Pasikeitusius pirkėjų įpročius fiksuojantys prekybininkai priversti imtis priemonių: parduotuvėse laukia permainos

Rugsėjo mėnesį pigiausių maisto produktų kaina ir vėl augo. Palyginti su rugpjūčio mėnesiu – 97 centais. Kainas stebinčio portalo „Pricer.lt“ maisto krypties vadovas Petras Čepkauskas teigia, kad daugiausia brango pieno produktai.

Rugsėjo mėnesį pigiausių maisto produktų kaina ir vėl augo.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Rugsėjo mėnesį pigiausių maisto produktų kaina ir vėl augo.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Rugsėjo mėnesį pigiausių maisto produktų kaina ir vėl augo.<br>„Maxima“ nuotr.
Rugsėjo mėnesį pigiausių maisto produktų kaina ir vėl augo.<br>„Maxima“ nuotr.
Rugsėjo mėnesį pigiausių maisto produktų kaina ir vėl augo.<br>V.Skaraičio nuotr.
Rugsėjo mėnesį pigiausių maisto produktų kaina ir vėl augo.<br>V.Skaraičio nuotr.
Rugsėjo mėnesį pigiausių maisto produktų kaina ir vėl augo.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Rugsėjo mėnesį pigiausių maisto produktų kaina ir vėl augo.<br>G.Bitvinsko nuotr.
N.Mačiulis.<br>D.Labučio (ELTA) nuotr.
N.Mačiulis.<br>D.Labučio (ELTA) nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Klaudija Gudaitytė

Oct 9, 2022, 7:16 PM

„Pigiausia grietinė brangsta 26 proc., pigiausia varškė brangsta 79 proc., sūris – 72 proc., jogurtas 67 proc. Toks susidaro ir vaizdas“, – vardijo P.Čepkauskas.

Kai lentynose kainos ir toliau šoka pasiutpolkę pigiausių prekių krepšelį išsaugo prekybos tinklas „Maxima“, prekybos centrai pastebi, kad keičiasi ir žmonių apsipirkimo įpročiai.

„Pirkėjų elgsena keičiasi, ir matome tai, kad žmonės pradeda planuoti savo pirkinius. Planavimas, akcijų, nuolaidų stebėjimas yra būdas, kuris leidžia sutaupyti ir tikrai matome, kad žmonės priima racionalesnius sprendimus“, – komentavo „Maximos“ atstovas Tomas Bašarovas.

Keičiantis žmonių įpročiams ir prekybos centrai priversti didinti patrauklumą. Kad išsaugotų klientą, prekybininkai skelbia akcijas.

Anot T.Bašarovo, atstovaujamas prekybos tinklas turi didelį prekių asortimentą, todėl, pasinaudojus akcijomis ir nuolaidomis, žmonės gali sutaupyti ir tuo pačiu metu turėti pasirinkimo galimybę.

„Kiekvieną savaitę publikuojame tam tikrus patarimus, kaip sutaupyti, kaip taupiai apsipirkti, kokių triukų reikia imtis, kad atėjus į parduotuves neišleistų tiek, kiek tu nenorite išleisti pinigų ir pan.“ – kalbėjo prekybos tinklo „Iki“ atstovė Vaida Budrienė.

Nors konkurencingumą išlaikyti siekiantys prekybininkai skelbia akcijas, ryškaus kainų mažėjimo jas stebintis portalas neįžvelgia.

„Nepaisant to, kad matome didėjančią konkurenciją, skirtumas tarp tinklų mažėja, jis vis tiek rugsėjo mėnesį mokėjo daugiau nei spalio mėnesį mokės už tas prekes daugiau, nes tokio reikšmingo kainų kritimo nėra“, – atkreipė dėmesį P.Čepkauskas.

Ekonomistas Nerijus Mačiulis kainų mažėjimo nežada ir sako, kad tokio spartaus kainų augimo jau nebematysime.

„Žiūrint į ateitį, mes matome, kad daugelis maisto žaliavų atpigo nuo piko pasiekto šių metų vasarą ir tai lyg ir sudaro prielaidas maisto produktų pigimui, bet tuo pačiu metu išlieka kiti du veiksniai – tai brangstančios dujos ir elektra bei didėjantys atlyginimai, didėjančios darbo sąnaudos.

Nors nuo sausio pirmos dienos vėl didėja minimali mėnesinė alga, kai kurių maisto produktų gamybai, mažmeninės prekybos sektoriui tai turės įtakos ir tikėtina, kad kainos išliks aukštame lygyje, bet, ko gero, kad nebedidės tokiais kiekiais, kaip didėjo šiemet“, – dėstė N.Mačiulis.

Vienintelė prekė, kurios kaina praėjusį mėnesį mažėjo, yra ryžiai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.