Siunta norintys deklaruoti pajamas: gyventojams pasiūlyta nurimti VMI tvarkos nekeičia net pasibaigus pandemijai

Gyventojams jau kelias dienas iš eilės skundžiantis, kad Valstybinei mokesčių inspekcijai (VMI) neįmanoma prisiskambinti, trečiadienį teko dar kartą nusivilti – užstrigo ir VMI svetainė. Norintieji deklaruoti savo pajamas, nebežino, kaip tą padaryti.

Asociatyvi Pexels.com ir ekrano nuotr. / lrytas.lt koliažas.
Asociatyvi Pexels.com ir ekrano nuotr. / lrytas.lt koliažas.
Ekrano nuotr.
Ekrano nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2023-03-02 13:51, atnaujinta 2023-03-03 08:45

Siūlo niekur neskubėti

„Bandžiau prisiskambinti VMI, bet pralaukus 40 minučių, niekas nepakėlė ragelio. Galvoju, užsiregistruosiu pokalbiui internetu, tačiau neveikė ir VMI internetinis puslapis. Kaip dar galima su jais susisiekti?“ – piktinosi kaunietė Vilma.

Mokesčių ir apskaitos ekspertė Jurgita Navikienė portalui lrytas.lt sakė, kad gyventojams, skambučiais atakuojantiems VMI, reikėtų nurimti – skubėti deklaruoti pajamas nėra ko.

„Pati VMI pasakė – neskubėkite deklaruoti duomenų. Tai yra žmonių finansinio raštingumo stoka. Aš dažnai sakau: domėkitės, kas liečia jus pačius. Todėl manau, kad čia yra pačių žmonių problema. Tai nepagreitins įmokų grąžinimo. Kam reikia taip skubėti?“ – pabrėžė J.Navikienė.

Ji pridūrė, kad dėl tokio gyventojų antplūdžio ir kyla problema, kuomet su VMI susisiekti nebeįmanoma.

„Matau, kad čia – nesusipratimas iš gyventojų. Jei daug jų jungiasi, tai ir užlūžta sistemos“, – pridūrė ekspertė.

Į konsultaciją – tik su registracija

Visgi, jos manymu, dėl iškilusios bėdos iš dalies gali būti kalta ir VMI – po pandemijos čia be registracijos negalima atvykti gyvų konsultacijų.

„Yra daug tokių žmonių, kurie nesinaudoja internetu, kai kurie visiškai nesusigaudo. O gal pardavė turtą, ką nelengva deklaruoti net ekspertams. Man keista, kodėl VMI visai užsidarė nuo visuomenės. Sunku pasakyti, kodėl VMI priėmė tokį sprendimą. Nežinau, gal čia pandemijos įtaka, bet ji jau pasibaigusi“, – svarstė ekspertė.

Tokia tvarka esą žmones skatina dar dažniau skambinėti.

„Specialistus, kuriems reikia dirbti telefonu, visiškai užjaučiu, nes matau, koks kartais žemas žmonių finansinis raštingumas. Kai tu gyvai aiškini, prieš akis matai deklaraciją. O kai reikia paaiškinti telefonu, yra dvigubai sudėtingiau. Būna, kad į VMI paskambina žmogelis, kuris visiškai nesusigaudo. Ir tam konsultantui sudėtinga su juo susišnekėti“, – sunkumus vardijo J.Navikienė.

Jau ruošiasi tvarkytis su antplūdžiu

Į situaciją sureagavo ir pati inspekcija. Portalui lrytas.lt VMI viršininko pavaduotojas Martynas Endrijaitis pripažino, kad jų svetainė šiuo metu gali strigti, mat vyksta duomenų perkėlimas.

„VMI rengiasi klientų pajamų deklaravimui: vyksta duomenų perkėlimas į Elektroninio deklaravimo sistemą, deklaravimo instrukcijų atnaujinimas skirtingiems deklaravimo atvejams „Youtube“ kanale bei pasirengimas aptarnauti didesnį klientų skaičių telefonu, raštu ir gyvai – VMI padaliniuose“, – sakė M.Endrijaitis.

Jis pridūrė, kad nuo kovo 8 d. VMI du kartus didins klientų aptarnavimo padalinių, aptarnaujančių atvykstančius klientus, pajėgumus, o telefonu paslaugas teiks daugiau mokesčių ekspertų.

„Kasmet didžioji dalis klientų dėl kilusių klausimų į VMI kreipiasi telefonu, dėl to deklaravimo laikotarpiu skambučių skaičius išauga daugiau kaip dvigubai. Pernai deklaravimo laikotarpiu konsultantai atsakė į daugiau kaip 428 tūkst. gyventojų skambučių (apie 10 tūkst. į dieną)“, komentavo M.Endrijaitis.

Klientams, kuriems nepavyksta pateikti deklaracijos savarankiškai ir reikalinga konsultacija, jis rekomendavo užsisakyti VMI skambutį – tą galima prisijungus prie „Mano VMI“ ir kompiuterio ekrano kampe viršuje paspaudus „konsultanto“ ikonėlę ir pasirinkus „Užsakykite skambutį“.

E.Endrijaitis patvirtino, kad planuojantiems atvykti į klientų aptarnavimo padalinį, būtina vizito registracija interneto svetainėje. Taip esą buvo įvesta dėl karantino, o tvarka iki šiol nepakito.

„Gyventojai konsultacijas ir paslaugas visada taip pat gali gauti gyvai ir VMI klientų aptarnavimo padaliniuose, su išankstine registracija vizitui. Neturint galimybės atlikti registracijos internetu, gyventojams tą padaryti padeda VMI darbuotojai, paskambinus telefonu.

Pernai, po ilgo COVID-19 ir ribojimų kupino laikotarpio, atvėrus gyventojų aptarnavimo padalinius, dalis gyventojų prioritetą skyrė gyvoms konsultacijoms: deklaravimo laikotarpiu pasikonsultuoti įvairiomis temomis atvyko apie 66 tūkst. gyventojų“, – kalbėjo VMI viršininko pavaduotojas.

Nors elektroniniu būdu gyventojai savarankiškai deklaracijas gali užpildyti jau nuo sausio 1 dienos, VMI atstovai rekomenduoja neskubėti ir palaukti, kol VMI gauti trečiųjų asmenų duomenys bus perkelti į preliminarias deklaracijas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.