Įkūrė aerodromą ir planuoja nuosavas avialinijas: „Galėtume skraidyti po visą Europą“

Čia, Ignalinos rajone, netoli Didžiasalio kaimo, tikruose žemuogių laukuose, yra įsikūręs privatus aerodromas. Čia kyla ir leidžiasi lėktuvai, vyksta aviacijos varžybos, pilotų ir bepiločių lėktuvų valdymo mokymai.

Kaip juokdamasis sako aerodromo įkūrėjas Rimvydas Maciulevičius, jam pasisekė, mat kadaise čia buvo tikra žvyrduobė, tad daug vargti įkuriant aerodromą nereikėjo.<br> R.Rakauskės nuotr.
Kaip juokdamasis sako aerodromo įkūrėjas Rimvydas Maciulevičius, jam pasisekė, mat kadaise čia buvo tikra žvyrduobė, tad daug vargti įkuriant aerodromą nereikėjo.<br> R.Rakauskės nuotr.
Kaip juokdamasis sako aerodromo įkūrėjas Rimvydas Maciulevičius, jam pasisekė, mat kadaise čia buvo tikra žvyrduobė, tad daug vargti įkuriant aerodromą nereikėjo.<br> R.Rakauskės nuotr.
Kaip juokdamasis sako aerodromo įkūrėjas Rimvydas Maciulevičius, jam pasisekė, mat kadaise čia buvo tikra žvyrduobė, tad daug vargti įkuriant aerodromą nereikėjo.<br> R.Rakauskės nuotr.
Patalpa, išties didelė, kai lankėmės, joje savo eilės skrosti padanges laukė keletas lėktuvų.<br> R.Rakauskės nuotr.
Patalpa, išties didelė, kai lankėmės, joje savo eilės skrosti padanges laukė keletas lėktuvų.<br> R.Rakauskės nuotr.
Kaip juokdamasis sako aerodromo įkūrėjas Rimvydas Maciulevičius, jam pasisekė, mat kadaise čia buvo tikra žvyrduobė, tad daug vargti įkuriant aerodromą nereikėjo.<br> R.Rakauskės nuotr.
Kaip juokdamasis sako aerodromo įkūrėjas Rimvydas Maciulevičius, jam pasisekė, mat kadaise čia buvo tikra žvyrduobė, tad daug vargti įkuriant aerodromą nereikėjo.<br> R.Rakauskės nuotr.
Kaip juokdamasis sako aerodromo įkūrėjas Rimvydas Maciulevičius, jam pasisekė, mat kadaise čia buvo tikra žvyrduobė, tad daug vargti įkuriant aerodromą nereikėjo.<br> R.Rakauskės nuotr.
Kaip juokdamasis sako aerodromo įkūrėjas Rimvydas Maciulevičius, jam pasisekė, mat kadaise čia buvo tikra žvyrduobė, tad daug vargti įkuriant aerodromą nereikėjo.<br> R.Rakauskės nuotr.
Kaip juokdamasis sako aerodromo įkūrėjas Rimvydas Maciulevičius, jam pasisekė, mat kadaise čia buvo tikra žvyrduobė, tad daug vargti įkuriant aerodromą nereikėjo.<br> R.Rakauskės nuotr.
Kaip juokdamasis sako aerodromo įkūrėjas Rimvydas Maciulevičius, jam pasisekė, mat kadaise čia buvo tikra žvyrduobė, tad daug vargti įkuriant aerodromą nereikėjo.<br> R.Rakauskės nuotr.
Nuosavame Ignalinos aerodrome R.Maciulevičius dirba drauge su kolega Vytautu Rafanavičiumi, kuris yra „Skraidybos centro“ direktorius, o jo istorija su aviacija prasidėjo dar tada, kai jis buvo mažas.<br> R.Rakauskės nuotr.
Nuosavame Ignalinos aerodrome R.Maciulevičius dirba drauge su kolega Vytautu Rafanavičiumi, kuris yra „Skraidybos centro“ direktorius, o jo istorija su aviacija prasidėjo dar tada, kai jis buvo mažas.<br> R.Rakauskės nuotr.
Šiandien vyrų drauge kuriamas verslas apima vykstančias aviacijos varžybas, pilotų ir bepiločių lėktuvų valdymo mokymus bei, žinoma, aerodromo veiklą, kur gali kilti ir leistis privatūs lėktuvai iki 5,6 tonos.<br> R.Rakauskės nuotr.
Šiandien vyrų drauge kuriamas verslas apima vykstančias aviacijos varžybas, pilotų ir bepiločių lėktuvų valdymo mokymus bei, žinoma, aerodromo veiklą, kur gali kilti ir leistis privatūs lėktuvai iki 5,6 tonos.<br> R.Rakauskės nuotr.
Nors kitaip, ko gero, tikėtis ir nebuvo galima, pats aerodromo įkūrėjas R.Maciulevičius – aviatorius. Vyras prisiminė skraidęs jau nuo 23 metų, o parašiutu šokinėjęs jau nuo 15-ikos.<br> R.Rakauskės nuotr.
Nors kitaip, ko gero, tikėtis ir nebuvo galima, pats aerodromo įkūrėjas R.Maciulevičius – aviatorius. Vyras prisiminė skraidęs jau nuo 23 metų, o parašiutu šokinėjęs jau nuo 15-ikos.<br> R.Rakauskės nuotr.
Nors kitaip, ko gero, tikėtis ir nebuvo galima, pats aerodromo įkūrėjas R.Maciulevičius – aviatorius. Vyras prisiminė skraidęs jau nuo 23 metų, o parašiutu šokinėjęs jau nuo 15-ikos.<br> R.Rakauskės nuotr.
Nors kitaip, ko gero, tikėtis ir nebuvo galima, pats aerodromo įkūrėjas R.Maciulevičius – aviatorius. Vyras prisiminė skraidęs jau nuo 23 metų, o parašiutu šokinėjęs jau nuo 15-ikos.<br> R.Rakauskės nuotr.
Kaip juokdamasis sako aerodromo įkūrėjas Rimvydas Maciulevičius, jam pasisekė, mat kadaise čia buvo tikra žvyrduobė, tad daug vargti įkuriant aerodromą nereikėjo.<br> R.Rakauskės nuotr.
Kaip juokdamasis sako aerodromo įkūrėjas Rimvydas Maciulevičius, jam pasisekė, mat kadaise čia buvo tikra žvyrduobė, tad daug vargti įkuriant aerodromą nereikėjo.<br> R.Rakauskės nuotr.
„Kilimo ir tūpimo takas yra 600 metrų“, – ranka rodydamas aiškina aerodoromo šeimininkas, o netrukus mosteli ir į namus, kurie pastatyti kiek nuošaliau, užsimindamas, kad netrukus mus ten nusives, mat jie skirti apgyvendinti svečius.<br> R.Rakauskės nuotr.
„Kilimo ir tūpimo takas yra 600 metrų“, – ranka rodydamas aiškina aerodoromo šeimininkas, o netrukus mosteli ir į namus, kurie pastatyti kiek nuošaliau, užsimindamas, kad netrukus mus ten nusives, mat jie skirti apgyvendinti svečius.<br> R.Rakauskės nuotr.
„Mes visada norime, kad būsimas pilotas licenciją gautų ir reikiamą valandų skaičių suskraidytų per du mėnesius. Jei žmogus mokosi metus arba du – jis pamiršta, o paskui reikia vėl imti papildomas valandas ir pamokas“, – patarė R.Maciulevičius.<br> R.Rakauskės nuotr.
„Mes visada norime, kad būsimas pilotas licenciją gautų ir reikiamą valandų skaičių suskraidytų per du mėnesius. Jei žmogus mokosi metus arba du – jis pamiršta, o paskui reikia vėl imti papildomas valandas ir pamokas“, – patarė R.Maciulevičius.<br> R.Rakauskės nuotr.
Daugiau nuotraukų (13)

Lrytas.lt

Oct 21, 2017, 5:42 PM

Kaip juokdamasis sako aerodromo įkūrėjas Rimvydas Maciulevičius, jam pasisekė, mat kadaise čia buvo tikra žvyrduobė, tad daug vargti įkuriant aerodromą nereikėjo.

Mes į aerodromą vykstame popiet. Automobiliu dundame žvyruotu keliuku, kurį iš abiejų pusių supa aukšti medžiai ir, jau atrodo, kad pasiklydome. Galiausiai, privažiavus aerodromo teritoriją, mus pasitinka apsauga – įvažiavimą ir įėjimą į aerodromą saugantys organizacijos „Žaibo kumštis“ jaunieji kariūnai.

Griežtu tonu paklausę, ko atvykome, netrukus įleidžia į teritoriją, o mus prie pagrindinio aerodromo pastato pasitinka jo įkūrėjas Rimvydas Maciulevičius ir „Skraidybos centro“ direktorius Vytautas Rafanavičius, kurie iškart pakviečia puodeliui arbatos ir mielai sutinka aprodyti aerodromo patalpas.

Įkūrė iš asmeninių lėšų

Nors kitaip, ko gero, tikėtis ir nebuvo galima, pats aerodromo įkūrėjas R.Maciulevičius – aviatorius. Vyras pasakojo skraidęs nuo 23 metų, o parašiutu šokinėjęs – nuo 15-ikos.

Kaip pasakojo, jam ketverius metus teko skraidyti Kėdainių aerodrome, ten mokyti jaunuolius skrydžių valdymo ir net pilotuoti mokomuosius naikintuvus L-29.

„Po to atvažiavau čia, į Ignalinos savivaldybę, ir pasakiau, kad noriu grįžti namo, į Ignaliną. Mes ilgai sėdėjome ir kalbėjomės su valdžia.

Tada kaip tik buvo skirstoma žemė, o kai ją paskirstė žmonėms, kas liko – atidavė aerodromui pastatyti“, – 2004-aisiais prasidėjusias aerodromo statybas ir pačią verslo pradžią atsiminė aerodromo įkūrėjas.

Jis pridūrė, kad aerodromo gruntas jau iš pat pradžių buvęs žvyras, todėl jam labai pasisekė, mat nereikėjo nieko vežti ir papildomai pirkti.

Kaip užsiminė, vėliau sekė įvairių detaliųjų planų rengimai, poveikio aplinkai vertinimai ir panašus papierizmas.

„Aerodromą kūriau ir stačiau iš savo asmeninių lėšų. Buvo imamos paskolos“, – sakė R.Maciulevičius. Jis prasitarė, kad šiandien savo kraštą norėjęs mums parodyti ir iš aukštai, tačiau visus planus sugadino rūkas.

„Čia yra 1284 ežerai. Vien Igalinos rajone yra 220 ežerų, o kai tu pakyli, tai visas grožis atsiveria prieky, reikia pačiam pamatyti“, – tikino R. Maciulevičius.

Ateities vizija – sava aviakompanija

Nuosavame Ignalinos aerodrome R.Maciulevičius dirba drauge su kolega Vytautu Rafanavičiumi, kuris yra Skraidybos centro direktorius, o jo istorija su aviacija prasidėjo dar tada, kai jis buvo mažas, mat vyras jau nuo mažens sklandė sklandytuvais, o vėliau, pakviestas R.Maciulevičiaus, atvyko į aerodromą ir nusprendė drauge vykdyti veiklą.

Šiandien vyrų drauge kuriamas verslas apima vykstančias aviacijos varžybas, pilotų ir bepiločių lėktuvų valdymo mokymus bei, žinoma, aerodromo veiklą, kur gali kilti ir leistis privatūs lėktuvai iki 5,6 tonos.

Netrukus R.Maciulevičius pasiūlo pakilti į skrydžių valdymo bokštelį, kur iš aukštai galime apžiūrėti visą aerodromo teritoriją.

„Kilimo ir tūpimo takas yra 600 metrų“, – ranka rodydamas aiškino aerodromo šeimininkas, o netrukus mostelėjo ir į namus, kurie pastatyti kiek nuošaliau. Jis užsiminė, kad netrukus mus ten nusives, mat jie skirti apgyvendinti svečius.

„Žmonės gali atskristi pas mus kaip į oro uostą, kiti gali atskristi pas mus kaip į viešbutį, turime namelius apgyvendinimui. Tiesiog žmonėms yra gera paskraidyti virš ežerų, taip pat aplink kuriasi įvairūs verslai, kaimo turizmo sodybos, įmonių darbuotojai gali čia atskristi, nusileisti, nueiti prie ežero, į pirtį“, – pasakojo V.Rafanavičius.

Planuose – ir bendra aviakompanija su viena ukrainiečių kompanija, šiuo metu kaip tik tvarkomi dokumentai. Aviakompanija bus skirta specialiems darbams. Pavyzdžiui, tokiems, kaip žmonių paieška.

„Bus budintis ekipažas, kuris atliks darbus pagal užsakymą. Tarkime, dingo žmogus, o mes turime specialią aparatūrą jiems rasti. Galėtume skraidyti po visą Europą“, – ateities planais dalinosi R.Maciulevičius.

Svajojantiems skristi – pilotų mokykla

Laiptais nusileidę nuo skrydžių valdymo bokštelio pasukame link angaro, kuriame savo skrydžių paprastai laukia lėktuvai. Patalpa, išties didelė, kai lankėmės, joje savo eilės skrosti padanges laukė keletas lėktuvų.

Be abejo, jau metus aerodrome veikia ir pilotų mokykla, per metus paprastai sulaukianti 6-8 norinčiųjų išmokti pilotuoti lėktuvus.

„Paprastai atvažiuoja žmogus ir nežino, patiks jam skraidyti ar ne. Tada jis kyla į bandomąjį skrydį su instruktoriumi, jam viską paaiškina, parodo.

Kai vaikštai ant žemės, nelabai supranti, kas čia kaip, bet kai pakyli į orą – visos žemiškos problemos užsimiršta.

Tada žmogus dažniausiai užsikabina ir pradeda vykdyti 26 valandų praktinę skraidymo programą. Vėliau išlaiko egzaminą ir gauna licenciją“, – apie pilotų mokymus pasakojo V.Rafanavičius.

Tiesa, tokių mokymų kaina tikrai ne kiekvieno kišenei – 3900 eurų.

„Mes visada norime, kad būsimas pilotas licenciją gautų ir reikiamą valandų skaičių suskraidytų per du mėnesius. Jei žmogus mokosi metus arba dvejus – jis pamiršta, o paskui vėl reikia apildomų valandas ir pamokų“, – patarė R.Maciulevičius.

Lietuvoje, pasak R.Maciulevičiaus, šiandien veikia 4 aerouostai ir 31 aerodromas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.