Jubiliejų švenčianti valymo paslaugų įmonė veržiasi į lyderius

„Mūsų ateities planai ambicingi – sieksime tapti savo srities lyderiais visoje Lietuvoje.

Daugiau nuotraukų (1)

Ričardas Vitkus

Oct 21, 2014, 4:31 PM, atnaujinta Jan 25, 2018, 5:08 AM

Tam reikia išlaikyti profesionalią administracijos komandą, o darbuotojų skaičių padidinti bent tris kartus“, – portalui lrytas.lt sakė valymo paslaugas teikiančios uždarosios akcinės bendrovės „Valumina“ direktorius Darius Balčiūnas.

Su šiais ambicingais planais buvo supažindinti ir į Šiaulių dramos teatre vykusį  „Valuminos“ 15 metų jubiliejų pakviesti darbuotojai.

Kvietimai atvykti į šventę su savo šeimos nariais buvo įteikti visiems 470 šios bendrovės darbuotojų.

Į šventę atvykusiems darbuotojams buvo surengta loterija, kurioje jie galėjo laimėti vertingų prizų.

Pakvietė žiūrėti spektaklį

„Darbuotojams norėjosi padėkoti už triūsą ir indėlį į mūsų sėkmę, nes būtent jie yra pats didžiausias mūsų įmonės turtas. Palinkėjau daugiau optimizmo ir atkaklumo, nes mūsų ateitis priklauso tik nuo mūsų pačių darbo“, – sakė D.Balčiūnas.

Iš visų Lietuvos regionų pakviesti bendrovės „Valumina“ darbuotojai išvydo spektaklį „Duonkepio žmona“.

Ne tik padėkos, bet ir atminimo dovanų sulaukė dešimt ir daugiau metų  „Valuminoje“ išdirbę žmonės, kurie gali įvertinti bendrovėje įvykusius pokyčius.

1999 metais Šiauliuose įkurta uždaroji akcinė bendrovė „Valumina“ po septynerių metų susidūrė su finansiniais sunkumais. 2006 metais įmonės įkūrėjas akcijas pardavė. Pasikeitus savininkams bendrovei „Valumina“ pradėjo vadovauti D.Balčiūnas.

Naujųjų savininkų  žingsniai padėjo bendrovei ne tik atsitiesti, bet ir atlaikyti netrukus smogusią finansų krizę bei žengti į priekį – įsitvirtinti ne tik Šiauliuose, bet ir kituose šalies regionuose.

Šiuo metu  „Valumina“ turi padalinius visuose penkiuose didžiausiuose Lietuvos miestuose.

Pradėjo nuo automobilių plovimo

Šiuo metu bendrovei „Valumina“ vadovaujantis D.Balčiūnas prieš atsisėsdamas į direktoriaus kėdę su savo partneriu Deimantu Tvaronavičiumi Šiauliuose vertėsi automobilių plovimu ir valymu. Jų įmonė „Švarūnė“ šiuo metu Šiauliuose turi keturias automobilių plovyklas.

„Su partneriu pirmieji Lietuvoje  įkūrėme rankinę automobilių plovyklą. Mūsų teikiamomis automobilių valymo paslaugomis daugiausia naudojosi automobilių prekeiviai.

Automobilių versle yra ir pakilimų, ir nuopuolių. Tai atsiliepia ir automobilių valymo įmonei. Todėl norėdami gauti daugiau pajamų  nusprendėme imtis ir kitų verslų.

Kur plėstis, ilgai nesvarstėme. 2003 metais nusprendėme imtis patalpų valymo ir priežiūros. Nors kai kurie verslininkai nusprendžia imtis tarpusavyje nesusijusių verslų, tačiau tai daryti rizikinga.

Valdyti procesus skirtingose verslo srityse gali tapti per sunku, o automobilių bei patalpų valymas yra susiję dalykai ir vienas kitą tiesiog papildo.

Pradėję teikti patalpų valymo paslaugas mes iš pradžių pasinaudojome turimais darbuotojais.

Tarkime, žiemą automobilių plovimo apimtys sumažėja, o patalpų valymui sezoniškumas didelės įtakos neturi. Taigi galima darbuotojus racionaliau paskirstyti“, – verslo pradžią prisiminė D.Balčiūnas.

Nusprendė plėsti verslą

Direktorius sakė, kad viskas prasidėjo nuo smulkios įrangos įsigijimo, dviejų darbuotojų ir vieno automobilio.

„Patalpų valymo paslaugas siūlėme savo klientams, kurie pas mus atvykdavo nusiplauti ir išsivalyti automobilių.

Valėme parduotuvių vitrinas, biurų patalpas, kilimines dangas, minkštuosius baldus. Įmonės, kuri ruoštų profesionalius valytojus, nebuvo. Tekdavo mokytis ir iš savo klaidų.

Netrukus prireikė papildomų darbuotojų.

Nors tuo metu Lietuvoje jau buvo apie 170 valymo paslaugas teikusių įmonių, ekonomikos pakilimo metu visoms joms darbo užteko.

Iš pradžių paslaugas teikėme tik Šiauliuose, netrukus žengėme ir į Šiaulių regioną.

Išeiti į dar platesnę rinką buvo galima dviem būdais: arba patiems kurti naujas struktūras, arba įsigyti jau veikiančią įmonę.

Nusprendę pasukti antruoju keliu, įsigijome įmonę „Valumina”, kuri dirbo ne tik Šiaulių mieste, bet ir visuose Lietuvos regionuose", – pasakojo D.Balčiūnas.

Pavyko suvaldyti situaciją

Bendrovės „Valumina“ direktoriumi tapęs D.Balčiūnas sakė, kad pirmiausia teko suvaldyti blogėjančią bendrovės finansinę situaciją, optimizuoti valdymo procesus.

„Pagal tuometines įmonės pajamas joje dirbo per daug žmonių. Todėl su kai kuriais darbuotojais teko atsisveikinti, o su kitais – ieškoti išeities iš susidariusios padėties.

Turėjome padengti skolas, nuostolius. Tai mums gana greitai pavyko padaryti ir 2007 metais jau pradėjome dirbti pelningai“, – sakė D.Balčiūnas.

Išklausė darbuotojų pastabų

Kas buvo sunkiausia pertvarkant „Valuminą“?

„Valymo versle svarbiausi žmogiškieji ištekliai. Sėkmę čia lemia ne įrenginiai, mechanizmai, o darbuotojai.

Ėmusis pertvarkos sunkiausia buvo suvaldyti žmones. Reikėjo susitarti su kiekvienu vadovu, su kiekvienu vadybininku, išklausyti jo norų, pageidavimų ir pastabų.

Privalėjome teisingai nukreipti žmones, kad jie produktyviai dirbtų, būtų naudingi ne tik įmonei, bet ir galėtų užsidirbti patys.

Kai pelno marža yra maža, įmonėje darbas turi būti labai gerai sustyguotas, nes kiekvienas neprotingas spendimas gali atnešti nuostolių“, – sakė D.Balčiūnas.

Sunkmečio iššūkiai nesugniuždė

Iš bankrutuojančios vėl pelningai dirbančia įmone tapusi „Valumina“ netrukus susidūrė su naujais iššūkiais – 2008–2009 metais Lietuvai smogė krizė.

„Per dvejus iki krizės likusius metus įmonė išmoko dirbti racionaliai, taupiai. Spėjome grąžinti ankstesnių savininkų įsiskolinimus, kreditus. Todėl „Valumina“ krizę pasitiko neturėdama jokių skolų, o pasiektas įdirbis leido iki minimumo sumažinti nuostolius“, – tvirtino D.Balčiūnas.

„Valuminos“ direktorius sakė, kad 2008–2009 metai paslaugas teikiančioms įmonėms buvo ypač sunkūs: paslaugų kainas tekdavo mažinti iki 40 procentų. Sumažėjo ir paslaugų tiekimo apimtys. Tie, kurie anksčiau pageidaudavo patalpas valyti penkis kartus per savaitę, pareikšdavo, kad jiems valytojų paslaugų pakaks vieną, du ar tris kartus per savaitę.

Dėl sumažėjusių pajamų teko perskirstyti darbo krūvius, atlyginimus. Norint išlaikyti darbuotojus imta ieškoti naujų klientų.

„Manau, kad mums pavyko ne tik išgyventi sunkmetį, bet ir atsitiesti. Bendrovė „Valumina“ dirba pelningai, mes diegiame įvairias naujoves, keliame darbuotojų kvalifikaciją, efektyviai perskirstome darbo krūvius.

Dar 2008 metais pradėjome naudotis jonizuotą langų valymo įrangą – ja be jokios kėlimo technikos galime nuplauti stiklinius fasadus ir langus net iki 18 metrų aukščio. Dėl to mūsų sąnaudos atpigo vos ne dešimteriopai, todėl galėjome sumažinti ir savo paslaugų įkainius“, – aiškino D.Balčiūnas.

Teikia paslaugas visoje šalyje

Šiuo metu bendrovė „Valumina“ paslaugas teikia visoje Lietuvoje: jos biurai įsteigti ne tik Šiauliuose, bet ir Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje bei Panevėžyje.

„Turime 470 darbuotojų. Esame įsidiegę ISO standartus. Daug dėmesio skiriame darbo saugai ir sveikatai. Darbuotojai privalo lankyti darbo saugos kursus, tikrintis sveikatą. Kaip saugiai naudoti chemines medžiagas, valytojams išaiškina vadybininkai, kurie žinių įgyja seminaruose“, – pasakojo D.Balčiūnas.

Pernai „Valuminos“ apyvarta siekė 8,7 milijono litų. Šiemet įmonės vadovai planavo pasiekti 10 milijonų litų apyvartą.

„To padaryti nepavyks. Tačiau jau kitąmet apyvarta tikrai turėtų pasiekti 3 milijonus eurų.

Darbuotojų skaičius auga natūraliai. Kitąmet dar daugiau dėmesio sutelksime į darbuotojų mokymą, kokybės gerinimą.

Mūsų tikslas – pasiekti, kad klientas bendrovės „Valumina“ paslaugas rekomenduotų ir savo draugams, pažįstamiems bei kolegoms“, – sakė D.Balčiūnas.

Siūlo įvairias paslaugas

Pagrindiniai bendrovės „Valumina“ klientai – įvairios įmonės.

Šiauliuose „Valuminos“ specialistai rūpinasi prekybos centro „Akropolis“ švara, Panevėžyje aptarnauja prekybos centrus „Babilonas I“, „Babilonas II“, Vilniuje – prekybos centrą „Ogmios centras“. Šiauliuose „Valumina“ valo „Lesto“, Kaune – „Lietuvos dujų” administracijos patalpas.

Privatiems klientams, kurių taip pat netrūksta,  bendrovė „Valumina“ teikia ir namo ar buto valymo po statybos bei remonto darbų paslaugas. Valomi dideli kiliminių dangų plotai.

„Stengiamės patenkinti visus klientų poreikius. Jei klientui reikia, galime padėti persikraustyti į kitas patalpas, nereikalingus daiktus galime sunaikinti, nes įmonė turi tam skirtą krovininį transportą.

Prižiūrime lauko teritorijas, pjauname žolę, valome sniegą, tiekiame higienos priemones, keičiame kilimėlius prie lauko durų ir, aišku, teikiame kasdienių patalpų valymo paslaugas“, – įmonės „Valumina“ teikiamas paslaugas vardijo jos vadovas.

Klientui nepalieka jokių rūpesčių

Bėgant laikui keičiasi ne tik klientų poreikiai, bet ir jų požiūris į patalpų valymą.

„Prieš dešimt metų užsakovai į valymą žiūrėjo kaip į paslaugą, kuriai suteikti nereikia profesionalumo.

Buvo mąstoma taip: galima įdarbinti valytoją, nupirkti valymo priemonių, ir bus švara bei tvarka.

Bet klientai, kurie pabandė pasinaudoti profesionalių valymo įmonių paslaugomis, pajuto skirtumą.

Mes klientą išvaduojame nuo administracinių rūpesčių – kitaip tariant, prižiūrime valytojos darbą, našumą, keliame jos kvalifikaciją.

Be to, yra darbų, kurių paprasta valytoja neatliks. Pasirašydami ilgalaikę sutartį su klientu mes įsipareigojame kartą ar du kartus per metus nuvalyti langus, nušienauti nedidelę veją.

Tokių būdu už minimalią kainą klientas gauna papildomų paslaugų. Užsakovui nereikia rūpintis dėl valytojos atostogų, kuo ją pakeisti susirgus. Klientui nereikia rūpintis higienos ir valymo priemonių įsigijimu.

Jam lieka tik stebėti teikiamų valymo paslaugų kokybę ir dirbti savo darbą“, – aiškino D.Balčiūnas.

 „Valuminos“ direktorius sakė pastebėjęs, kad klientai vis labiau linkę viską gauti iš vienų rankų, tačiau nenori permokėti.

„Klientas tikrai nemokės mums daugiau, nei  galėtų sumokėti priimdamas valytoją ar pirkdamas valomąsias priemones.

Todėl mums reikia taip sudėlioti visas savo išlaidas ir jas kontroliuoti, kad būtų galima patenkinti ir kliento lūkesčius, ir patiems uždirbti“, – sakė D.Balčiūnas.

Tenka atlaikyti didelę konkurenciją

Paklaustas apie konkurenciją,  „Valuminos“ direktorius sakė, kad ji tarp valymo paslaugas teikiančių įmonių yra didelė ir kartais sunkiai paaiškinama.

„Yra nemažai įmonių, kurios per pastaruosius dešimt metų savo pavadinimą pakeitė tris kartus, tačiau akcininkai liko tie patys žmonės. Tai rodo, kad tokios įmonės dirba darydamos daug klaidų arba taip elgiasi tyčia.

Yra įmonių, kurios dirbdamos nuosekliai ir išlaikydamos panašią kainodarą, viename ar kitame regione sugeba pritraukti daugiau klientų. Jei mes vienoje teritorijoje teikiame paslaugą, tai ir kitiems greta esantiems potencialiems klientams galime pasiūlyti šiek tiek pigesnes paslaugas, nes šalia turėdami darbuotojų galime dirbti už mažesnę kainą.

Dar yra įmonių, kurių kainodara nenuspėjama. Neseniai įkurtos įmonės viename konkurse pasiūlo gerokai didesnę, o kitame konkurse – gerokai mažesnę kainą. Bet tokios įmonės gyvuoja neilgai.

Gal jų steigėjai bando imtis papildomų verslų ir mano, kad valymo paslaugų įmonei tereikia šluotos ir dulkių siurblio. Tačiau padirbėję jie supranta, kad ne viskas taip paprasta“, – sakė D.Balčiūnas.

Dėmesys klientui ir darbuotojui

Paklaustas, kuo „Valumina" išsiskiria iš kitų valymo paslaugas teikiančių įmonių, bendrovės direktorius atsakė, kad jiems svarbiausia – darbo kokybė ir kliento aptarnavimo kultūra.

„Šiame versle neišvengsi klientų skundų. Mes operatyviai į juos reaguojame ir stengiamės kuo greičiau pašalinti.

Atsižvelgiame į kliento pageidavimus. Būna, kad koks nors klientas paskambina ir, atsiprašęs už išsiblaškymą, praneša, kad jau nuo rytdienos valyti jo kontoros nereikia, nes visi darbuotojai mėnesiui išeina atostogų.

Nors pagal sutartį apie paslaugų sumažinimą mums reikia pranešti prieš 30 dienų, mes tikrai nepuolame priekaištauti tokiam klientui.

Vertiname ne tik klientus, bet ir savo darbuotojus. Ne paslaptis, kad yra nemažai įmonių, kurios vėluoja atsiskaityti su savo darbuotojais. Mes darbuotojams atlyginimą mokame laiku.

Ir darbuotojas, ir klientas mums yra du lygiaverčiai dalykai, kuriuos išlaikyti labai svarbu. Manau, kad tai ir yra mūsų įmonės sėkmės receptas“, – prisipažino D.Balčiūnas.

Alternatyvų šluostei nebus

Apie siekį tapti šios srities lyderiais Lietuvoje užsiminęs „Valuminos“ direktorius sakė nemanąs, kad ateityje kas nors iš esmės pasikeis: „Technologijos tobulėja. Tarkime, kiliminę dangą, minkštus audinius, užkalkėjusias plyteles galime išvalyti ir garu.

Pastaruoju metu imta valyti ir šaltu ledu. Tačiau toks valymas periodinis, o ne kasdienis – todėl alternatyvų šluostei dar ilgai nebus.

Išradėjai kuria lengvesnes, efektyvesnes šluotas,  plovimo mašinas, tačiau visur reikia žmogaus rankų. Valytojų robotai nepakeis.“ 

Darbuotojų atlyginimai kils

Paklaustas apie darbuotojų atlyginimus,  „Valuminos“ direktorius neslėpė, kad didžiajai daliai darbuotojų mokama minimali alga.

„Valytojai, kaip žinome, yra mažiausiai kvalifikuota darbo jėga. Mes pakeisti rinkos dėsnių ir pasiūlyti gerokai didesnio atlyginimo valytojams taip pat negalime.

Vilniuje ir Klaipėdoje surasti darbuotojų yra sunkiau, todėl ten dirbantiems valytojams siūlomas 20 procentų didesnis atlyginimas nei kituose miestuose.

Atlyginimo dydis priklauso ir nuo darbuotojo kompetencijos, darbo kokybės, darbštumo. Mes savo ruožtu skatiname darbuotoją siekti didesnio uždarbio.

Įmonėje dirba dalis žmonių, kurie papildomai prisiduria prie kitoje darbovietėje gaunamo atlyginimo.

Minimalus darbo užmokestis per pastaruosius dvejus metus pakilo apie 20 procentų, o nuo Naujųjų metų dar kils. Manau, kad netolimoje ateityje jis pasieks 400–500 eurų.

Darbo užmokesčio kėlimas duos teigiamų rezultatų, nes bus lengviau rasti motyvuotų darbuotojų.

Tiesa, didėjant atlyginimams teks kelti ir paslaugų įkainius. Nors klientai visada yra linkę sutaupyti, tačiau už valymo paslaugas kylant valytojų algoms teks mokėti daugiau“, – prognozavo D.Balčiūnas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.