Galimybė „pasimatuoti“ Kinijos rinką

Eksportas – neatsiejama verslo sudedamoji dalis. Kiekviena įmonė turi atskirą tikslinę grupę bei rinką, kurioje realizuoja produktus ar paslaugas. Dalis įmonių dar prieš pradėdamos veiklą apgalvoja, kurioms rinkoms siūlys savo produkciją, kitos priešingai – naujų rinkų ir galimybių ieško įsibėgėjus produktų gamybai. Šiuo metu populiariausios eksporto kryptys – Europos Sąjungos (ES) šalys, Šiaurės ar Pietų Amerika bei Azija.

 Įmonės „Innospark“ atstovė Neringa Orlenok (ketvirta iš dešinės).<br> „Innospark“ nuotr.
 Įmonės „Innospark“ atstovė Neringa Orlenok (ketvirta iš dešinės).<br> „Innospark“ nuotr.
 Šviesos staliukas „MONAI“.<br> Karolio Milaševičiaus nuotr.
 Šviesos staliukas „MONAI“.<br> Karolio Milaševičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Sep 3, 2018, 1:26 PM, atnaujinta Sep 19, 2018, 11:25 AM

2017 metais, Lietuvos statistikos departamento duomenimis, į Europos Sąjungos šalis buvo eksportuota 15 409,3 mln. eurų vertės prekių, o bendra eksporto apimtis siekė 26 410,5 mln. eurų. Dar nemažai eksportuojama į Europos šalis, kurios nėra ES narės, – Rusiją (3 919,6 mln. eurų), Baltarusiją (1 004,9 mln. eurų) ir Norvegiją (748,5 mln. eurų). Keliaujant tolyn nuo Europos galime pastebėti, kad nemažai lietuviškų įmonių eksportui renkasi JAV (1 374,5 mln.eurų).

Ko gero, mažiausiai lietuviams pažįstamas verslo klimatas yra Azijos žemyne, o Azija, ypač Kinija, puikiai perprato lietuviškos verslo taisykles, 2017 metais buvo importuota kiniškų prekių už 822,9 mln. eurų, o eksportuota tik už 179,1 mln.eurų.

Į Kinijos rinką žvelgiame vis dar neužtikrintu, kartais netgi įtariu žvilgsniu. Tačiau yra galimybė pabandyti šią rinką „pasimatuoti“, t.y. išbandyti, rasti partnerių tolesniam bendradarbiavimui.

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA) kartu su Ūkio ministerija organizuoja akceleravimo programas Kinijoje. Programos tikslas – skatinti įmonių augimą, inovatyvių produktų vystymą, plėtrą į Kinijos rinką, bendradarbiavimą su partneriais iš užsienio valstybių, dalyvavimą tarptautinėse mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros (MTEP) ir inovacijų programose. Pernai šioje programoje dalyvavo 11 Lietuvos įmonių. Šiemet naują kvietimą dalyvauti šioje akceleravimo programoje planuojama skelbti lapkričio mėnesį.

Akceleravimo programos kuratorė Sigutė Stankevičiūtė išskiria tris pagrindinius kriterijus, kuriuos turi atitikti įmonė, pretenduojanti vykti susipažinti su Kinijos rinka:

1. Įmonės vystomo produkto inovatyvumas ir perspektyvumas. Įmonė turi pagrįsti, kuo kuriamas produktas yra inovatyvus ir kokios jo perspektyvos.

2. Dalyvaujančios įmonės patirtis ir galimybės išvystyti produktą (MTEP ir inovacinės veiklos vykdymo patirtis; darbuotojų patirtis ir kvalifikacija; ištekliai (pasiekti rezultatai), kurių pagrindu planuojama išvystyti produktą.

3. Poreikis vystyti produktą tarptautiniu mastu ir poreikis užmegzti bendradarbiavimą su partneriais iš užsienio valstybių.

Bendradarbiavimas tęsiasi iki šiol

2017 metais Kinijos akceleravimo programoje dalyvavusios įmonės „iamus inovacijos“ vadovas Oliver Goh sako, jog priežastis, kodėl nusprendė dalyvauti šioje programoje, labai paprasta. Įmonė visada ieško naujų galimybių, verslo partnerių ir klientų. Kinijoje jis turėjo galimybę susitikti su įmonėmis, susipažinti su vietine rinka ir susitarti dėl tolesnio bendradarbiavimo.

Su trimis įmonėmis – „Huawei“, CityNTel“ ir „ChengFeng“ užsimezgęs bendravimas tęsiasi iki šiol. Taip pat Kinijoje lietuviai susipažino su „ChengFeng Alliance“ įmone, kurios specializacija – išmaniųjų sprendimų diegimas prekybos sektoriuje. Kinų pateikiami sprendimai papildo lietuvių siūlymus mažmeninei prekybai, tad kartu bendradarbiaudamos įmonės galėtų sukurti visapusišką pasiūlymų paketą šiai sričiai.

Tačiau Kinijoje įmonė užmezgė glaudžius verslo santykius ne tik su kinų įmonėmis. Šiuo metu tęsiamas bendravimas su estų įmone „CityNTel“, kurios specializacija – miesto infrastruktūros projektai. Taip pat lietuviai artimiau susipažino su kartu į akceleravimo programą vykusių lietuvių įmonių „UnoPark“ ir „WryEdge“ atstovais.

Išvyka į Kiniją nebuvo pirmoji, kurioje dalyvavo įmonė. Ji taip pat dalyvavo MITA organizuotoje partnerių paieškos misijoje Turkijoje. Šioje misijoje lietuviai pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Turkijos gamykla, kurioje gamins savo produktus. Pasak pašnekovo, išvykos tiek į Kiniją, tiek į Turkiją buvo labai naudingos.

„Vizitai buvo labai gerai ir profesionaliai organizuoti. Esame dėkingi, kad turėjome gerą šio projekto vadovę S. Stankevičiūtę, kuri keliavo kartu su mumis ir prisidėjo prie susitikimų organizavimo ir sprendė paskutinę minutę iškilusius pasikeitimus, o tai ne visada buvo lengva. Neatmetame galimybės dalyvauti ir kitose organizuojamose akceleravimo programose. Stebime informaciją MITA tinklapyje bei socialiniuose tinkluose“, – tikina O. Goh.

Prieš bendradarbiavimą reikia ištirti rinką „Innospark“ įmonės atstovė Neringa Orlenok teigia, jog vykti į Kiniją paskatino patrauklus akceleratorių programos formatas. Kinijoje dalyviai dalyvavo parodoje, kurioje galėjo pristatyti savo produktus. Taip pat bendravo su Kinijos verslo atstovais, dalyvavo konferencijoje. Įmonė parodos metu pristatė šviesos staliuką „MONAI“, jis skleidžia šviesą, kuri prisitaiko prie patalpos apšvietimo.

Dieną šviesa padeda susikaupti, o vakare pasiruošti miegui. Staliukas kurtas vaikų kambariui, tačiau puikiai tinka suaugusiųjų miegamajam ar svetainei. Dar inovaciniu staliuku planuojama sudominti sveikatingumo ar gydymo įstaigas, viešbučius. Pastarosiose jis gali būti naudojamas sveikatinimo tikslais. Savarankiškai nuvykti į Kiniją verslo reikalais nėra paprasta, tai buvo dar viena priežastis, paskatinusi įmonę dalyvauti akceleravimo programoje.

Patirtis, gauta išvykoje, naudinga įvairiapusiškai. Pasak pašnekovės, nebuvo planų žūtbūt užmegzti verslo kontaktus su Kinijos atstovais ar iš karto imti prekiauti staliukais.

„Iš tiesų nėra viskas paprasta, norint vykdyti prekybą Kinijoje, reikia nueiti ilgą ir sudėtingą kelią“, – sako N. Orlenok.

Norint vykdyti pardavimą, reikia gerai išmanyti teisinius ir finansinius aspektus. Didelė kopijavimo tikimybė, todėl produktus reikia patentuoti Kinijoje, nes turimi patentai ten negalioja. Taip pat prekių aprašymus reikia išversti į kinų kalbą. Mažai įmonei sutvarkyti visus formalumus gali būti nelengva, taip pat reikėtų apskaičiuoti finansinę grąžą – ar visa tai apsimoka.

Įmonė džiaugiasi dalyvavimu programoje, išvykoje gautos žinios atvėrė akis, jog viskas įmanoma, tačiau tam reikia gero pasiruošimo, gerai atlikti „namų darbus“. Tad ateityje neatmetama galimybė prekiauti Kinijoje ar kitoje šalyje.

Straipsnių ciklas parengtas pagal projektą „Technologijų ir inovacijų populiarinimas“, kuris yra finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis. Projekto tikslas – populiarinti technologijų pažangą ir inovacijas, informuojant verslą ir verslui imlią visuomenę apie mokslinių tyrimų vykdymo ir inovacijų diegimo naudą. Projektą vykdo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA).

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.