„Sodros“ pateikta informacija gyventojams – neįkandama: atakuoja skambučiais, kad paaiškintų, ką perskaitė

​Gyventojams trūksta informacijos apie jiems priklausančias išmokas ir socialines paslaugas. Institucijų atstovai aiškina, kad visą informaciją galima rasti internete, tačiau dalis gyventojų net ir informaciją radę negali jos suprasti: sako, kad ji pateikiama sudėtinga kalba. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija pasiūlė išeitį.

​Gyventojams trūksta informacijos apie jiems priklausančias išmokas ir socialines paslaugas.<br>V.Skaraičio nuotr.
​Gyventojams trūksta informacijos apie jiems priklausančias išmokas ir socialines paslaugas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Apr 11, 2024, 12:54 PM

Ar žinote, kokios išmokos jums priklauso susirgus, netekus darbo, artimo žmogaus, kitose nenumatytose situacijose?

Dalis gyventojų pabrėžia, kad tokią informaciją rasti sudėtinga. Pajūrio gyventojai Klaipėdos savivaldybės darbuotojų dažnai prašo paaiškinti, kokias išmokas ir socialines paslaugas jie gali gauti.

„Kada kas nors keičiasi, naujai prasideda, iš tikrųjų yra daug klausimų. Labai svyruoja šildymo kompensacijos, būna išmokų pokyčiai arba vaikų išmokų pasikeitimai“, – „Lietuvos ryto“ televizijai sakė Klaipėdos administracijos skyriaus vedėja Audronė Liesytė.

Gyventojai, kuriems trūksta informacijos, arba jos negali suprasti, kreipiasi į savivaldybę arba „Sodrą“.

Sostinės gyventojai sako, informacijos ieško skirtingais būdais.

„Mažai žinau, iš tikrųjų. Tai ir nežinau, kur ieškoti, dažnai informacija mane pati susiranda“, – kalbėjo viena praeivė.

„Informacijos ieškau su anūkų pagalba, jie padeda“, – sakė šnekinta senjorė.

„Reikia nueiti į internetą ir viską ten surasi. Tiktai svarbu tavo protas, ar tu sugebėsi pradėti gerą paiešką“, – įsitikinęs kitas.

„Jei kas nors neaišku, skambinu „Sodrai“, – pratarė dar viena praeivė.

„Sodros“ atstovė sako: visą informaciją apie įvairias išmokas galima rasti „Sodros“ interneto puslapyje. Tačiau net ir ją perskaitę žmonės dažnai skambina pasitikslinti, ar suprato teisingai.

„Sako: „Ieškau informacijos apie privalomąjį sveikatos draudimą, ji galėtų būti pateikta ir paprasčiau“. Daugiausia tokio asmeninio bendravimo reikia vyresnio amžiaus žmonėms, jie rečiau naudojasi kompiuteriu, rečiau gali pasitikslinti informaciją internete“, – sakė „Sodros“ atstovė Malgožata Kozič.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija atkreipia dėmesį, kad gyventojams trūksta vienoje vietoje ir paprasta kalba pateikiamos informacijos. Dėl to sukurta interneto svetainė www.kasmanpriklauso.lt.

„Galima surasti visą informaciją: ir apie didėjančias socialines išmokas, ir kiek auga socialinio draudimo ar šalpos pensijos, kaip keičiasi tikslinės kompensacijos, taip pat, jeigu keičiasi teisės aktai, kokių papildomų dokumentų reikia ir panašiai.

Pateikta aktuali informacija auginantiems vaikus arba nusprendusiems įsivaikinti ar globoti vaikus, norintiems įsigyti ar išsinuomoti būstą, netekusiems darbo, patiriant finansinių sunkumų susirgusiems ar slaugantiems šeimos narį ir panašiai“, – tikino socialinės apsaugos ir darbo viceministras Martynas Šiurkus.

Anot viceministro, apklausų duomenimis, gyventojai svetaine naudojasi aktyviai. Atsižvelgiant į gyventojų siūlymus, ateityje ją planuojama tobulinti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.