„Lietuvos paštas“ šokiravo klaipėdietę: už dukros siųstas nuotraukas paprašyta susimokėti papildomai

Siųsdami artimiesiems laišką pasiruoškite jį deklaruoti ir susimokėti muito mokestį – į tokią situaciją pakliuvo klaipėdietė, laukusi Norvegijoje gyvenančios dukros laiško, kuris netikėtai pavirto... siunta.

Siųsdami artimiesiems laišką pasiruoškite jį deklaruoti.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Siųsdami artimiesiems laišką pasiruoškite jį deklaruoti.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Siųsdami artimiesiems laišką pasiruoškite jį deklaruoti.<br>V.Balkūno nuotr.
Siųsdami artimiesiems laišką pasiruoškite jį deklaruoti.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Sep 5, 2022, 12:13 PM, atnaujinta Sep 5, 2022, 12:17 PM

Laiškas pavirto siunta

Į portalą lrytas.lt kreipėsi „Lietuvos pašto“ darbu pasipiktinusi skaitytoja iš Klaipėdos, kuriai dar liepos pradžioje dukra iš Norvegijos norėjo atsiųsti kelias 21x13 formato nuotraukas, sudėtas į voką. Tačiau, kai laiškas pasiekė Lietuvą, moteris tikina iš „Lietuvos pašto“ gavusi laišką, kuriame buvo rašoma: „Jūsų siunta pasiekė Lietuvą, turite ją deklaruoti“.

„Labai nustebau: kaip tas nuotraukas deklaruoti? Paskambinau į paštą pasiteirauti, kodėl turiu deklaruoti laišką? Man atsakė, kad todėl, jog „visos siuntos iš trečiųjų šalių turi būti deklaruojamos“. Kai pasakiau, kad čia ne siunta, o laiškas, operatorė pasakė nieko nežinanti, ji tik žinanti, kad „siuntą yra sustabdžiusi muitinė ir reikia ją deklaruoti“, – pasakojo klaipėdietė.

Kadangi pati moteris negalėjo deklaruoti laiško, paprašė tą padaryti dukros. Ši, pasak skaitytojos, atsidarė interneto puslapį, kuriame reikėjo užpildyti formą, kas yra siuntoje, tačiau pasirinkimo „nuotraukos“ tarp galimų variantų nebuvę, tad dukra pasirinkusi variantą „Kita“, tačiau taip deklaruoti, pasirodė, jog negalima.

„Taip pat buvo prašoma pateikti siunčiamo daikto kvitą ar sąskaitą faktūrą, tačiau ji tokio irgi neturėjo. Vėl paskambinau į paštą ir aiškinau, kad tai yra laiškas, kurio neįmanoma deklaruoti. Tada man davė muitinės telefoną ir liepė skambinti ir aiškintis su ja.

Paskambinau, papasakojau viską muitinės darbuotojams, o jie nusistebėjo: „Jus klaidina, mes neturime jokių ryšių. Per mūsų rankas neina jokios siuntos ir laiškai, yra visai kiti pašto deklarantai, per kurių rankas viskas ir eina.“

Tada vėl skambinau į paštą, viską paaiškinau, tada operatorė paprašė pakartoti siuntos numerį. Pakartojau, o ji sako: „Sistemoje matau, kad taip, tai tikrai paprastas laiškas, sveriantis 55 g. Jo tikrai nereikia deklaruoti, išsiųsime jį jums.“ Padėkojau ir ėmiau laukti“, – kalbėjo moteris.

Po šio nesusipratimo ji pasakoja laukusi laiško savaitę, dvi savaites, tačiau jo niekaip nesulaukusi, tad vėl paskambinusi į paštą – kurgi laiškas? „Ir vėl dainelė iš naujo: „Jums reikia jį deklaruoti.“ Ir tada vėl viskas iš naujo! Vėl skambinau muitinei, vėl paštui, kol galų gale paštas atsiuntė žinutę, kad susimokėčiau 6,99 Eur už siuntą – kai jie gaus įmoką, mano laiškas bus išsiųstas.

Nemokėjau tokių pinigų – nesuprantu, už ką turiu mokėti? Nuo kada už laišką reikia mokėti pinigus? Ar yra toks įstatymas?

Dukra socialiniuose tinkluose paviešino šią situaciją ir tada pradėjo nemažai Norvegijos lietuvių komentuoti, kad irgi buvo papuolę į panašias situacijas. Ne vienas sakė, kad niekada nesinaudos „Lietuvos paštu“. Aš irgi pasakiau dukrai: „Daugiau man nieko nesiųsk. Aš esu pensininkė ir negaliu už kiekvieną laišką mokėti po 7 eurus.“

Paprašiau dukros, kad kitą kartą įdėtų laiškus važiuojantiems į Lietuvą pažįstamiems, kad jie jį išsiųstų jau Lietuvoje, kad jį gaučiau be tokių problemų.

Man dabar paštas rašo, kad, jeigu iki atitinkamos datos nesumokėsiu mokesčio, jie laišką išsiųs atgal siuntėjui. Bet jau praėjo trys savaitės, kai dukra negavo laiško – reiškia, jie net atgal neišsiunčia to laiško. Dukra parašė jiems skundą, bet jau tris savaites negauna jokio atsakymo“, – piktinosi skaitytoja.

Kaip laiškas pavirto siunta – neaišku

„Lietuvos pašto“ Komunikacijos projektų vadovas Lukas Zadarackas portalui lrytas.lt sakė, kad nuo 2021 m. liepos 1 d. visas siuntas, tarp jų ir dovanas (bet kokios vertės), atvykusias į Lietuvą iš už ES ribų, būtina deklaruoti.

Išimtis taikoma ir deklaruoti nereikia tik tuomet, jeigu siunčiami dokumentai ar rašytinė korespondencija (laiškas), atvirlaiškis, t. y., tai, kas siunčiama be pašto deklaracijos. Jei siunta yra su pašto deklaracija, kurioje nurodyta, jog siunčiama dovana, tokią siuntą privalu deklaruoti nepriklausomai nuo to, koks jos turinys.

Tuo atveju, jeigu klientas neranda savo prekę atitinkančios kategorijos, deklaracijoje reikėtų pažymėti langelį „Kita“. Pasirinkus šią kategoriją, papildomame informacijos laukelyje reiktų įvardinti tikslią siunčiamą prekę. Šiuo atveju tai būtų nuotraukos.

„Nurodytu atveju siunta nėra apmokestinta importo mokesčiais, nes siunta buvo pažymėta kaip dovana. Iki 45 eurų vertės dovanos nėra apmokestinamos. Dovanos, kurių vertė nuo 45 iki 150 eurų, apmokestinamos tik importo PVM, o kai vertė didesnė nei 150 eurų, papildomai ir importo muitu.

Tačiau šiuo atveju buvo pritaikytas minimas tarpininkavimo mokestis, kurio dydis siekia 6,99 Eur. Sumokėjus šį mokestį, siunta bus perduota įteikimui.

Taip pat apgailestaujame, kad šio pokalbio metu įsivėlė nesklandumas ir skaitytojai nebuvo detaliai paaiškinta, kokia yra siuntų iš trečiųjų šalių deklaravimo tvarka“, – komentavo L.Zadarackas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.