Keliautojo vadovas: siaubingiausių ir geriausių viešbučių išradimų dešimtukas

Mėgaudamiesi viešbučių teikiamais patogumais net nesusimąstome, kad dar ne taip seniai kai kurių net nebuvo. Kita vertus, dėl klientų poreikių taip verčiamasi per galvą, kad prigalvojama malonumų, kuriais beveik nė vienas ir nepasinaudoja. Pateikiame jums šauniausių ir kvailiausių išradimų viešbučiuose sąrašą.

Daugiau nuotraukų (1)

Inga Bytautė ("Stilius")

Aug 30, 2012, 10:57 PM, atnaujinta Mar 17, 2018, 1:14 AM

Prisimenate tuos laikus, kai viešbučių kambarinės paklojusios lovą nepalikdavo saldainiukų ant pagalvės? Aš prisimenu. Bet prie gero greitai priprantama. Štai dešimt šauniausių išradimų, be kurių šiandien neįsivaizduojame savo poilsio gerame viešbutyje.

1. Garsių virėjų vadovaujami restoranai. Atsirado 1997 metais.

Prieš 15 metų Jeanas Georges’as Vongerichtenas atidarė visų liaupsinamą savo vardu pavadintą restoraną viešbutyje „Trump International Hotel and Tower” Niujorke.

Dabar virtuvės genijų vadovaujami restoranai geriausiuose viešbučiuose tapo įprastu dalyku, o maistas nebekelia blogų asociacijų.

2. „Pillowtop Bed” – tai čiužinio tipas, kai ant viršaus uždedamas atskiras sluoksnis, minkštas it pagalvė. Atsirado 1999 metais.

„Westin” viešbučių grandinės „Heavenly Beds” lovos su milžiniškais ir dieviškai minkštais čiužiniais viešbučių pasaulyje sulaukė tūkstančių kopijų. Vienas mano bičiulis tokį čiužinį specialiai užsisakė iš viešbučio „W Hotel”, kad ir namie galėtų taip pasakiškai miegoti.

3. Viešbučių bibliotekos, arba „Perskaitęs grąžink”. Atsirado 2000 metais.

Pamirškite apgailėtino turinio viešbučių leidinius. Šiandien save gerbiantis viešbutis turi kruopščiai atrinktų knygų bibliotekas. Ir ne tik anglų kalba. Kai kurių Niujorko viešbučių bibliotekas prižiūri didžiųjų miesto knygynų specialiai paskirti kuratoriai.

Viešbučio svečiai neretai ir patys prisideda prie bibliotekų turtinimo palikdami jose savo perskaitytas knygas. Vienoje knygoje radau dar ir buvusio šeimininko linkėjimą. Vienas malonumas tokią skaityti!

4. „Rain Shower” – dirbtinis lietus duše. Atsirado 2001 metais.

Siekdami tobulumo vonios kambaryje viešbučiai galiausiai rado puikų sprendimą – tai dirbtinis lietus duše. Suraskite bent vieną žmogų, kuris sakytų, kad dideliais vienodais vandens lašais rytais kūną pažadinanti dušo procedūra yra nemaloni.

5. Dovanėlės „Labanakt”. Atsirado 2004 metais.

Grįžę į viešbutį po vakarienės radote šokoladinį skanumyną ant savo pagalvės? Miela, ar ne? Ir net keista, kad ši graži idėja taip pamaloninti svečius viešbučiams kilo tik 2004 metais.

Šiandien ant savo pagalvės prieš miegą galite rasti ne tik saldžią staigmeną, bet ir gražų kokio nors išminčiaus linkėjimą (kelis tokius mielus raštelius saugau iš vieno Tailando viešbučio).

O Šri Lankos viešbutis „Amanwella” savo svečius apdovanoja šiaudinėmis skrybėlėmis ir trumpų apsakymų knygelėmis.

Vis dėlto didžiausio mano prielankumo sulaukia viešbučiai, ant naktinio stalelio paliekantys mineralinio vandens buteliuką. Kaip sako rusai, smulkmena, bet kokia maloni!

6. Plokščiaekraniai televizoriai. Atsirado 2006 metais.

Ar dar prisimenate tas pilkas griozdiškas viešbučių televizorių dėžes? Visai neseniai turėjau progą dar kartą į ją pažvelgti viename Londono viešbutyje. Jaučiausi lyg laiko mašina grįžusi į XX amžiaus pabaigą.

Prie gero greitai priprantama. Tad šiandien grakštūs plokštieji TV ekranai taip natūraliai įsilieja į viešbučių kambarių interjerą, kad neretai jų net nepastebime.

7. Baseinas su visais patogumais. Atsirado 2007 metais.

Rėkiantys vaikai nebėra pagrindinis viešbučių baseinų „malonumas”. Šiais laikais prie baseino gali išgirsti paslaugų: „Gal jums purškiamojo „Evian” atsigaivinti?” arba „Kokio stiprumo saulės apsaugos kremą galėtume jums pasiūlyti?”.

Skaičiau, kad viename liukso kategorijos viešbutyje Pietų Prancūzijoje yra net kremo nuo saulės tepėjo etatas. Kodėl gi ne? Juk jei atostogauji vienas ar viena, negi prašysi kaimyno, kad nugarą pateptų?

8. Nemokamas mini baras. Atsirado 2007 metais.

Ko gero, daugeliui mini barai vis dar asocijuojasi su žvėriškomis kainomis. Taip, esu ir aš už stiklinės talpos „Evian” buteliuką sumokėjusi 7 eurus (pirma išgėriau, tik tada kainą pamačiau).

Tad nemokamo mini baro iniciatyva – itin sveikintina ir iš tiesų maloni! Tiesa, vyno ar šampano juose nerasite, bet gaiviųjų gėrimų – visiems skoniams.

9. Savarankiškas užsiregistravimas. Atsirado 2010 metais.

Po ilgo skrydžio ir eilių prie pasų kontrolės kiekvienas papildomas stoviniavimas ar popierizmas atvykus į viešbutį – tai, ko norisi mažiausiai. Ir ne tik keliaujant su mažais vaikais. Todėl savarankiškas užsiregistravimas viešbutyje, nors dar nėra labai paplitęs, tikiu, ilgainiui taps tokiu pat įprastu dalyku kaip ir išankstinis registravimasis skrydžiui.

10. Mobilusis konsjeržas. Atsirado 2010 metais.

Pamiršote pasirūpinti staliuku restorane? O gal tiesiog neužsirašėte restorano adreso? Visai nebūtina grįžti į viešbutį, kad pasiklaustumėte konsjeržo.

Kai kurie viešbučiai jau turi mobiliojo konsjeržo paslaugą, kai bendrauti su visažiniu laisvalaikio specialistu galite trumposiomis žinutėmis. Restorano rezervavimo patvirtinimą taip pat gausite į savo mobilųjį telefoną. Svarbiausia – nepamiršti telefono viešbučio kambaryje.

Siaubingiausių išradimų dešimtukas

Ne visi viešbučių išradimai palengvina keliautojų dalią. Kai kurie jų yra puikus lietuvių priežodžio – iš didelio rašto išėjo iš krašto – pavyzdys.

1. Pagalvių meniu. Atsirado 1997 metais.

Miustiko salos (Sent Vinsentas ir Grenadinai) viešbutis „Cotton House” pirmasis 1997 metais padėjo lapelį su pagalvių meniu ant savo svečių lovų. Ir ši idėja žaibiškai išplito kituose aukščiausio lygio viešbučiuose.

Ir kas iš to? Ar kas nors iš jūsų kada nors skaitėte tą meniu? Ar skambinote kambarinei, kad užsakytumėte pagalvę nuo knarkimo savo vyrui? O gal jam labiau prie širdies žąsų pūkų ir pusmėnulio formos? Ai, jis įpratęs miegoti ant grikiais kimštos!

Nesijuokite, viešbučio „Cotton House” pagalvių meniu tarp dvylikos variantų rasite ir tokių. Suprantu, kad viešbučiai stengiasi pagerinti savo svečių miego kokybę, bet, kaip kadaise sakė lietuvių išminčiai, kas per daug, tas nesveika.

2. Naktinio klubo apšvietimas. Atsirado 1998 metais.

Dar dabar prisimenu, kaip kadaise viešbutyje „St. Martins Lane London” siūlytą apšvietimo kambaryje spalvų pasirinkimo klientams galimybę pavadinau aštuntuoju pasaulio stebuklu. Vėliau šį „stebuklą” perėmė dar keli „dizaineriški” viešbučiai (pavyzdžiui, „Nordic Light Hotel” Stokholme).

Vis dėlto šis spalvingas miegamojo apšvietimas nesulaukė didelio keliautojų pritarimo. Juk mokame už kambarį viešbutyje, o ne už privačią diskoteką.

3. Viešbučio televizijos kanalas. Atsirado 2000 metais.

Argi ne nuostabu kiekvieną kartą įsijungus televizorių savo kambaryje pamatyti tą patį filmuką, lydimą lifte grojamų melodijų „garso takelio”? Turbūt taip mano viešbučių vadovai, nusprendę įdiegti šią naujovę savo valdose.

Atsakymas: Ne!

Turbūt puikiai prisimenate, kiek laiko užtrunka tuose viešbučių kanalų labirintuose rasti savo mėgstamą. Tad, po galais, kodėl turėčiau tą procedūrą kartoti kiekvieną kartą įsijungusi televizorių!

Atleidžiu tik vienam viešbučiui – „Hyatt Place Paris”, kuris per savo kanalą leisdavo puikų specialiai jam garsaus didžėjaus išleistą muzikos rinkinį.

4. Vonios liokajus. Atsirado 2000 metais.

Ši naujovė Vakarų viešbučių pasaulį pasiekė iš Azijos. Vis dėlto idėja „pasiklydo vertime”. Mat vakariečiui vonios liokajaus prileista vonia, kvepianti kedrų ar levandų eteriniais aliejais ir apstatyta romantiškai smilkstančiomis žvakėmis, kelia dviprasmiškų pojūčių: lyg ir malonu, betgi ir labai neįprasta, kad kažkas už mus atsuko vonios čiaupą.

5. Šunų laisvalaikio specialistas (konsjeržas). Atsirado 2006 metais.

Šuniškas gyvenimas šiais laikais įgijo visiškai kitokią prasmę ir kokybę. Viešbutyje „Rome Cavalieri” jūsų keturkojis draugas bus aprengtas kašmyriniu megztiniu su viešbučio monograma, puošta „Swarovski” „deimantais”, ir palydėtas į šalia esantį „Pet Spa” – keturkojų grožio saloną, kur jam bus švelniai iškedentas kailis ar padaryta nauja šukuosena.

Bet ar ne geriau, jei viešbutis šias laiko ir pinigų sąnaudas skirtų savo dvikojams svečiams?

6. Papildomi viešbučio mokesčiai. Atsirado 2006 metais.

Seniai seniai viešbučių nurodyta kaina buvo viskas, ką mums reikėjo sumokėti. Bet po kiek laiko prisiveisė visokio plauko paslėptų mokesčių – tiek ir tiek už baseiną, o štai tiek – už gultą paplūdimyje ar teniso aikštelę.

Labiausiai mane piktina mokestis už belaidį interneto ryšį „WiFi”. Ir ne euras ar du, o visi trisdešimt (apie 100 litų) už 24 valandas! Tiek paklosite Miuncheno viešbutyje „Bayerische Hof”. Ir ne tik jame.

Kodėl tų trisdešimties eurų negalima įtraukti į ne vieną šimtą eurų už naktį kainuojančio kambario sąskaitą?! Juk visi papildomi mokesčiai, skirti, matyt, kainoms vizualiai sumažinti, palieka ilgai juntamą kartų poskonį keliautojų prisiminimuose apie viešbutį.

7. Kambario nuotolinio valdymo pultelis „viskas viename”. Atsirado 2006 metais.

Tingiųjų „superįrenginys” – nuotolinio televizorių bei muzikinių centrų valdymo pultelis 2006 metais buvo pritaikytas viešbučio kambario funkcijoms valdyti.

Dabar viską – nuo oro kondicionieriaus iki naktinių užuolaidų – galite reguliuoti laikydami rankose šį pultelį.

Bet tai dažnai yra taip sudėtinga, kad sugaišti marias laiko bandant išsiaiškinti, kaip kas funkcionuoja, nesinori. Galiausiai greičiau jau pats užsitrauki užuolaidas, nei bandai susitarti su pulteliu.

8. Vonios kambarys be sienų. Atsirado 2008 metais.

Suprantu muziką be sienų – kaip mūsiškiame muzikos festivalyje „Be2gether” ar „Gydytojus be sienų” – puikią humanitarinių misijų programą.

Bet vonios kambarių be sienų nesuprantu. Gal tai turėtų būti erotiška?

9. Pusės sienos dušo kabina. Atsirado 2009 metais.

Šis nevykęs „dizaineriškas” sprendimas yra besienio vonios kambario giminaitis. Stiklo ar plytelių siena, siekianti juosmenį, be jokių durų ar neperšlampamų užuolaidų, gal ir atrodo žaviai, bet pamėginkite išsimaudyti tokiame duše neprilaistydami vandens ant grindų – tai tiesiog neįmanoma!

10. Mini barai su jutikline sistema. Atsirado 2008 metais.

Iš mini barų dingstantys gėrimų buteliukai visuomet kėlė galvos skausmą viešbučių vadovams. Tą problemą lyg ir turėjo išspręsti prieš kelerius metus itin išpopuliarėję mini barai su jutikline sistema.

Bet jeigu imdamas mineralinio vandens buteliuką netyčia pajudinsi šaldytuvo durelėse sustatytų alkoholinių gėrimų eilę, visi jie automatiškai „suguls” į tavo sąskaitą! O kiekvieną kartą aiškintis, kad per vakarą tikrai neišgėrei „Campari”, viskio, degtinės ir konjako, nėra malonu.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.