„Small Planet Airlines“ turi bėdų: pradėjo pertvarką, kaip tai paveiks keleivius

Lietuvoje veikianti „Small Planet Airlines“ žiemos sezono metu planuoja pertvarkas – įmonė pradėjo restruktūrizavimo procesą. Lietuvoje ši aviacijos kompanija skraidina „Novaturo“ ir „Tez Tour“ turistus. 

„Small Planet Airlines“ skelbia apie permainas. <br>J.Stacevičiaus nuotr.
„Small Planet Airlines“ skelbia apie permainas. <br>J.Stacevičiaus nuotr.
„Small Planet Airlines“ skelbia apie permainas. <br>J.Stacevičiaus nuotr.
„Small Planet Airlines“ skelbia apie permainas. <br>J.Stacevičiaus nuotr.
„Small Planet Airlines“ skelbia apie permainas. <br>J.Stacevičiaus nuotr.
„Small Planet Airlines“ skelbia apie permainas. <br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

BNS

Oct 23, 2018, 6:03 PM, atnaujinta Oct 23, 2018, 7:33 PM

Kaip skelbia bendrovė, nors operacinė bendrovės veikla Lietuvoje šiemet yra pelninga ir sėkminga, restruktūrizacijos prireikė dėl „Small Planet Airlines“ Sp. z o. o. Lenkijoje ir „Small Planet Airlines“ GmbH Vokietijoje patiriamų finansinių sunkumų. Šiose šalyse veikiančios bendrovės nesuvaldė plėtros bei augančių kaštų ir dėl to kiek anksčiau šį rudenį pradėjo restruktūrizaciją.

Įmonė praneša, kad dėl pertvarkų Vokietijos ir Lenkijos bendrovėse Lietuvoje veikianti „Small Planet Airlines“ nebegaus iš šių bendrovių pajamų už paslaugas, tad restruktūrizacijos būdu sieks sumažinti turimą infrastruktūrą,  taip pat apsaugoti veiklą nuo išorinių paslaugų tiekėjų reikalavimų: „Small Planet Airlines“ yra garantavusi išoriniams paslaugų teikėjams už bendroves Vokietijoje bei Lenkijoje, tad jie turi galimybę kreiptis į bendrovę Lietuvoje siekdami susigrąžinti Vokietijos bei Lenkijos įmonių skolas. Restruktūrizacijos procesas suteiks laiko susidariusioms skoloms grąžinti.

„Small Planet Airlines“ skelbia pranešime žiniasklaidai, kad restruktūrizacija neturės įtakos bendrovės vykdomiems skrydžiams iš Lietuvos ir užsienio šalių bazių – kartu su kelionių organizatoriais, su kuriais „Small Planet Airlines“ Lietuvoje yra sudariusi ilgalaikio bendradarbiavimo sutartis, bendrovė toliau skraidys taip, kaip ir buvo suplanuota.

„Restruktūrizacijos procesai Lenkijoje ir Vokietijoje iš esmės skiriasi nuo pertvarkų Lietuvos bendrovėje: Lenkijoje ir Vokietijoje veikiančios bendrovės šiemet patyrė ženklius nuostolius ir tai buvo pagrindinė restruktūrizacijos priežastis.

Tuo tarpu „Small Planet Airlines“ Lietuvoje veikla šiemet yra pelninga – planuojame, kad operacinis pelnas metų gale sieks 3,4 mln. EUR. Vis dėlto, jį viršys sumos, kurias turėsime nurašyti dėl Vokietijos bei Lenkijos įmonių neapmokėtų paslaugų“, – priežastis aiškina „Small Planet Airlines“ UAB vadovas Kristijonas Kaikaris.

Pasak jo, tam, kad Vokietijos ir Lenkijos bendrovėse būtų sėkmingai užbaigta restruktūrizacija, būtinas investuotojas, tuo tarpu Lietuvos bendrovei tai nėra būtina sąlyga. „Kita vertus, atsiradus investuotojui, restruktūrizacijos procesą Lietuvoje būtų galima sėkmingai baigti anksčiau, taigi šios galimybės neatmetame ir kalbamės su Lietuvos bendrove besidominčiais investuotojais. Manome, kad „Small Planet Airlines“ UAB restruktūrizacija yra geriausias būdas išsaugoti ir toliau tęsti sėkmingą veiklą“, – teigia K. Kaikaris.

„Small Planet Airlines“ praneša, kad jos veikla buvo pelninga ir 2015 bei 2017 metais – bendrovės pelnas siekė atitinkamai 4,5 mln. EUR ir 2,3 mln. EUR prieš apmokestinimą.

Bendrovė planuoja, kad 2018 m. pabaigoje „Small Planet Airlines“ pajamos turėtų pasiekti 122,7 mln. EUR, beveik penktadaliu daugiau, nei praėjusiais metais. Vasarą sulaukusi trečdaliu didesnio keleivių srauto ir perskraidinusi virš 204 tūkst. atostogautojų, 2018-2019 m. žiemos sezono metu bendrovė tikisi augimą išlaikyti ir pervežti dar apie 100 tūkst. keleivių iš Lietuvos.

„Žiemos sezono metu skraidysime aštuoniais lėktuvais. Du kils iš Vilniaus, vienas – iš Bilundo, keturi vykdys sezoninius projektus Azijoje – Vietname kartu su naujais partneriais „Bamboo Airways“ ir Kambodžoje kartu su ten veikiančia „Small Planet Airlines“ Co. Ltd bendrove. Dar vienas orlaivis bus pakaitinis – skrydžius vykdys kitų orlaivių vėlavimų atvejais, taip sumažinant keleivių patiriamus nepatogumus. Panašų skaičių orlaivių turėjome 2014 metais, tad gerai žinome, kaip valdyti tokio dydžio orlaivių parką – optimizavę veiklą, galėsime stabilizuoti procesus įmonėje ir geriau valdyti rizikas“, – teigia K. Kaikaris.

Ženkliai sumažėjus, o tam tikrose srityse visai nelikus paslaugų, teikiamų Lenkijos ir Vokietijos bendrovėms, „Small Planet Airlines“ UAB turės atleisti dalį perteklines funkcijas atliekančių darbuotojų Lietuvoje.

Keleiviai dėl bendrovėje vykstančių pertvarkų nepatogumų nepatirs – „Small Planet Airlines“ UAB kartu su istoriniais partneriais Lietuvoje – kelionių organizatoriais, tęs veiklą pagal suplanuotus žiemos sezono skrydžių tvarkaraščius. Šią žiema atostogautojai iš Lietuvos galės rinktis ne tik populiarias kryptis Kanarų salose, Egipte ir JAE, slidinėjimo kurortus, bet ir išbandyti naujienas – skrydžius į Jordaniją bei Džerbos salą Tunise.

Ramina poilsiautojus

Vienas didžiausių Lietuvos kelionių organizatorių „Novaturas“ teigia, kad bendrovės partnerės užsakomųjų skrydžių bendrovės „Small Planet Airlines“ pertvarka nepaveiks suplanuotų kelionių.

„Organizuodami keliones bendradarbiaujame su keliomis skrydžių bendrovėmis, tad, net iškilus sunkumams su vienu, visada dėl skrydžių galime kreiptis į kitą skrydžių operatorių. Keliones organizuojame jau beveik dvidešimt metų ir visada turime planą B, tad mūsų klientai gali ramiai laukti savo atostogų“, – pranešime teigia „Novaturo“ rinkodaros ir viešųjų ryšių projektų vadovė Dovilė Zapkutė.

„Novaturo“ teigimu, sužinojęs apie „Small Planet Airlines“ restruktūrizavimą Lenkijoje ir Vokietijoje, jis pradėjo pokalbius su kitomis užsakomųjų skrydžių kompanijomis. Pasak D. Zapkutės, prireikus įmonė gali greitai pakeisti bet kurį oro vežėją kitu.

Per metus „Novaturas“ organizuoja per 3400 skrydžių daugiau kaip 29 kryptimis.

Prabilo apie pavojaus ženklus

Savo įžvalgas apie susiklosčiusią padėtį pateikė ir tarpininkavimo bendrovė „Skycop“, oro keleivių vardu reiškianti pretenzijas oro pervežimų bendrovėms dėl atidėtų, atšauktų skrydžių.

„Iki 2017 m. gruodžio mėnesio su “Small Planet Airlines” dirbome konstruktyviai ir sklandžiai, problemų dėl kompensacijų mokėjimų nekilo. Tačiau jau šių metų pradžioje situacija pradėjo keistis – mokėjimai iš pradžių vėlavo, o vėliau gavome informaciją, jog laikinai bus visiškai sustabdyti.

Įmonė tokį savo sprendimą argumentavo nepankankama suma komepensacijoms numatytame biudžete. Gavę šią informaciją su avialinijomis bendradarbiavome toliau ir gavome pažadą kompensacijų mokėjimus atnaujinti artimiausiu metu. Tačiau kompensacijų mokėjimai atnaujinti nebuvo. Nenutrūkstamai siekėme mokestinių prievolių vykdymo atnaujinimo, todėl dar 2018 m. gegužę pastebėję nerimą keliančius “Small Planet Airlines” veiklos ženklus nedelsdami kreipėmės jau ne tik į avialinijas, bet ir į Civilinės aviacijos administraciją, reikšdami nuogąstavimą dėl neįprasto, pavojaus ženklų turinčio avialinijos elgesio su savo klientais.

2018 m. gegužės 24 d. kreipėmės į Civilinės aviacijos administraciją su prašymu įpareigoti “Small Planet Airlines” laikytis Lietuvos Respublikos ir tarptautinių teisės aktų bei išmokėti nukentėjusiems oro keleiviams priklausančias kompensacijas už sutrikdytus skrydžius. Taip pat prašėme įvertinti ar vengimas išmokėti kompensaciją nėra susijęs su avialinijos būtinų reikalavimų oro vežėjui neatitinkančia finansine būkle.

2018 m. birželio 4 d. gavome CAA direktoriaus Jorio Gintilo pasirašytą raštą, jog: “CAA išnagrinėjo mūsų gautą raštą, įvertino mūsų pateiktus argumentus dėl vežėjo netinkamos finansinės būklės ir įvertinusi, laiko juos nepagrįstais ir pabrėžia jog vežėjo finansinės būklės ir skrydžių saugumo priežiūra yra atliekama nuolat ir CAA vertinimu naikinti “Small Planet Airlines” išduoto vežėjo pažymėjimo pagrindo nėra” – rašoma CAA pateiktame atsakyme.

Kaip matome dabar, UAB Skycop.com finansininkų ir teisininkų nuogąstavimai buvo pagrįsti ir savalaikiai. Dėjome visas pastangas, kad atlygintume keleivių patirtus nepatogumus, tačiau atsakingos institucijos buvome patikinti, kad mūsų nuogąstavimai yra nepagrįsti.

Išbandę visus ikiteisminio mokestinio ginčo sureguliavimo būdus, vadovaudamiesi LR teisės aktų numatyta tvarka, per savo partnerius APB „Motieka & Audzevicius“ 2018 m. birželio 21 d. išsiuntėme įmonei „Small Planet Airlines“ paskutinį įspėjimą apie suteikiamą 30 d. terminą kompensacijų išmokėjimui, po kurio, jei oro linija neįvykdys savo įsipareigojimų, keleivių vardu kreipsimės į teismą.

Per suteiktą 30 d. laikotarpį avialinija įsiskolinimo keleiviams nepadengė, nepateikė jokios informacijos per kokį laikotarpį ir kokiomis dalimis tai padarys, todėl 2018 m. rugpjūčio 29 d. Vilniaus apygardos teismui pateikėme grupinį ieškinį su reikalavimu priteisti kompensacijas nukentėjusiems keleiviams. 2018 m. rugsėjo 12 d. gavome teismo nutartį, kuria teimas nutaria, jog individualių ieškinių nagrinėjimas būtų tikslingesnis nei grupinio ieškinio nagrinėjimas. 2018 m. spalio 2 d. pateikėme pirmuosius individualius ieškinius.

Savo klientų, kurių teises giname, galime tik atsiprašyti, kad jų teisių užtikrinimas trunka neįprastai ilgai, tačiau galime prižadėti, kad laikysimės savo duoto žodžio keleivių teises ginti iki galo. Nepaisant „Small Planet Airlines“ paskelbtų restruktūrizavimo planų, teiksime reikalavimus ir sieksime, kad kompensacijų suma būtų išmokėta.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.