Nuolatiniai vėlavimai pakirpo sparnus – „Small Planet Airlines“ Lenkijoje deda tašką

Praėjusį penktadienį Lietuvos įmonių grupei priklausanti Lenkijos aviacijos bendrovė „Small Planet Airlines“ atliko paskutinį skrydį. Iš dvylikos turėtų lėktuvų kaimyninėje valstybėje liko tik vienas.

Šią vasarą itin dažnai vėlavę „Small Planet Airlines“ skrydžiai nervino poilsiautojus, o bendrovę įstūmė į sunkią padėtį.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Šią vasarą itin dažnai vėlavę „Small Planet Airlines“ skrydžiai nervino poilsiautojus, o bendrovę įstūmė į sunkią padėtį.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Šią vasarą itin dažnai vėlavę „Small Planet Airlines“ skrydžiai nervino poilsiautojus, o bendrovę įstūmė į sunkią padėtį.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Šią vasarą itin dažnai vėlavę „Small Planet Airlines“ skrydžiai nervino poilsiautojus, o bendrovę įstūmė į sunkią padėtį.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Šią vasarą itin dažnai vėlavę „Small Planet Airlines“ skrydžiai nervino poilsiautojus, o bendrovę įstūmė į sunkią padėtį.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Šią vasarą itin dažnai vėlavę „Small Planet Airlines“ skrydžiai nervino poilsiautojus, o bendrovę įstūmė į sunkią padėtį.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Specialiai LR, Varšuva

Nov 15, 2018, 10:08 AM, atnaujinta Nov 15, 2018, 11:06 AM

Lietuvoje veikianti aviacijos kompanija „Small Planet Airlines“ dar spalio pabaigoje paskelbė pradedanti restruktūrizavimą.

Įmonės atstovų teigimu, verslas Lietuvoje sėkmingas ir pelningas, bet pertvarkų reikia dėl Lenkijoje ir Vokietijoje veikusių bendrovių finansinių problemų.

„Small Planet Airlines“ yra laidavusi išoriniams paslaugų teikėjams už bendroves Vokietijoje bei Lenkijoje, tad jie gali kreiptis į Lietuvos kompaniją siekdami susigrąžinti šių įmonių skolas.

Tad restruktūrizuojant įmonę Lietuvoje siekiama sumažinti turimą infrastruktūrą, taip pat apsaugoti veiklą nuo išorinių paslaugų teikėjų reikalavimų.

Toliau veikti neįmanoma

„Nematau galimybių, kad tokiu pavadinimu įmonė galėtų tęsti veiklą Lenkijoje“, – neslėpė Lenkijos įmonės „Small Planet Airlines“ generalinis direktorius Bartoszas Czajka.

Netrukus išperkamosios nuomos bendrovei teks atiduoti ir paskutinį likusį orlaivį.

Interneto portalas „Business Insider Polska“ paskelbė, jog dar pernai oro bendrovė Lenkijoje tapo užsakomųjų skrydžių lydere ir užėmė kone trečdalį rinkos.

„Kas atsitiko, kad rinkos lyderė po vienuolikos mėnesių turi nutraukti veiklą?“ – tokį klausimą portalas uždavė vietos skrydžių ekspertams.

Anot verslo konsultavimo kompanijos BBSG analitiko Sebastiano Gosciniareko, tokį posūkį nulėmė ne tik konkurentų proveržis, bet ir įmonės valdymo klaidos, kurių pridaryta tiek bendrovėje Lenkijoje, tiek visos grupės mastu.

Didelių ambicijų auka

Aviacijos verslo eksperto Dominiko Sipinskio teigimu, lenkiškoji „Small Planet Airlines“ tapo skubaus augimo ir per didelių ambicijų auka.

Įmonė norėjo per greitai plėstis ir blogai įvertino rinkos aplinkybes, todėl iš aukštumų smuko bankroto link.

Analitikas Erykas Klopotowskis kaip pagrindines klaidas nurodė neapskaičiuotą orlaivių parko plėtrą ir sprendimus, iš ko juos įsigyti.

Lėktuvus išperkamosios nuomos būdu įsigijusi bendrovė „AerCap“ vėlavo juos pristatyti aviatoriams, tad „Small Planet Airlines“ turėjo skubiai trumpam laikui nuomotis orlaivius kitur.

Tai buvo vasaros sezono pradžioje, kai lėktuvų nuomos kainos labai aukštos, tad aviacijos bendrovė patyrė rimtų nuostolių. Vėliau ta pati „AerCap“ sutrumpino lėktuvų nuomos laiką, o tai sukėlė investuotojų nerimą.

Įmonės vadovai esą padarė dar vieną klaidą – nutarė užsisakyti didelius lėktuvus „Airbus A321“, kuriuos lengva užpildyti vasarą, tačiau labai sudėtinga tai padaryti žiemą. Be to, šie orlaiviai buvo nenauji, todėl dažnai kėlė techninių problemų, o dėl to skrydžiai vėlavo.

Bankrotai – vienas po kito

„Small Planet Airlines Poland“ direktorius pripažino, jog ekspertų kritika yra teisinga.

Įmonės valdymą tiktai praėjusią vasarą perėmęs B.Czajka pareiškė manantis, kad sprendimas Lenkijos padalinį plėsti įsigyjant lėktuvus „Airbus A321“ buvo klaidingas.

Problemų padaugėjo ir dėl vasaros pradžioje išryškėjusio lakūnų stygiaus bei įmonės padalinio Vokietijoje sunkumų – jis nebemokėjo Lenkijos įmonei už paslaugas.

B.Czajka sakė, kad dėl didelių skolų turizmo bendrovėms ir prarasto įvaizdžio Lenkijos įmonę būtų geriausia uždaryti, o vietoj jos steigti panašią bendrovę, paremtą vien lenkišku kapitalu.

Aviacijos ekspertas E.Klopotowskis pabrėžė, kad užsakomųjų skrydžių rinka Lenkijoje pastaruoju metu patiria daug bėdų. Prieš ketverius metus bankrutavo kompanija „Bingo Airways“, prieš 6 – „Air Poland“, dar anksčiau – „Air Polonia“, „Prima Charter“, „OLT Express“.

Viską perduos kitiems

Kaip sakė „Small Planet Airlines“ atstovas Simonas Bartkus, planuojamas įmonės Lenkijoje likvidavimas, jo metu ketinama skrydžių vykdymo licencijas, nusileidimo teises Varšuvos ir Graikijos salų oro uostuose ir patirtį perduoti kitai bendrovei.

Iki lapkričio 1 dienos „Small Planet Airlines“ Vokietijoje užbaigė vasaros skrydžių programas ir pagal susitarimus su kelionių organizatoriais šiuo metu skrydžių nebevykdo, bet bendrovės turima Vokietijos oro vežėjo licencija (AOC) yra galiojanti – artimiausiu metu tikimasi užbaigti sandorį su investuotojais.

Sulaukus investicijų planuojama, kad sumažinta skrydžių veikla būtų atnaujinta šių metų pabaigoje.

Tuo metu Vokietijoje įmonė užbaigė vasaros skrydžių programas ir dabar nebeskraido.

Tačiau bendrovės turima Vokietijos oro vežėjo licencija yra galiojanti. Anot S.Bartkaus, artimiausiu metu tikimasi užbaigti sandorį su investuotojais.

„Sulaukus investicijų planuojama, kad skrydžių veikla Vokietijoje būtų atnaujinta šių metų pabaigoje“, – teigė S.Bartkus.

Lietuvoje kol kas darbuojasi pelningai

„Small Planet Airlines“ atstovai Lietuvoje aiškino, kad Lenkijoje ir Vokietijoje veikiančios bendrovės nesuvaldė plėtros bei augančių sąnaudų ir dėl to šį rudenį pradėjo restruktūrizaciją.

Kompanijos atstovai tikino, kad restruktūrizacija neturės įtakos bendrovės vykdomiems skrydžiams iš Lietuvos ir užsienio šalių bazių – kartu su kelionių organizatoriais, su kuriais „Small Planet Airlines“ Lietuvoje yra sudariusi ilgalaikio bendradarbiavimo sutartis, bendrovė toliau skraidys taip, kaip ir suplanuota.

„Procesai Lenkijoje ir Vokietijoje iš esmės skiriasi nuo pertvarkų Lietuvos bendrovėje, nes užsienyje veikiančios įmonės šiemet patyrė reikšmingų nuostolių. O „Small Planet Airlines“ Lietuvoje veikla yra pelninga – planuojame, kad veiklos pelnas metų pabaigoje sieks 3,4 mln. eurų.

Vis dėlto jį viršys sumos, kurias turėsime nurašyti dėl Vokietijos bei Lenkijos įmonių neapmokėtų paslaugų“, – aiškino „Small Planet Airlines“ vadovas Kristijonas Kaikaris.

„Small Planet Airlines“ pranešė, kad jos veikla buvo pelninga ir 2015 bei 2017 metais – bendrovės pelnas siekė atitinkamai 4,5 mln. ir 2,3 mln. eurų (neatskaičius mokesčių).

Bendrovė planuoja, kad 2018 metų pabaigoje „Small Planet Airlines“ pajamos turėtų pasiekti 122,7 mln. eurų – beveik penktadaliu daugiau nei praėjusiais metais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ar panaikinta PVM lengvata tikrai žlugdo maitinimo verslą?