Milijonus uždirbantys dvidešimtmečiai šiandien nieko nebestebina

Šešiaženkles sumas uždirbantys dvidešimtmečiai už Atlanto nieko nebestebina. Bet Europoje tai dar nedažnas reiškinys. Ypač retas – Italijoje. Bet vienas jaunuolis įrodė – viskas įmanoma, rašo "Lietuvos ryto" priedas "Rytai - Vakarai".

Daugiau nuotraukų (1)

Daiva Lapėnaitė

Jul 19, 2014, 1:05 PM, atnaujinta Feb 11, 2018, 9:07 PM

Italijoje įkurti įmonę – sunku. Įkurti ją internete, remiantis nauja idėja, dar sunkiau. O padaryti tai vos perkopus dvidešimt metų – beveik neįmanoma. Tačiau Matteo Achilli tokius stereotipus sugriovė.

Socialinis tinklas, padedantis vartotojams susirasti darbą, o įmonėms tinkamą darbuotoją. Tokia idėja 22 metų jaunuoliui iš Romos pelnė Italijos Zuckerbergo titulą (Markas Zuckerbergas yra socialinio tinklo „Facebook“ įkūrėjas. – Red.).

Idėja kilo mokyklos suole

Prieš trejus metus tuomet devyniolikmetis vaikinas mokėsi paskutinėje vieno Romos licėjaus klasėje. Kaip daugelis vidurinę mokyklą baigiančių jo bendraamžių Italijoje, M.Achilli rinkosi, kuriame universitete mokytis.

„Pastebėjau, kad daugelis universitetą rinkosi atsižvelgdami į įvairias klasifikacijas. Tada man ir užsidegė lemputė. Kodėl nepritaikius to paties klasifikavimo principo darbo rinkai?“ – socialinio tinklo Egomnia.com atsiradimo istoriją pasakojo M.Achilli.

Iš pradžių idėją paversti realybe informatiką mėgstančiam vaikinui sekėsi sunkiai.

„Agentūros už algoritmo ir tinklo sukūrimą prašė apie 100 tūkst. eurų (350 tūkst. litų). Tokios sumos aš neturėjau. Ėmiau ieškoti tokių pat entuziastų kaip aš. Po metus trukusio darbo pradėjome veiklą internete.

Tačiau prieš oficialų pasirodymą norėjau, kad tinkle jau būtų bent kelios kompanijos. Todėl nusiunčiau elektroninius laiškus keliems šimtams įmonių. Negavau nė vieno atsakymo.

Tada nusprendžiau kreiptis į kitą tinklo pusę – studentus.

Pristačiau idėją universiteto laikraščiui ir studentų bendrijoms – jos kaipmat susidomėjo projektu.

Studentų atstovui apie projektą papasakojus viename nacionaliniame portale, viskas įgavo netikėtą pagreitį“, – pasakojo verslo ekonomiką privačiame Luigi Bocconi universitete Milane studijuojantis M.Achilli.

2012 m. kovą „Egomnia“ pasirodžius internete, vien per pirmąją dieną užsiregistravo tūkstantis vartotojų ir 20 įmonių.

Džiaugsmo ašaras sunkiai sulaikantiems tinklo plėtotojams teko atlaikyti 3 programišių atakas.

Po pusės metų tinklas vienijo 100 tūkst. vartotojų ir 500 įmonių. Dabar „Egomnia“ turi daugiau kaip 300 tūkst. vartotojų ir 700 įmonių, tarp kurių kelios dešimtys tarptautinių koncernų, tokių kaip „Bulgari“, „Ericsson“, „Calzedonia“.

Virtuali darbo birža

M.Achilli idėja – paprasta. Žmonės ieško darbo, o įmonės darbuotojų. „Egomnia“ padeda surasti vieniems kitus, taupydama jų laiką.

Darbo ieškantys žmonės užsiregistruoja tinkle, įtraukia savo duomenis apie studijas, darbo patirtį, kalbinius ir kitus įgūdžius.

Sistema įvertina duomenis, suteikia taškus ir skiria vietą tarp vartotojų. Tinkle užsiregistravusios įmonės gali ne tik skelbti darbo skelbimus, bet ir dėl gyvenimo aprašymų klasifikacijos lengviau surasti savo poreikius atitinkančius kandidatus.

Vaikino idėja susidomėjo Milano provincijos ir akmens masės plytelėmis garsėjančio Sasuolo miesto darbo biržos, kelios profesinės sąjungos, verslo mokyklos, universitetai.

Registracija socialiniame tinkle nemokama, tačiau institucijos, mokymo įstaigos ir įmonės už kai kurias paslaugas moka. Pavyzdžiui, už darbo skelbimų publikavimą, duomenų monitoringą, tiesioginį bendravimą su vartotojais, reklamą ar didesnį matomumą.

Būsimasis milijonierius?

Įtakingas Italijos savaitraštis „Panorama Economy“ viršelyje išspausdino M.Achilli nuotrauką ir pavadino jį itališkuoju Zuckerbergu. Tačiau toks palyginimas jaunuolio negąsdina. „Skirtingai nei jis, aš norėčiau baigti universitetą ir gauti diplomą“, – sakė M.Achilli.

Didžiausias pasaulio transliuotojas, Jungtinėje Karalystėje įsikūręs BBC, M.Achilli įtraukė į būsimųjų milijonierių sąrašą.

„Pritraukti pasaulio dėmesį į Italiją būnant vos 22-erių reiškia parodyti pasauliui, kad mes egzistuojame ir nesėdime sudėję rankų.

Esu tikras, kad po manęs žiniasklaida susidomės ir kitomis jaunų italų sėkmės istorijomis. Tikrieji ekspertai nėra žilaplaukiai, o Italija pasauliui patinka“, – įsitikinęs jaunasis Italijos verslininkas.

Paprastai dvidešimtmečiai italai sėdi universitetų suoluose, tėvų namuose ir darbo neieško, bendrovių nekuria. Karjeros laiptais saulėtoje šalyje pradedama kopti maždaug trisdešimties, o tėvų namai paliekami sulaukus kone keturiasdešimties.

Todėl M.Achilli tapo išsišokėliu, sulaukusiu ne tik dėmesio ir pagyrimų, bet ir pastabų.

Kolegos negailėjo kritikos

Pirmaisiais tinklo veikimo metais daugiausia kritikos M.Achilli pažėrė kiti programavimo aistruoliai.

„Neužteko „Facebook“. Negana puikiai veikiančio profesionalaus „LinkedIn“. Ne, kokiam nors apsukriam italui iš prestižinio universiteto turėjo kilti geniali mintis šiuos du tinklus sulieti į vieną.

Bėda ta, kad tinklo grafika tik nekokia „Facebook“ kopija, dažnai stringa, o asmeninių duomenų apsauga prasta“, – „Egomnia“ kritikavo Auksiniu vėžliu besivadinantis tinklaraštininkas.

San Fransiske technologinių projektų augimo srityje dirbantis 25 metų italų programuotojas Stefano Bernardi tinklo kūrėją pavadino šauniu ir kūrybingu, tačiau jo sukurtą produktą – katastrofišku, banaliu ir nenaudingu.

„Žiniasklaidos dėmesys šiam pradedančiajam verslininkui yra žalingas. Mat dėmesys sutelktas ne į turinį, o į maniakišką provincialių sensacijų vaikymąsi. Sukurti kompaniją su geru produktu ir už tai mokančiais klientais nėra taip paprasta, kaip atsidurti laikraščių puslapiuose“, – rašė S.Bernardini. Ne vienas italų tinklaraštininkas „Egomnia“ įvertino kaip juokingą ir prastai sukurtą puslapį, o žiniasklaidos dėmesį vadino dirbtinai išpūstu dėl M.Achilli pažinčių.

Vis dėlto, nepaisant kritikos, pernai „Egomnia“ tapo viena didžiausių personalo atrankos kompanijų Italijoje, su kuria bendradarbiavimo sutartį pasirašė 33 pasaulio šalyse veikianti darbuotojų atrankos kompanija „Hays“. O vaikino įkurtos kompanijos apyvarta pernai pasiekė pusę milijono eurų (1,72 mln. litų).

Kritika tik į naudą

„Buvau visiškai nepasiruošęs tokiai sėkmės bangai. Neturėjau verslo plano, strategijų, neinvestavau nė vieno euro į komunikaciją.

Buvau labai jaunas ir naivus, tad nenuostabu, kad padariau ne vieną klaidą, – pripažino M.Achilli. Iš pradžių kritika labai žeidė, bet paskui pripratau, ji man padėjo augti ir pasirašyti ne vieną partnerystės sutartį.“

Patirties įgavęs ir kritikų dėka raumenis užsiauginęs M.Achilli nežada sustoti. Rudenį „Egomnia“ paliks Italijos ribas ir įžengs į Brazilijos, Ispanijos, Anglijos ir Amerikos rinkas. Kitos stotelės bus Europa ir Artimieji Rytai.

„Johnas Fitzgeraldas Kennedy amerikiečiams pasakė: „Neklausk, ką tavo šalis gali duoti tau, klausk, ką tu gali duoti savo šaliai.“

Italai turėtų tai prisiminti ir išmokti vėl mylėti savo šalį, vertinti, o ne slopinti talentingus ir gabius jaunuolius. Tada pamatys, kaip viskas pasikeis“, – kalbėjo jaunasis verslininkas, kuriam filmų kūrėjai pasiūlė vaidinti save patį filme apie „Egomnia“. Bet M.Achilli atsisakė.

Žymę nori palikti ir kitas italas

Nors ir pelnęs daugiausia dėmesio, M.Achilli nėra vienintelis sėkmingą verslą internete sukūręs 20-metis italas.

25 metų Andrea Giannangelo iš nedidelio Pineto miestelio Abrucų regione būdamas 22-ejų įkūrė kompaniją „Iubenda“, kuri per kelias minutes padeda susikurti vartotojų privatumą saugančią svetainės privatumo politiką. Pagal įstatymus, tokį puslapį privalo turėti kiekviena lankytojų asmeninių duomenų prašanti svetainė.

Kompanijoje dirba šešių žmonių iš Italijos, Australijos, Jungtinės Karalystės, Šveicarijos, JAV komanda. Per dvejus metus „Iubenda“ paslaugomis pasinaudojo daugiau kaip 143 tūkst. klientų iš 60 pasaulio šalių.

Dar vaikystėje aistra kompiuteriams užsidegusio A.Giannangelo kelias teisinių nemalonumų padedančių išvengti paslaugų teikimo link buvo ilgas ir vingiuotas. Dešimties jis susidomėjo kompiuteriais, o 13-os bendravimas su grupe programišių vos nesibaigė antrankių uždėjimu.

„Pirmąsias rimtesnes svetaines ėmiau kurti 16-os, su draugais varžydavomės, kuris sutrauks daugiau lankytojų. Prieš 5 metus sukūriau svetainę, kuri sutraukdavo 200 tūkst. lankytojų per mėnesį. Ši patirtis padėjo suprasti, kiek daug problemų iškyla norint sukurti visus teisinius reikalavimus atitinkantį produktą“, – sakė A.Giannangelo.

Krimsdamas ekonomikos mokslus Bolonijos universitete jis subūrė grupę bendraminčių, susirado investuotojų ir sukūrė „Iubenda“, kurios apyvarta kas mėnesį – penkiaženklės sumos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.