Sukūręs aplikaciją „Summly“ paauglys uždirbo 30 mln. dolerių

Už stilingai naujienas pateikiančią „iPhone“ aplikaciją „Summly“, kurią septyniolikmečio Nicko D’Aloisio vadovaujama kompanija kūrė 18 mėn., „Yahoo“ sumokėjo tikrai įspūdingą sumą - 30 mln. JAV dolerių. Tačiau nors aplikacija atrodo gražiai, valdoma labai originaliai, o pateikiamas naujienas internete parenka pati, naudodama unikalų algoritmą, kol kas ji parsisiųsta kiek mažiau nei milijoną kartų, o „Yahoo“ neslepia, jog aplikaciją uždarys ir naudos tik jos algoritmą. Kai kurie apžvalgininkai spėja, kad gražioji „Yahoo“ vadovė Marissa Mayer tiek sumokėjo ne už programą, o už patrauklų „Summly“ vadovo veidą.

Daugiau nuotraukų (1)

Arnoldas Lukošius

Mar 27, 2013, 11:54 AM, atnaujinta Mar 9, 2018, 6:17 AM

Kam ši suma neatrodo pakankamai saldi, žinią dar pasaldinsime faktu, kad 90 proc. sumos Londone įsikūrę programėlės autoriai gaus grynaisiais, o 10 proc. – „Yahoo“ akcijomis. Akivaizdu, kad neseniai startavusiam verslui, dar skaičiuojančiam, kiek jų aplikacijoje perskaityta žinučių (90 mln.) ir neturintiems visiškai jokio plano, kaip iš jos uždirbti, toks pasiūlymas – lyg medaus statinė iš dangaus.

Tačiau nesuklyskime manydami, kad „Yahoo“ be reikalo švaisto pinigus. Verslas seniai žino, kad geriausia reklama yra legenda. O jei toji legenda dar turi jauną gražų veidą, tai tik ginkis nuo norinčių pakartoti jos kelią!

Ne veltui jau seniai puse lūpų kalbama, kad populiariausios ir daugiausia uždirbančios aplikacijos (pavyzdžiui, „Piktieji paukščiukai“) netgi dirbtinai laikomos pirmosiose populiarumo vietose – vienetai, uždirbę milijonus, naujus kiūrėjus traukia labiau negu šimtai, uždirbę tūkstančius. Šiuo požiūriu aplikacijų kūrimas kartais primena populiarią loteriją – pirkėjų daugėja, kai pagrindinis prizas auga. O kokia laimėjimo tikimybė, niekam nerūpi.

Taigi, „Yahoo“ kartu su aplikacija įsigijo galimybę naudoti Nicko D’Aloisio veidą kaip vėliavą, vartotojui skelbiančią, kad tai - moderni ir mobili kompanija. Ne veltui prieš devynis mėnesius tapusi „Yahoo“ vadove Marissa Mayer jau nupirko daugybę „startup“ projektų – žinutė aiški: „Yahoo“ žengia į mobiliųjų įrenginių rinką.

„Nickas puikiai pasitarnaus norint pritraukti žiniasklaidos ir vartotojų dėmesį. Parodys, kad „Yahoo“ remia jaunus iniciatyvius žmones ir mobiliąsias technologijas. O tai savo ruožtu pritrauks daugiau tokių, kaip jis“, – pasakojo vienas iš kontraktą pasirašiusių asmenų.

Vaikinas atrodo idealus – žurnalistus jis jau sužavėjo savo iškalba, išmanymu ir energija. Kita vertus, jis dar labai jaunas ir, greičiausiai, turi kitų verslo idėjų, kurias planuoja vystyti. Matyt, todėl vienas sutarties punktų numato, kad jis oficialiai „Yahoo“ turės dirbti tik 18 mėnesių.

Tiesa, tokios trumpos darbo sutartys jau tapo įprastos – panašias sudaro praktiškai visų didelių kompanijų nupirktų mažų projektų kūrėjai. Be to, Nickas niekur nevyks iš Anglijos, kur gyvena su savo tėvais, o į „Yahoo“ su juo dirbti eina tik du kartu „Summly“ kūrę kolegos.

Taigi, kiekvienam - po 10 milijonų! Neblogas atlyginimas už pusantrų metų darbo ir dar geresnė paskata visiems tiems, kas ir Lietuvoje susikūprinęs prie kompiuterių realizuoja savo beprotiškiausias, o dažnai ir tikrai puikias idėjas. Puiku, kai žmogus gerai daro tai, ką nori, ir už tai yra įvertinamas. Tik nereikia dabar pulti sekti jo pėdomis, jei nejauti tam pašaukimo – darbas, aišku, puošia kiekvieną žmogų, tačiau tik vienetus praturtina.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.