Skrydis iš Vilniaus į Nidą truko vos pusantros valandos

Penktadienį Nidoje nusileido mažasis orlaivis „Cessna 172”. Paskutinį kartą toks faktas kurorte buvo užregistruotas prieš dvylika metų.

Daugiau nuotraukų (1)

Aušra Pilaitienė

Jun 27, 2014, 6:52 PM, atnaujinta Feb 12, 2018, 10:44 AM

Oro keliu iš Vilniaus į Neringą atskrido Lietuvos aeroklubo prezidentas Jonas Mažintas ir lakūnas Igoris Pozamantiris, kelionėje sugaišę pusantros valandos.

Galimybė Neringą pasiekti lėktuvu atsirado Civilinės aviacijos administracijai atšaukus 2002 metais nustatytą atskirą draudimą rengti skrydžius iš Neringos savivaldybėje esančio buvusio aerodromo.

Penktadienį Nidoje nusileidęs lakūnas I.Pozamantiris buvo paskutinysis, prieš dvylika metų iš čia pakilęs be specialių leidimų.

„Pamenu, išskridau sekmadienį, o jau pirmadienį įsigaliojo dokumentai, kad leistis draudžiama“, – prisiminė oreivis.

Pasak jo, nors šiuo metu kilimo ir leidimosi takas turi skrydžių aikštelės statusą, ji atitinka visus oro uostui keliamus reikalavimus.

„Džiaugiuosi, kad žengtas dar vienas žingsnis vėl suteikiant galimybę kurorto lankytojams Neringą pasiekti oro keliu. Tikiuosi, kad, atlikus nebaigtus namų darbus ir įgyvendinus visus reikalavimus, ateityje tokių skrydžių daugės“, – kalbėjo lėktuvą pasitikęs Neringos meras Darius Jasaitis.

Jis viliasi, kad jau rudenį neliks jokių trukdžių pasiekti Nidą oro keliu, o kitą vasarą toks susisiekimo būdas jau taps įprastu dalyku.

Neringos susisiekimo su žemynine Lietuvos dalimi oru problemas jis trečiadienį dar kartą aptars Vyriausybėje.

Balandį apie galimybes Nidoje leistis orlaiviams kurorte diskutavo premjero Algirdo Butkevičiaus sudaryta darbo grupė.

Susisiekimo, Aplinkos ministerijų, Nacionalinės žemės tarnybos, Kūno kultūros ir sporto departamento, Saugomų teritorijų tarnybos, Civilinės aviacijos administracijos, įmonės „Oro navigacija“, Lietuvos aeroklubo ir Neringos savivaldybės atstovų susitikimo metu kalbėta apie tai, ko dar trūksta, kad Kuršių nerijos nacionalinio parko tvarkymo plane numatyta aviacinė lauko aikštelė būtų pradėta eksploatuoti.

D.Jasaitis apgailestavo, kad, nespėjus atlikti visų saugiai orlaivystei būtinų medžių šalinimo darbų ties kilimo ir tūpimo taku, nepavyko sudaryti sąlygų orlaiviams leistis jau šį vasaros sezoną. Miškotvarkos projekte numatyti kliūčių šalinimo darbai turėtų būti tęsiami rudenį.

Premjero sudarytai darbo grupei vadovaujantis Vyriausybės kanceliarijos Ekonomikos pažangos departamento Ekonomikos skyriaus patarėjas Paulius Girčys priminė, kad turi būti parengtos ir aviacinės lauko aikštelės naudojimo skrydžiams taisyklės.

Viliamasi, kad Nidoje ne tik leisis orlaiviai, bet ir bus atgaivinta prieš 80 metų veikusios sklandymo mokyklos veikla.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.