Lietuviai pradėjo gaminti ypatingą, pasaulyje analogų neturintį įrenginį

Lietuvoje pradėtas gaminti naujas, ypatingas lokomotyvas – varomas suskystintosiomis dujomis (SGD), bet ir elektros baterijomis. Analogo nerasite niekur, o lietuviai įsitikinę – projektui pasisekus tapsime pavyzdžiu visam pasauliui.

 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
Susisiekimo ministras Rokas Masiulis <br> D.Umbraso nuotr.
Susisiekimo ministras Rokas Masiulis <br> D.Umbraso nuotr.
 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
Energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas  <br> D.Umbraso nuotr.
Energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas  <br> D.Umbraso nuotr.
„Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Mantas Bartuška  <br> D.Umbraso nuotr.
„Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Mantas Bartuška  <br> D.Umbraso nuotr.
  „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Mantas Bartuška  <br> D.Umbraso nuotr.
  „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Mantas Bartuška  <br> D.Umbraso nuotr.
 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
 Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoje jo neužilgo turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.<br> D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (21)

Lrytas.lt

Oct 10, 2017, 11:56 AM, atnaujinta Oct 10, 2017, 12:13 PM

Antradienį buvo pasirašyta sutartis, žyminti dujomis varomo lokomotyvo prototipo gamybos pradžią. Šiame projekte savo patirtį jungia „Lietuvos geležinkeliai“, Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“, „Klaipėdos nafta“, Vilniaus Gedimino technikos universitetas ir Klaipėdos universitetas. 

Darbų pradžią pažymėjo ir senojo variklio iškėlimas – vietoj jo netrukus turėtų atsirasti naujas, modernesnis ir ekologiškesnis.

Unikalus pasaulyje

„Neseniai Klaipėdoje pats mačiau, kaip buvo atidaromas suskystintųjų gamtinių dujų terminalas. Dabar labai malonu matyti, kad ta Lietuvoje pasėta technologinė sėkla duoda tam tikrus vaisius“, - kalbėjo susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Jis džiaugėsi sprendimu sukurti lietuvišką lokomotyvą, kuris būtų varomas SGD bei elektros baterijomis - toks hibridas yra unikalus projektas visame pasaulyje.

Ministro teigimu, technologijai pasisekus lietuvių išradimas turėtų būti multiplikuojamas visame pasaulyje.

Teorija virsta realybe

„Artėja trečiosios suskystintų gamtinių dujų terminalo Klaipėdoje metinės, o tai -  pati geriausia dovana tokia proga“, - kalbėjo energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas. 

Jis džiaugėsi, kad atsiranda ne tik dujų pasiūla, bet ir jų paklausa. Ž.Vaičiūno teigimu, yra trys pagrindinės technologijos, kuriose naudojamos gamtinės dujos:

„Jos gali būti kraunamos į sunkvežimius, jomis gali būti maitinami laivai arba traukiniai. Dėl pirmųjų dviejų buvau tikras ir mačiau, kad pažanga yra, o ši diena leidžia matyti, kad traukinių klausimas irgi yra ne tik teorija, bet ir praktika“. 

„Šiandien pradedama vykdyti unikalus projektas. Džiaugiuosi, kad kažkada idėja tapo kūnu“, - darbų pradžią sveikino ir „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Jo teigimu, svarbu ne tik moderni idėja: „Skaičiuojame, kad lokomotyvas bus 40 proc. efektyvesnis nei senieji dyzeliniai lokomotyvai, 20 proc. ekologiškesnis“.

Projektas daug dėmesio jau sulaukė visame pasaulyje. „Tikiu, kad būsime sėkmingi, kiti metai bus kertiniai ir mes galėsime replikuoti tokio tipo lokomotyvus tiek Lietuvos, tiek aplinkinėms rinkoms“, - sakė M.Bartuška.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.