Rankų darbo kremų „Uoga uoga“ gamintojos prasiskynė kelią į prekybos tinklus

Pomėgis pačioms susimaišyti veido kaukę ir finansinio darbo patirtis. Tai prieš trejus metus dvi jaunas moteris paskatino kurti savo verslą.

Daugiau nuotraukų (1)

Aida Murauskaitė

2013-12-09 07:35, atnaujinta 2018-02-19 22:20

Prieš trejus metus natūralios kosmetikos įmonės „Uoga uoga“ įkūrėjos Jelena Sokolovska ir Jovita Vyšniauskienė buvo atsidūrusios kryžkelėje.

J.Vyšniauskienė buvo ką tik susilaukusi pirmosios atžalos, o J.Sokolovska paliko finansų analitiko pareigas vienoje įmonėje ir ketino studijuoti muziką.

Ne vienus metus pažįstamos jaunos moterys tuomet nutarė, kad jų artimųjų ir draugų išmėginta kosmetika galėtų patikti ir kitiems.

Dabar 30 metų J.Sokolovskos ir 29 metų J.Vyšniauskienės kurtos kosmetikos galima įsigyti keliasdešimtyje prekybos centrų ir ekologiškų prekių parduotuvių.

Ūkio ministerijos kasmet rengiamuose apdovanojimuose „Už nuopelnus verslui“ šiemet jos nugalėjo Verslios moters kategorijoje. 2012-aisiais tame pačiame konkurse jos buvo įvertintos kaip verslo naujokės.

– Geras ženklas, kad šiemet jums apdovanojimą įteikė verslininkas Benas Gudelis, kuriam priklauso kosmetikos ir parfumerijos tinklas „Kristiana“. Galbūt aptarėte bendradarbiavimo galimybes? – „Lietuvos rytas“ pasiteiravo J.Sokolovskos.

– Per apdovanojimų ceremoniją su B.Gudeliu apie bendradarbiavimą nekalbėjome, bet mes jau anksčiau mynėme takus į „Kristianą“.

Visai neseniai išleidome natūralų lūpų blizgį. Tai pirmoji mūsų dekoratyvinė priemonė. Su ja ir norėtume patekti į kosmetikos tinklus.

Mūsų kosmetika yra natūrali, bet už prieinamą kainą. Ja prekiaujame savo stenduose prekybos centruose ir interneto parduotuvėje.

– Tačiau bendradarbiaujant su dideliais tinklais juk reikia ir didesnių pajėgumų. Ar esate tam pasirengusios?

– Esame maža įmonė, tačiau net pradėjusios prekiauti „Uoga uoga“ priemonėmis dideliuose prekybos centruose spėjame viską gaminti rankomis. O augant prekybai galime sukurti daugiau darbo vietų.

– Kiek žmonių šiuo metu dirba jūsų įmonėje?

– Kosmetiką gamina trys žmonės, kurie dirba visu etatu, ir dar dvi biologiją ir chemiją studijuojančios studentės – joms teko po pusę etato. Iš viso įmonėje dirba 10 žmonių.

Kosmetiką pradėjome gaminti kartu su Jovita sau, draugams, artimiesiems. Kai pamatėme, kad ją su malonumu naudoja ir draugai, nutarėme savo priemonių pasiūlyti ir kitiems.

Iš pradžių dirbome dviese, prisidėdavo ir mudviejų vyrai, net ir mano tėvas pakuodavo kremus. Tačiau Jovita dabar turi jau du vaikus, aš – vieną, tad sunku viską spėti.

Juolab kad turime daug planų. Norime plėsti dekoratyvinę liniją. Sausį jau turėsime mineralinę pudrą su gintaru, kokios iki šiol niekas negamino.

– Pačioms susimaišyti kremą – viena, o imtis verslo – kas kita.

– Prieš trejus metus buvo palankus metas imtis verslo. Jovita buvo išėjusi motinystės atostogų, pirmasis jos vaikas buvo ramus, tad turėjo laisvo laiko.

Aš tuomet išėjau iš ankstesnio darbo – buvau finansų analitikė, buvau susitaupiusi pinigų ir norėjau tiesiog pailsėti, taip pat studijuoti muziką.

Greitai pajutau, kad vis tiek noriu veiklos. Kadangi abiejų norai sutapo, nutarėme imtis kosmetikos. Tačiau greitai suvokėme, kad tai nėra lengva. Reikėjo gamybos patalpų, kurios būtų įrengtos pagal griežtus europinius standartus, atlikti galybę priemonių tyrimų, sutvarkyti apsčiai dokumentų.

Jovita – buhalterė, aš – finansininkė, tad šūsnis dokumentų neišgąsdino. Nuvykusios į Anglijoje vykusius kosmetikos gamybos kursus susipažinome su tiekėjais ir šiaip entuziastais.

Jie padėjo surasti laboratoriją Anglijoje, kuri tvirtina priemonių receptus.

– Galbūt jau svarstote apie eksportą?

– Dabar kaip tik siekiame gauti natūralios kosmetikos produkto ženklą, kuris mums padėtų eksportuoti priemones į užsienį. Apie du procentus savo produkcijos išvežame į Latviją.

Taip pat bendradarbiaujame su lenkais – gaminome jiems produktus, o jie užsiklijuodavo savo etiketes.

Mąstome ir apie angliškai kalbančias šalis.

– Prieš tuos trejus metus tikėjote, kad verslas taip išsiplės?

– Tikrai nesitikėjome, kad taip greitai išaugsime. Manėme, kad turėsime vieną parduotuvėlę. Tačiau mūsų pirminė strategija – turėti aukštos kokybės produktą už prieinamą kainą – pasiteisino.

Tiesa, pirmutinė idėja buvo pardavinėti šviežias kaukes už 5 litus. Bet ilgainiui paaiškėjo, kad tai neįmanoma, kad tokie skaičiavimai nepasiteisino.

Kaukės juk sugenda per savaitę, tad reikėjo didesnio asortimento.

– Ką patartumėte jaunai moteriai, kuri norėtų pradėti verslą?

– Mes su Jovita pačioje pradžioje susimetėme po 5 tūkstančius litų. Aišku viena: jei nori, tai ir reikia imtis verslo.

Sėkmė priklauso ne tiek nuo idėjos, kiek nuo to, kaip tu ją įgyvendini. Juk bandelių parduotuvių daug, tačiau ir naujos įsitvirtina. Kartais būna, kad idėja išskirtinė, tačiau jos autorius tiesiog perdega.

Mudviem padėjo tai, kad mes esame dviese. Aš linkusi greitai užsidegti ir perdegti, o Jovita kitokia – palaikanti.

Kai aš sakau, kad viskas blogai, ji sako, kad viskas yra gerai. Kai jai atrodo, kad blogai, tuomet aš kalbu priešingai.

Kontrastai yra labai gerai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.