pigti ir aliejus, nes saulėgrąžų aliejaus didmeninė kaina jau siekia 1,7 eurų, bet parduotuvėse vis dar laikosi apie 3 eurus, kai kur su akcijomis 2,49 ar 2,89 euro. Jo spėjimu, naujų akcijų kainos galėtų būti tokios – 2,19 euro ar net 2 eurai.

Deja, mėsos ir pieno produktų pigimas nenusimato, bet, kaip pabrėžė P.Čepkauskas, ir didelio augimo turbūt nebebus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.