Kiekvieną detalę kruopščiai patikrinti. Tai užduotis „Stansefabrikken“ darbuotojams, gaminantiems detales „Boeing“ orlaiviams.
Tarp įmonės, įsikūrusios Ukmergės pramonės parke, produkcijos – daugybė kitokių gaminių: elektros skydinės, serverių spintos, pašto dėžutės, parduotuvių lentynos, archyvavimo sistemos, tačiau su aviacija susijęs darbas – pats atsakingiausias.
Beje, ši įmonė net 90 proc. gaminių eksportuoja ir tik 10 proc. jų lieka Lietuvoje.
Vardija ne visus klientus
Nors dauguma įmonės gaminių keliauja į Šiaurės Europą, direktorius Giedrius Zeniauskas sakė, kad metalo lakšto gaminiais ketina užkariauti Vokietiją.
„Tai mūsų strateginė kryptis, nes Vokietija – Europos pramonės variklis“, – pasirinkimą aiškino įmonės vadovas.
Nors jis įsileido pasidairyti po gamybos patalpas, fotografuoti galima ne viską.
„Mūsų įsipareigojimai klientams labai dideli“, – aiškino G.Zeniauskas. Jis negalėjo visų klientų ir įvardyti.
Tarp „Stansefabrikken“ klientų yra arba buvo tokios tarptautinės kompanijos kaip ABB, „Bang & Olufsen“, „Stiga“, „Cenika“, „Hoiax“, „New Store Europe“, „Chatsworth Products“ ir kitos.
Pasitikėjimą įgijo anksčiau
Kodėl „Stansefabrikken“ pasirinko lėktuvų gamintojai? Gamybos direktorius Aidas Rindzevičius pasakojo, kad įmonė su „Boeing“ bendradarbiavo dar tada, kai gamykla veikė Norvegijoje. Perkėlus ją į Ukmergę persikėlė ir gamyba.
„Prieš pradėdami gamybą apmokėme operatorius, buvo atvažiavę į Ukmergę ir „Boeing“ gamyklos atstovai, jie mūsų darbuotojus apmokė dar kartą, dėstė kokybės standartus“, – prisiminė gamybos direktorius.
Ar „Boeing“ nesukėlė abejonių, kad detales ketinama gaminti Rytų Europoje, kur požiūris į kokybę gali būti kitoks?
Pasak „Stansefabrikken“ atstovo, įmonė jau anksčiau buvo įgijusi lėktuvų gamintojų pasitikėjimą, todėl problemų nekilo.
Tikrina ir paskutinę detalę
Dėl atsakomybės klientams įmonė kruopščiai diegė saugumo priemones ir pandemijos metu. Tarkim, tik prieš kelias dienas darbininkams didžiulėse gamybos patalpose leido nedėvėti kaukių.
Per karščius cechuose veikia galinga vėdinimo sistema, kad darbuotojai nekaistų ir jaustųsi patogiai.
Viename cechų ilgose lentynose – tūkstančiai įrankių, kurių kiekvienas skirtas vis kitai operacijai. Kai tokia daugybė dėžių, įrankių, ar pasitaiko klaidų?
A.Rindzevičius pripažino, kad jų būna. Tačiau jų išvengti padeda tikrinimas: matuojamos ne tik pirmosios detalės, bet būtinai ir paskutinė.
Jeigu nustatoma neatitikimų, kliento nepasiekia visa partija.
Tačiau „Boeing“ detalių patikra dar kruopštesnė, nes tai susiję su aviacijos saugumu.
Beje, sandėlyje skyrius, virš kurio švietė užrašas „Broko zona“, lankantis žurnalistams buvo tuščias.
Pašto dėžutės – kitokios
„Stansefabrikken“ gamina ir „Bang & Olufsen“ televizorių, kurių kaina – nuo 5–6 tūkst. eurų, pagrindinį rėmą, taip pat kai kuriuos komponentus.
A.Rindzevičiaus nuomone, „Bang & Olufsen“ pasirinko detales gaminti Ukmergėje dėl to, kad šie televizoriai išskirtiniai, gaminami nedideliais kiekiais.
Užsakyti didelį, bet nebūtinai kokybiškų detalių skaičių Kinijoje šiam gamintojui netinka.
Neįprastos atrodo ir „Stansefabrikken“ pagamintos pašto dėžutės – jos tamsiai geltonos spalvos, kelių skyrių. Pasirodo, tokios mėgstamos Norvegijoje, kurios gyventojai dar užsisako daug spaudos leidinių.
Įmonės darbuotojai juokavo, kad Lietuvoje užtenka ir iš faneros lakštų sukaltos pašto dėžutės, nes į ją šiais laikais per metus įkrinta vos vienas kitas laiškas ar sąskaita.