Donatą Montvydą pribloškė JAV prodiuserių poelgis: „Nemaniau, kad taip būna"

Dainininkas Donatas Montvydas apstulbo, kai Brodvėjaus spektaklių reklamoje išgirdo savo „eurovizinį“ hitą, ir iki šiol nežino, kaip jis ten pateko.

D.Montvydo išgarsinta daina skamba ir Jungtinėse Amerikos Valstijose.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
D.Montvydo išgarsinta daina skamba ir Jungtinėse Amerikos Valstijose.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Donatas Montvydas.
Donatas Montvydas.
Donatas Montvydas.
Donatas Montvydas.
Donatas Montvydas.
Donatas Montvydas.
Donatas Montvydas.<br>Scanpix nuotr.
Donatas Montvydas.<br>Scanpix nuotr.
Donatas Montvydas.<br>Scanpix nuotr.
Donatas Montvydas.<br>Scanpix nuotr.
D.Montvydas.
D.Montvydas.
Donatas Montvydas.<br>A.Velikovos (EBU) nuotr.
Donatas Montvydas.<br>A.Velikovos (EBU) nuotr.
Daugiau nuotraukų (8)

Lrytas.lt

Sep 30, 2017, 6:55 PM, atnaujinta Oct 1, 2017, 10:49 AM

Pernai Lietuvos dainininkas „Eurovizijos“ konkurse Švedijoje atliko kūrinį „I’ve Been Waiting For This Night“ – daina įveikė pusfinalio barjerą ir finale užėmė 9-ąją vietą.

Du sykius Lietuvai didžiausiame Europos dainų konkurse atstovavęs 29-erių atlikėjas iki šiol šią dainą atlieka koncertuose.

Bet ji skamba ir kitur. Internete dar šių metų vasarį atsirado reklamos klipas, kuriame anonsuojami JAV Orlando mieste vyksiantys gastroliuojantys Brodvėjaus miuziklai.

Klipe skamba „I’ve Been Waiting For This Night“ fragmentas – D.Montvydą tai gerokai nustebino ir suintrigavo.

Dainą panaudojo be leidimo?

Daktaro Phillipso centras – tai renginių erdvė Orlando miesto centre, turinti keletą salių. Didžiausioje jų telpa beveik trys tūkstančiai žiūrovų.

Garsaus XX a. JAV verslininko ir filantropo Philipo Phillipso garbei pavadintame renginių centre šį sezoną vyksta Brodvėjaus miuziklų gastrolės – žiūrovai gali pamatyti „Liūtą karalių“, „Roko mokyklą“ ir kitus visame pasaulyje žinomus muzikinio teatro reginius.

Reklamos klipe skamba D.Montvydo išgarsintas hitas, bet jo atsiradimas ten kelia mįslių.

„Pirmiausia susidaro įspūdis, kad jis yra perrašytas ar patobulintas, – ten skambančios pritariančiojo balso partijos skamba kitaip. Padaryta kita aranžuotė.

Įdomiausia, kad dėl to niekas nesikreipė nei į mane, nei į dainos autorių švedą Joną Thanderį. Kiek suprantu, naudoti kūrinį reklamoje mūsų leidimas yra būtinas, bet jo niekas neprašė.

Su vadybininku Martynu Tyla esame įsigiję visas šios dainos teises. Įdomu, kas čia nutiko. Nemaniau, kad taip būna“, – stebėjosi D.Montvydas.

Nesulaukė jokio paaiškinimo

Klipą į internetą įkėlė renginių centras, kuriame vyks miuziklai.

Bilietus į šiuos renginius platina Broadway.com – vienos didžiausių Šiaurės Amerikos muzikinio teatro kompanijų „The John Gore Organization“ padalinys.

Atlikėjo vadybininkas M.Tyla raštu kreipėsi į Orlando renginių centrą prašydamas paaiškinti situaciją, tačiau per kelis mėnesius negavo jokio atsakymo.

„Tai mažų mažiausiai keista. Tokie dalykai turi būti daromi civilizuotai. Ypač nustebome, kad tai vyksta JAV, kur yra brandžios pramogų verslo tradicijos.

Maniau, kad ten kūrinių be leidimo niekas taip nepasiima ir nenaudoja komerciniais tikslais“, – kalbėjo M.Tyla.

Jis mano, kad už tokį dainos naudojimą turėtų būti sumokėta.

Domina istorijos užkulisiai

Pats D.Montvydas į šią situaciją reaguoja kiek švelniau, tačiau taip pat norėtų sulaukti paaiškinimo.

„Keista, kad laiškai ignoruojami. Iš pradžių net kiek nudžiugau. Juk Brodvėjaus spektakliai, ne kokia mėgėjų lyga, rimtas reikalas. Kad mano atlikta daina kažką sudomino Amerikoje, iš esmės tai visai smagu.

Bet, žinoma, viskas turi būti daroma tvarkingai, turint leidimus. Be mūsų leidimo, kiek žinau, niekas neturi teisės dainos naudoti ar keisti jos įrašo“, – kalbėjo dainininkas.

D.Montvydas prisipažino, kad jį labiau domina ne galimybė gauti pinigų už dainos naudojimą, o šios istorijos užkulisiai.

Jis prisiminė istoriją, kai reklamos klipui Vokietijoje buvo panaudotas atlikėjos GJan kūrinys, – tada ilgai buvo derinama sutartis, pasirašyta daugybė popierių.

„Mūsų atveju nebuvo jokių užklausų – pasiėmė dainą, ir tiek. Tačiau pyktis su niekuo nenoriu. Amerikiečių reakcija gali būti keleriopa – atsiprašyti, pasiklausti, ar viskas gerai, užmegzti dialogą. Kitas variantas – pasiūlyti kompensaciją arba išimti dainą iš reklamos garso takelio.

Mane labiau tenkintų dialogas – norėčiau paklausti, kaip jie į šią dainą atkreipė dėmesį. Norėčiau susipažinti su žmogumi, kuris tą dainą atrinko. Na, ir dar galėtų pakviesti apsilankyti miuzikle“, – juokėsi Donatas.

Reklamos klipas, kuriame skamba Donato hitas:

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.