Smulkiems verslams optimizmo suteikia didieji duomenys

Europos smulkieji ir vidutiniai verslai (SVV), esantys įvaldę jiems prieinamus didžiuosius duomenis (angl. big data), dvigubai labiau linkę tikėti, jog jų finansinė padėtis pagerės per artimiausius 12 mėnesių, rodo „Microsoft“ atliktas tyrimas, kurio metu buvo apklausta 6200 SVV darbuotojų 20 Europos šalių.

Lietuvos darbuotojai nurodo, kad didžiausi šių metų iššūkiai jiems bus susiję su įgūdžių trūkumu, verslo funkcijų perkėlimu į skaitmeninę erdvę ir prieiga prie reikiamos informacijos realiu laiku.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Lietuvos darbuotojai nurodo, kad didžiausi šių metų iššūkiai jiems bus susiję su įgūdžių trūkumu, verslo funkcijų perkėlimu į skaitmeninę erdvę ir prieiga prie reikiamos informacijos realiu laiku.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Mar 31, 2016, 12:12 PM, atnaujinta May 31, 2017, 1:05 AM

Lietuvos darbuotojai nurodo, kad didžiausi šių metų iššūkiai jiems bus susiję su įgūdžių trūkumu, verslo funkcijų perkėlimu į skaitmeninę erdvę ir prieiga prie reikiamos informacijos realiu laiku.

Tarptautinis tyrimas atskleidė, kad 45 proc. SVV, kurie valdo ir išnaudoja jiems prieinamus didžiuosius duomenis, per artimiausius metus tikisi geresnių finansinių rezultatų. Palyginti, apklaustųjų kategorijoje, kurie nurodė, jog didžiųjų duomenų neanalizuoja, geresnių finansinių rezultatų tikisi tik kas penktas.

Panašūs skirtumai užfiksuoti ir kitose srityse: naujus produktus ir paslaugas planuoja pristatyti 45 proc. didžiųjų duomenų naudotojų (27 proc. – nenaudojančių kategorijoje) bei 32 proc. planuoja plėstis į naujas užsienio rinkas (18 proc. – nenaudojančių kategorijoje).

„Duomenys Europos SVV suteikia konkurencinį pranašumą – tie, kurie analizuoja ir naudoja duomenis savo veikloje, savo ateitį vertina pozityviau. Visų dydžių verslus supa nuolat augantis informacijos kiekis: pradedant klientų ir pardavimo įžvalgomis, baigiant rinkos tendencijomis. Sėkmingi SVV pasitelkia įrankius, kurie surinktus duomenis paverčia įžvalgomis, padedančiomis matyti tendencijas bei paskatinti plėtrą.

Išmanymas, kaip išnaudoti surinktus duomenis įgauti konkurencinį pranašumą – vienas pagrindinių verslo iššūkių šiandienos Europos SVV“, – sako Marianne Roling, „Microsoft“ sprendimų pardavimo SVV bei partnerių tinklo vadovė Centrinėje ir Rytų Europoje.

Trys iššūkiai Lietuvos SVV

Atlikus analogišką tyrimą Lietuvos SVV, paaiškėjo, kad didžiausiu jų vidiniu iššūkiu per artimiausius 12 mėnesių taps reikiamų įgūdžių užtikrinimas. Taip nurodė 56 proc. respondentų. Antroje vietoje atsidūrė tam tikrų verslo funkcijų perkėlimas į skaitmeninę erdvę (25 proc.), o trečioje – prieiga prie verslui svarbios informacijos realiu laiku (23 proc.).

„Visi iššūkiai vienaip ar kitaip Lietuvoje susiję taip pat su duomenimis ir jų analize – niekuo nesiskiriame nuo kitų šalių SVV. Neturėdami tinkamų įgūdžių nemokėsime įvaldyti didžiųjų duomenų ir jiems analizuoti skirtų įrankių. Neperkėlę verslo funkcijų į skaitmeninę erdvę negalėsime kaupti duomenų. Neturėdami prieigos prie duomenų realiu laiku negalėsime reaguoti į rinkos ir vartotojų pokyčius“, – sako Ainis Kavaliauskas, „Microsoft Lietuva“ vadovas.

Pasak jo, Lietuvos SVV taip pat vis dar nenaudoja technologinių sprendimų srityse, kurios iš jų gauna ženklią naudą. Beveik 40 proc. respondentų nurodė, jog jų bendrovėse technologijos neatlieka arba nežino kokį vaidmenį atlieka užtikrinant lankstesnes darbo sąlygas.

Kas trečias šiai kategorijai priskyrė bendravimą tarp darbuotojų ir su tarptautiniais partneriais, o kas ketvirtas – naujų verslo idėjų dalinimąsi bendrovės viduje.

Didžiuosius duomenis naudoja klientų paieškai ir komandos stiprinimui

Europos SVV apklausa parodė, kad didžiųjų duomenų naudojimą galima išskirti į dvi pagrindines grupes. Pirmoji – rasti naujus ir išlaikyti esamus klientus. 63 proc., teigiančių, jog didžiuosius duomenis naudoja, nurodė, kad sugeba rasti naujus klientus, palyginti su 37 proc. iš didžiųjų duomenų neišnaudojančių grupės.

Taip pat 70 proc. (išnaudojančių didžiuosius duomenis) teigia, kad yra geriau pasirengę pagerinti dabartinius santykius su klientais, palygint su 44 proc. iš neanalizuojančių duomenų grupės.

Antrasis tikslas – parengti kuo stipresnę komandą. Analizuojantys duomenis teigė, kad 57 proc. technologijos padeda pagerinti pardavimo komandos produktyvumą bei 74 proc. pagerino darbuotojų įgūdžius, palyginti su atitinkamai 23 proc. ir 54 proc. grupėje apklausos dalyvių, kurie duomenų neanalizuoja.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.