Parduotuvių maniakė pasiūlė receptą milijonui moterų pasaulyje

Milda Mitkutė buvo tikra parduotuvių maniakė. Dar studijuodama ji pradėjo dirbti. O gavusi atlyginimą nudžiugdavo – ji gali pirkti. Ir pirko tai, ką perka moterys – drabužius, batus. Daug drabužių.

Daugiau nuotraukų (1)

Saulius Jarmalis

Oct 19, 2013, 2:41 PM, atnaujinta Feb 21, 2018, 12:48 AM

„Gyvenau Kaune ir įstojau į kultūros vadybos magistrantūros studijas Vilniaus dailės akademijoje. Tuomet teko kraustytis iš tėvų namų. Pasiėmiau lagaminą ir tuomet supratau, kiek beprotiškai daug drabužių turiu.

Maždaug 80 rūbų – vis dar su etiketėmis. Apie šimtą drabužių, užsivilktų na, gal vieną kartą. 15 porų batų. Aš – parduotuvių maniakė“, – neslepia Milda.

Dauguma drabužių buvo tokie, kuriuos tikrai apmaudu išmesti – stilingi ir nenunešioti. Ir tada ji nusprendė atverti drabužių spintą. Ir ne tik savo. Tai buvo prieš penkerius metus.

„Norime, kad visos merginos pasaulyje atvertų savo spintas. Kad tai būtų kaip viena didelė atvira spinta“, – sako M.Mitkutė. Lietuvoje jos idėjai pritaria apie 235 tūkst. moterų, o Europoje – kone 2 milijonai.

Vyrai to nesupras. Jie mėgsta apsipirkinėti „eBay“ ir „Amazon“, kur susirasti prekę gali greitai ir techniškai. 

Merginos perka kitaip. Joms reikia dairytis, ieškoti, pastebėti kiekvieną daiktą ir nebūtinai ką nors išsirinkti. Jos perka akimis ir rūbo paieškos yra vienas iš neginčijamų malonumų.

Merginos - merginoms

Šių eilučių autorių kartais glumina, kaip moteris gali praleisti keturias valandas (daugiau neištveriu) prekybos centre vaikščiodama po skirtingas drabužių parduotuves ir galiausiai nieko nenusipirkti.

Vyras elgiasi kitaip – atėjau, pamačiau, nusipirkau – 5 minutės.

Todėl M.Mitkutės kartus su Justu Janausku sukurtas startuolis manodrabuziai.lt yra skirtas išimtinai moterims. Ir net jeigu jame yra keli vyriški drabužiai, juos perka ir parduoda merginos. Nes vyrams visai nepatiktų valandų valandas kiurksoti drabužių prekybos tinklapyje.

O šimtai tūkstančių merginų Vokietijoje, Prancūzijoje, Čekijoje, Lenkijoje jau turi netgi savo terminus: „vinties“ – svetainės „Vinted“ gerbėjos (būtent taip projektas vadinasi Vakaruose), „I am totally vinted“ (smagiai apsipirkau šioje svetainėje) ir panašiai. M.Mitkutė tai pasakoja kupina pasitikėjimo savimi bei savo idėja. 

„Tai ne tik prekybos platforma. Tai socialinis projektas. Merginos čia atveria savo spintas vienos kitoms, joms suteikta galimybė bendrauti.

Projekto esmė – merginos mūsų sukurtoje platformoje pateikia savo drabužį. Jos siūlo rūbus, kurių nebenešioja, nes, pavyzdžiui, drabužis tiesiog nusibodo, tapo joms nebetinkamas ir nereikalingas.

Kita mergina mūsų svetainėje atranda drabužį ir sako: aš jo noriu. Toliau jos bendrauja tik tarpusavyje. Derasi dėl kainos, susitaria dėl atsiskaitymo ir prekių siuntimo. Mes šiame procese nebedalyvaujame. Tik padedame joms susitikti“, – aiškina Milda.

Vietinio verslo privalumai

Ji pastebėjo, kad projektą pamėgusios moterys – labai skirtingos. Yra ir menininkių, ir klasikinio stiliaus gerbėjų. Tačiau jas vienija viena aistra. Aistra pirkiniams, drabužiams ir moteriškiems reikaliukams.

Betarpiškas bendravimas, akį glostanti drabužių ekspozicija, kainos ir atradimo džiaugsmas – privalumai, kurie moteris atveda ne tik į drabužių parduotuves, bet ir į manodrabuziai.lt arba „Vnted“.

Ir nors startuolis seniai išaugo vietinius marškinėlius, Vakaruose turi keleriopai daugiau gerbėjų negu Lietuvoje, šis verslas yra labai lokalus. Prancūzės apsiperka tik Prancūzijoje, vokietės – Vokietijoje, lietuvės – Lietuvoje.

„Čia toks paradoksas. Nors mes jaučiamės globali kompanija, mūsų privalumas – lokalumas. Lietuvės mūsų svetainėje bendrauja lietuviškai, prancūzės – prancūziškai, vokietės – vokiškai. Sandoriai vyksta tik tarp tos šalies gyventojų. Moterims tai yra patogu, suteikia pasitikėjimo.

Sunku įsivaizduoti, kad atvirai bendrauti ar derėtis galėtų, pavyzdžiui, prancūzė ir lietuvė. Jeigu siūlytume anglų kalbą, tai nebebūtų taip artima kiekvienai merginai“, – aiškina M.Mitkutė.

Kiekvienoje šalyje kompanija turi po grupę vietinių darbuotojų, kurie išmano tos šalies kultūrą, tradicijas ir skleidžia žinią apie projektą. Ir ši žinia sklinda tarsi virusas.

Nors platforma labai domisi ir naujų drabužių pardavėjai, manodrabuziai.lt komanda jiems yra pasakiusi „ne“.

„Mes norėjome, kad tai būtų tik moterų tarpusavio bendravimo vieta, ir stengiamės, kad taip ir liktų“, - paaiškina M.Mitkutė.

Laužo stereotipus

Kaip jūs įsivaizduojate startuolį, valdantį internetinę platformą? Aš įsivaizdavau, kad nedideliame 10 kvadratinių metrų ploto kabinete prie keturių kompiuterių palinkę jaunuoliai tik programuoja dieną naktį nepakeldami galvų. Gėda prisipažinti – mano stereotipas buvo sudaužytas į šipulius vos pravėrus biuro duris.

Prieš penkerius metus M.Mitkutė kartu su Justu Janausku sukūrę kompaniją šiandien vien Vilniuje turi 40 darbuotojų, o iš viso – beveik 69 ir dar planuoja plėstis.

Didžiulė erdvė buvusios gamyklos septintajame aukšte. Čia 40 darbuotojų jaučiasi labai laisvai. Yra didžiulė virtuvė, dušas, o vietos tiek, kad galėtum žaisti stalo tenisą. Jie ir žaidžia. Beje, iš ryto čia vyko kovos menų treniruotė. Nuo šeimininkės nė per žingsnį nesitraukia šuo Čipas, tapęs kontoros talismanu. Įtariu, kad jis dalyvauja visuose įmonės susitikimuose.

Nors susitinkame prieš dešimtą, biuras dar apytuštis. „Jie neskuba ateiti, bet paskui dirba iki vėlumos“, – paaiškina M.Mitkutė. O kai po valandos baigiame pokalbį, biuras jau šurmuliuoja. Komanda vietoje ir, skirtingai nei projekto vartotojos, dauguma biuro darbuotojų – vaikinai. Kone pusė – programuotojai, taip pat rinkodaros, plėtros grupės.

Šviesūs ir lengvi „Ikea“ baldai šiai erdvei labai tinka. Kėdės, „aprengtos“ manodrabuziai.lt padovanotais rūbais, išduoda, su kuo šis verslas susijęs.

Ir be šio išskirtinai puikaus biuro, kiekvienas iš jų dar per mėnesį gauna po 100 litų apsipirkti manodrabuziai.lt.

„Aš pati mėgstu lankytis MD (taip Milda vadina savo kūdikį), dažnai įlendu pažiūrėti, kokių naujų drabužių atsirado“, – pasakoja ji ir teigia, kad yra daug gerbėjų, kurios rytą pradeda ne nuo „Facebook“, o nuo MD. Ir nebūtinai ką nors perka.

Lietuvoje merginos dažniausiai manodrabuziai.lt naršo įprastame kompiuteryje, o mobili versija tik populiarėja. Vakaruose dauguma lankytojų „Vinted“ pasiekia mobiliaisiais telefonais ir planšetėmis. Jos tiesiog įsmunka čia, tarsi į kokią parduotuvę, kai tik turi akimirką laisvo laiko.

Apie pinigus

Prieš penkerius metus Milda (dabar jai 27-eri) viename draugų vakarėlyje trečią valandą nakties pažįstamam J.Janauskui (29 m.) papasakojo savo idėją ir paklausė: „Ar galėtum tai padaryti?“

Per dvi savaites jie sukūrė pirmąją manodrabuziai.lt versiją.

Tada savo draugams išsiuntė elektroninius laiškus apie nuostabų projektą, kuriuo jie tiki, ir paprašė jų pasidalyti šia žinia su savo draugais. Žinia pasklido kaip virusas, ir netrukus jie jau dalijo interviu spaudai, kalbėjo radijuje ir toliau dirbo tobulindami akimirksniu išpopuliarėjusią platformą.

Šiuo metu daugiausia gerbėjų turinti Vokietijos rinka startuolio žemėlapyje atsirado atsitiktinai.

„Pas mus viešėjo dvi vokietės, o Justas tuo metu iki pusiaunakčio programavo svetainę. Jos pamatė, ką darome, ir tiesiog ėmė eiti iš proto – Vokietijoje nieko panašaus nebuvo“, – prisiminė manodrabuziai.lt įkūrėja.

Paskui metus merginos savanoriškai kūrė rinką – dalijosi naujiena apie svetainę, ją populiarino. Dabar Vokietijoje yra 1,1 mln. puslapio gerbėjų. Keturis kartus daugiau nei Lietuvoje.

Prancūzijoje narių yra 315 tūkst., Čekijoje – 180 tūkst., Lenkijoje – 190 tūkst.

Šiuo metu startuolis sulaukia 50 mln. apsilankymų per mėnesį.

Jūs žinoma, tikėjotės sužinoti, kaip šis startuolis uždirba pinigus. Šį klausimą M.Mitkutei uždaviau, bet jums neatsakysiu. Tačiau planą, kaip uždirbti pinigų, jie turi. Į startuolio plėtrą pastaruoju metu investavo vienas pasaulinis fondas. Startuolis šiuo metu auga po 10–15 proc. per mėnesį.

„Žinote, yra du būdai plėtoti verslą. Vienas – orientuotis į rezultatą ir pinigus, siekti skaičių, kurie atneša pelną. Kitas – orientuotis į idėją. Įgyvendinti tai, ką sako intuicija – pasiūlyti naują dalyką, kuris gali sudominti žmones. Manau, kad tik taip galima sukurti išties ką nors naujo ir įspūdingo. Mes įgyvendiname savo idėją. Džiaugiuosi, kad žmonėms ji patinka“, – sakė M.Mitkutė.

Parduotuvių maniakės pabaiga

Per penkerius metus padėjusi moterims atverti savo spintas Milda savąją užvėrė: „Šiuo metu jau nebesu parduotuvių maniakė. Išmokau rinktis drabužius taip, kad turėčiau prie ko juos derinti ir nešioti. Turiu tris poras batų ir baigiu juos sunešioti. Neseniai ruošiausi blusų turgui, ir žinote ką – galėjau pasiūlyti tik penkis man nereikalingus drabužius. Negaliu pati tuo patikėti.“

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.