Po eksporto konsultacijų – JAE susidomėjimas lietuviškais vandens maišytuvais ir dušo prekėmis

Lietuvoje kuriami ir gaminami vandens maišytuvai bei kitos dušo prekės, pasinaudojus finansine pagalba eksportuojančiam verslui, atrado kelią į Jungtinių Arabų Emyratų (JAE) rinką. Santechnikos gaminių įmonės „Rubineta“ vadovas ir vienas įkūrėjų Aleksandras Vasilevskis sako, kad būtent JAE pamatė visko: ir stebimasi, kaip Lietuva gamina „kažką tokio“, ir apskritai nežinoma, kurioje pasaulio pusėje tokia šalis yra.

 „Rubinetos“ vadovas A. Vasilevskis.
 „Rubinetos“ vadovas A. Vasilevskis.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 5, 2019, 5:11 PM

Daugiau nei prieš dvidešimt metų įkurta įmonė pradėjo dirbti tuo metu visiškai naujoje Lietuvai srityje, o šiandien pelno prestižinius apdovanojimus ir turi išsikovojusi stabilumą verslo pasaulio žemėlapyje.

Apie tai, kaip ir kas padėjo suprasti užsienio verslo rinkų žaidimų taisykles ir pasinaudoti šalies eksportuotojams siūloma pagalba, pasakoja „Rubinetos“ vadovas A. Vasilevskis.

Šiandien Jūsų įmonės prekės ženklas yra žinomas ir Lietuvoje, ir užsienio šalyse. Nuo ko viskas prasidėjo?

Verslą įkūrėme prieš du dešimtmečius kartu su studijų draugais. Tuo metu buvome ką tik baigę mokslus absolventai ir neturėjome nei didelių investicijų, nei patirties ar tuo labiau praktinių įgūdžių, tačiau sužaidė jaunatviškas maksimalizmas ir noras veikti. Sukomės kaip galėjome, skolinomės iš tėvų ir draugų.

Ieškodami laisvos nišos savo verslui, galima sakyti, tapome santechnikos gaminių pionieriais, nes pasirinkome dar neatrastą ir niekam nežinomą nišą Lietuvoje, pradėję gaminti vandens maišytuvus. Lietuva labiau garsėjo tokiais gilias tradicijas turinčiais verslais kaip „Snaigės“ šaldytuvai, „Tauro“ televizoriai, dulkių siurbliai „Audra“ ar magnetofonai „Vilma“ ir „Elfa“, todėl dar ir šiandien tikras iššūkis yra įrodyti, kad užaugome į stiprius savo sritį išmanančius profesionalus.

Mums teko viena sunkiausių užduočių – patiems „užsiauginti“ reikalingus specialistus, nes rinkoje tokių tiesiog nebuvo. Mokėmės iš tiekėjų, užsienio partnerių, nemažai investavome į keliones po užsienio gamyklas, kad pamatytume viską savo akimis.

Kaip prieš dvidešimt metų pradėtas kurti verslas atrodo šiandien? Ar didžiosios pasaulio rinkos lietuvišką prekės ženklą sutinka palankiai?

Šiandien Lietuvoje parduodame apie ketvirtadalį produkcijos, o visą kitą – eksportuojame.

Vietinėje rinkoje ir aplinkinėse – Baltijos šalyse, Rusijoje, Baltarusijoje ir Ukrainoje mums padeda tai, kad mūsų gaminius vertina kaip europietiškus dėl jų kokybės, dizaino ir aptarnavimo. Vakarų Europos šalyse jaučiame didesnį konkurencinį spaudimą, kadangi ten dominuoja net keletas stiprių prekės ženklų. O JAE pamatėme visko: kai kurie stebisi, kaip Lietuva gamina kažką tokio, dar kiti apskritai nežino, kurioje pasaulio pusėje Lietuva yra. Tenka perprasti ir kultūrinius bei kitokius niuansus, kurių patys nė nenutuokėme esant.

Lietuviškų prekių pardavimai JAE pernai viršijo 50 mln. eurų – tai 2,5 karto daugiau nei prieš 4 metus. Kaip jūs atradote šią rinką ir kokiais svarbiausiais patarimais pasidalytumėte su kitais, norinčiais ten įsitvirtinti?

Mums yra tekę dirbti su partneriais daugybėje šalių – Italijoje, Vokietijoje, Portugalijoje, Ispanijoje, Balkanų šalimis, Kinija, Skandinavijos šalimis ir visur verslo aplinka yra skirtinga. Dirbant vietos rinkoje ir Vakarų Europoje galioja visai kitos žaidimo taisyklės, palyginus su Rytais, Arabų šalimis, Tolimaisiais Rytais arba Balkanų šalimis. Tokios šalys kaip Švedija ar Vokietija griežtai saugosi nesertifikuotų gaminių, kad į rinką nepatektų kokybės ar saugumo reikalavimų neatitinkančios prekės. Taikantis į Artimuosius Rytus sunku išlikti konkurencingiems, reikia įvertinti jų poreikius ir specifiką. Jau pačioje pradžioje žinojome, kad tai ilgalaikis strateginis sprendimas, kurio naudą tikimės pajausti tolimesnėje perspektyvoje.

Teko keisti kai kurių gaminių modulius, kurti naujų serijų gaminius, kad būtume tose rinkose paklausūs, įdomūs ir perspektyvūs. Nebuvo lengva ir surasti ilgalaikių partnerių, kurie norėtų prekiauti mūsų gaminiais.

Naujų partnerių paieška, skirtingų rinkų analizė, verslo aplinkos tyrimai – konsultacijas šiais klausimais gavome pasinaudoję priemone „Expo konsultantas LT“. Pasinaudoję pagalba, kur kas lengviau ir paprasčiau susidėliojome eksporto strategiją, išsirinkome tikslines rinkas, sužinojome apie tarptautinės prekybos teisinius ir sertifikavimo niuansus, techninius ir gamybinius aspektus bei kaip valdyti eksporto keliamas rizikas. O konsultacijų metu patirtas išlaidas mums kompensavo UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA), tad nauda buvo dviguba – ir žinios, ir dalis grįžusių išlaidų.

„Expo konsultantas LT“ – negrąžinama finansinė pagalbos verslui priemonė, finansuojama iš Europos regioninės plėtros fondo, kuri sudaro sąlygas įmonėms gauti reikiamą informacinę, konsultacinę metodinę ir kitą paramą eksporto, potencialių rinkų paieškos, tarptautinės prekybos klausimais ir taip paskatinti eksporto ir įmonių konkurencingumo augimą. Norint pasinaudoti priemone, reikia pateikti paraišką „Invegai“. Konsultantus ir konsultacijų temas bei informaciją apie „Invegos“ siūlomas finansines priemones verslui rasite www.invega.lt

Dirbti JAE įdomu dėl to, kad jų verslo kultūra yra labai orientuota į santykius ir šis požiūris atsispindi versle. Lengviausia verslo klausimus su JAE partneriais yra tvarkyti akis į akį, nes turi įgyti jų pasitikėjimą, užmegzti ryšį, įrodyti, kad nesi vienadienė kompanija.

Apskritai, JAE nemėgsta siurprizų ir tikisi, kad verslo reikalai suksis laikrodžio tikslumu, tačiau dirbti su šia rinka verta, nes siūlo šimtaprocentinę nuosavybę užsienio kapitalui bei netaiko jokio pelno mokesčio.

Patys projektuojate bei konstruojate kiekvieną savo gaminį. Kodėl tai svarbu siekiant pranašumo rinkoje?

Iš tiesų, šiandien viską gaminame Vilniuje, turime Mokslinių tyrimų ir plėtros skyrių, kuris projektuoja maišytuvus, vėliau jie tiriami laboratorijose. Maišytuvo gamybos procesas prasideda nuo maišytuvo dizaino kūrimo, jo konstrukcijos, brėžinių. Suprojektavę bei sukonstravę kiekvieną savo gaminį, po to, prieš pradedant masinę jo gamybą, nustatome reikalavimus žaliavoms, technologijoms, kontrolės sistemai. Visa tai įmonės specialistai daro patys, nes šie etapai yra labai svarbūs, o kartais ir lemtingi, siekiant sukurti kokybišką produktą.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.