Vandens filtrus brukusiai įmonei - solidi bauda

Gyventojams vandens valymo filtrus brukusi ir klaidinusi bendrovė „Dober“ nubausta 20 tūkst. litų bauda. Tokį sprendimą priėmė Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), išnagrinėjusi keturis gyventojų skundus.

Daugiau nuotraukų (1)

ELTA ir lrytas.lt inf.

Oct 9, 2014, 5:44 PM, atnaujinta Jan 27, 2018, 11:15 PM

Kaip tarnybai nurodė vartotojai, telefonu paskambinęs asmuo pasiūlydavo jiems nemokamai ištirti geriamo vandens kokybę. Vartotojams sutikus su pateiktu pasiūlymu pas juos atvykdavo „Dober“ atstovas, kuris tikrindavo geriamą vandenį ir jame neva nustatęs sveikatai pavojingų priemaišų primygtinai siūlydavo įsigyti vandenį valančius filtrus arba išbandyti juos nemokamai vieną mėnesį. Pasak į VVTAT besikreipusių vartotojų, „Dober“ atstovai ragino filtrus sumontuoti nedelsiant, teigdami, kad tokiu būdu prekė bus montuojama nemokamai.

Vartotojai taip pat teigė, jog bendrovės atstovai pateikdavo pasirašyti žodžiu aptartų sąlygų neatitinkančias pirkimo-pardavimo sutartis. Tik vėliau jas išsamiau išnagrinėję vartotojai suprato, kad prekės pirkimo dokumentuose kalbama ne apie prekės bandomąjį vieno mėnesio laikotarpį, o apie vandens valymo sistemos pirkimą, dėl ko prieš pasirašant sutartį nebuvo tartasi.

Vartotojai taip pat teigė, kad bendrovė nesutikdavo nutraukti pirkimo-pardavimo sutarčių, arba reikalaudavo atsiskaityti už vartotojams suteiktas montavimo-išmontavimo paslaugas nepagrįstai aukštais įkainiais, o atsisakiusiems apmokėti pateiktas sąskaitas pranešdavo, kad nesulaukusi pinigų bendrovė kreipsis į teismą dėl jų išieškojimo.

VVTAT nustatė, kad „Dober“ atstovai naudojo pernelyg didelę įtaką: pasinaudojo pranašesne padėtimi vartotojų atžvilgiu, darė agresyvų spaudimą, kuris labai apribojo vartotojo gebėjimą priimti informacija paremtą sprendimą. „Dober“ atstovai primygtinai įtikinėjo vartotojus įsigyti produktą, manipuliavo vartotojų poreikiu pasirūpinti savo ir šeimos sveikata, spaudė vartotojus sutikti, kad produktas būtų įrengtas nedelsiant ir bendrovė nedelsdama įrengė šiuos filtrus, taip užkirsdama kelią vartotojams pasinaudoti savo teise be išlaidų atsisakyti produkto.

Nustatyta, kad „Dober“ klaidino vartotojus dėl savo vizitų vartotojų namuose tikslo ir dėl vartotojų naudojamo geriamojo vandens kokybės. Be to, visi vartotojai pažymėjo, jog vandens valymo sistemos jiems apskritai nebuvo reikalingos. Anot VVTAT, įmonės veikla iškreipė arba galėjo iškreipti vidutinio vartotojo ekonominį elgesį.

Dober“ tyrimo metu nebendradarbiavo su VVTAT: gavusi raštišką prašymą nepateikė informacijos, kokius konkrečius vandens kokybės tyrimus atliko bendrovės atstovai, kokius vartotojų vandens kokybės trūkumus nustatė šiais tyrimais, nepateikė šių tyrimų metodologijos, tyrimo įrankių sertifikatų, nepateikė įrodymų, ar bendrovė apskritai turi teisę atlikti vandens tyrimus ir šių tyrimų pagrindu teikti rekomendacijas vartotojams.

Dėl tokio Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo 3 straipsnio 1 dalies pažeidimo bendrovei „Dober“ skirta 20 tūkst. litų bauda.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: sprogimai „Nord stream“ – ar mūsų objektai saugūs?