ESO darbų laukė mėnesiais ir brido į skolas, tačiau didžiąją dalį jau atgavo: „Matyt, suprato savo klaidą“

Vidmantas piktinasi, kodėl keturis mėnesius valstybinė įmonė Energijos skirstymo operatorius (ESO) nesugeba pakeisti paprasto saugiklio, kad įmonė galėtų sumažinti elektros energijos galią. Jis taip pat negalėjo suprasti, kodėl jo atstovaujama įmonė turėjo patirti daugiau nei tūkstančio eurų nuostolį dėl ESO klaidos.

Piktinasi, kodėl keturis mėnesius valstybinė įmonė Energijos skirstymo operatorius (ESO) nesugeba pakeisti paprasto saugiklio.<br>Lrytas.lt koliažas
Piktinasi, kodėl keturis mėnesius valstybinė įmonė Energijos skirstymo operatorius (ESO) nesugeba pakeisti paprasto saugiklio.<br>Lrytas.lt koliažas
Piktinasi, kodėl keturis mėnesius valstybinė įmonė Energijos skirstymo operatorius (ESO) nesugeba pakeisti paprasto saugiklio.<br>V.Skaraičio asociatyvi nuotr.
Piktinasi, kodėl keturis mėnesius valstybinė įmonė Energijos skirstymo operatorius (ESO) nesugeba pakeisti paprasto saugiklio.<br>V.Skaraičio asociatyvi nuotr.
Piktinasi, kodėl keturis mėnesius valstybinė įmonė Energijos skirstymo operatorius (ESO) nesugeba pakeisti paprasto saugiklio.<br>Skaitytojo nuotr.
Piktinasi, kodėl keturis mėnesius valstybinė įmonė Energijos skirstymo operatorius (ESO) nesugeba pakeisti paprasto saugiklio.<br>Skaitytojo nuotr.
Piktinasi, kodėl keturis mėnesius valstybinė įmonė Energijos skirstymo operatorius (ESO) nesugeba pakeisti paprasto saugiklio.<br>Skaitytojo nuotr.
Piktinasi, kodėl keturis mėnesius valstybinė įmonė Energijos skirstymo operatorius (ESO) nesugeba pakeisti paprasto saugiklio.<br>Skaitytojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Apr 28, 2023, 4:12 PM, atnaujinta Apr 28, 2023, 9:35 PM

Tiesa, portalui lrytas.lt pradėjus domėtis apie šią situaciją, kaipmat anuliuotos sąskaitos už elektros energiją.

Vėlavo keturis mėnesius

Kaip pasakojo Trakų rajone veikiančios įmonės įgaliotasis asmuo, viskas prasidėjo spalio 24 d., kai Vidmantas su ESO pasirašė sutartį dėl galios sumažinimo darbų įmonėje. Nurodyta, kad šiuo atveju turi būti parengtas projektas, o galios mažinimo darbai atlikti per 25 kalendorines dienas. Įmonės vardu iškart buvo sumokėta už projektą per 700 eurų, tačiau nesklandumai tik prasidėjo.

„Skaičiuoju laiką ir prasideda: lapkričio pabaigoje sako, kad atsiprašo, jog neįvykdys, gruodį – neįvykdysim, sausį – neįvykdysim, vasarį jau jiems vėl parašiau“, – pasakojo jis.

„Kai sukėliau šaršalą ir telefonu, ir raštais, tai kovo 1 d. pastatė saugiklį, kurio vertė apie 40 eurų internete. Aš jiems rašiau, kodėl tada reikėjo projekto?“, – negalėjo suprasti pašnekovas. Po kiek laiko ESO minusavo apie 600 eurų, teigdami, kad padaryta klaida ir projekto tokiems darbams nereikėjo.

Neveikiančiai įmonei kas mėnesį automatiškai už elektrą nuo spalio nuskaičiavo daugmaž po 280 eurų per mėnesį, o bendras nuostolis, anot įmonės atstovo, per 1000 eurų. Vis tik suma dar tikslinama.

„Turime apie tūkstantį eurų nuostolį už valstybės įmonės neveiklumą. Tu pabandyk valstybei nesumokėti mokesčių, tau iškart užblokuos sąskaitą, dar ką nors padarys“, – piktinosi Vidmantas.

„Sutartyje buvo numatyta, kad darbai turėtų būti atlikti iki 2022 m. lapkričio 9 d., tačiau rangovas dėl didelių gautų užduočių skaičiaus nesuspėjo atlikti darbų iki minėtos datos. Įtampa vartotojui įjungta kovo mėn. 7 d. Pagal galiojančią tvarką, vartotojui kompensacijos neskaičiuosime, nes nebuvo taikomas galios dedamosios mokestis“, – portalui lrytas.lt apie šią situaciją komentavo ESO.

Anot atstovų, mažinant galią projektai reikalingi išimtiniais atvejais. Vidmanto atveju projekto rengti nereikėjo, todėl buvo prašomas iš kliento tik rangovo aktas. Rangovas paskirtas kitą dieną po apmokėjimo ir pastarasis sudarė darbų eilę ir kovo pradžioje galią sumažino.

Įtarimų kilo dėl galios didinimo darbų

Su naujienų portalu susisiekęs vyras taip pat įtariai žiūrėjo ir dėl saugiklio keitimo aplinkybių. Sutartyje nurodyta, kad galios mažinimo darbus atliks viena bendrovė iš Jurbarko, tačiau atvyko visiškai kita iš Trakų.

„Jie atvažiuoja ir man sako: „Parodykit, ką reikia daryti“, – prisiminė jis. Vidmantas jiems tada atsakė, kad turi turėti projektą ir kitą reikalingą informaciją, tačiau specialistai iš Trakų esą nieko nežinojo.

Pašnekovas pasakojo, jog darbininkai nusifotografavo skydinę ir po kelių dienų, kovo 1 d., pastatė naują saugiklį.

Kaip atsakė ESO atstovai, gana dažnai pasitaikanti praktika, kai elektros energijos galios mažinimo darbus atlieka ne rangovas, numatytas sutartyje, o subrangovas.

„Mat rangovas, UAB „Elektra ir CO“, dalyvaudamas viešajame pirkime buvo nurodęs, kad atlikdamas darbus pasitelks subrangovus. Šiuo atveju tai buvo deklaruoti subrangovai iš Trakų“, – teigiama atsakyme.

„Pagal galiojančią tvarką, vartotojui kompensacijos neskaičiuosime, nes nebuvo taikomas galios dedamosios mokestis“, – teigė ESO.

Po portalo lrytas.lt kreipimosi į ESO, Vidmantas netrukus sulaukė laiško, kuriame teigiama, kad kovą už elektrą mokėtina suma siekia -1139,61 euro. „Matyt, suprato savo klaidą“ – džiaugėsi pašnekovas, kad nuostolis padengtas.

Vis tik jis žada dar kartą kreiptis į ESO ir konkrečiai pateikti išlaidas ir kitus nuostolius, dėl kurių jo atstovaujama įmonė patyrė nuostolių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.