Iki šiol didiesiems laivams, tarp jų ir tarptautiniams keltams, tekdavo laukti, kol kanalu praplauks krovinį gabenantis laivas. „Tai džiugi žinia, nes nuo šiol laivai judės greičiau, o darbas uoste vyks sklandžiau“, - teigė Uosto kapitonas Adomas Alekna.
Dvipusis eismas leidžiamas tik esant tam tikroms sąlygoms. Uoste gali prasilenkti laivai, kurių ilgis neviršija 200 m, o grimzlė – iki 11,5 m ir tik tiesiojoje kanalo dalyje. Posūkiuose laivams ir toliau teks praleisti vienam kitą. Pučiant stipresniam vėjui saugumo sumetimais dvipusis eismas bus draudžiamas. Kaskart sprendimą dėl laivų judėjimo priima Uosto kapitono tarnyba.
Įvedus dvipusį eismą, nebereikia koreguoti keltų grafikų. Ši naujovė pradžiugino ir uoste veikiančias krovos bei laivybos kompanijas.
Metus užtrukę ir birželį baigti laivybos kanalo gilinimo bei platinimo darbai kainavo daugiau kaip 127 mln. litų, iš jų – 81 mln. litų - ES paramos lėšos. Darbus atliko olandų kompanija „Vann Oord Dredging and Marine Contractors BV“. Iš viso uosto kanale iškasta 4,4 mln. kub. m grunto.
Uosto direkcija paskelbė konkursą akvatorijos prie krantinių gilinimo darbams atlikti. Planuojama iškasti dar apie 65 tūkst. kub m grunto.