L. Suodaitis – apie 6 mln. eurų apyvartą viršijusį verslą: „Iki mirtis mus išskirs Viktorija yra mano bosė“

Kuomet prasidėjo Viktorijos ir Lauryno Suodaičių meilės istorija, netilo žiniasklaida ir socialiniai tinklai. Šių santykių pradžia buvo apraizgyta įvairiausiais gandais ir apkalbomis, tačiau jokios paskalos porai nesutrukdė sukurti ne tik šeimos, bet ir sėkmingo verslo. Šiandien juodu gali džiaugtis atradę darną tiek namuose, tiek darbe, nors Laurynas šmaikščiai juokauja pripažindamas, kad prieš Viktoriją pavadovauti nėra lengva.

Laurynas Suodaitis ir Viktorija Siegel.<br>LR archyvo nuotr.
Laurynas Suodaitis ir Viktorija Siegel.<br>LR archyvo nuotr.
Laurynas Suodaitis ir Viktorija Siegel.<br>V.Skaraičio nuotr.
Laurynas Suodaitis ir Viktorija Siegel.<br>V.Skaraičio nuotr.
Laurynas Suodaitis ir Viktorija Siegel.<br>kiti
Laurynas Suodaitis ir Viktorija Siegel.<br>kiti
Laurynas Suodaitis ir Viktorija Siegel.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Laurynas Suodaitis ir Viktorija Siegel.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Laidos akimirkos.<br>Tomo Petrovskio nuotr.
Daugiau nuotraukų (25)

Lrytas.lt

Dec 17, 2022, 12:12 PM

Sekmadienio rytais „Lietuvos ryto“ televizijos eteryje rodomoje laidoje „Gyvenimas versle“ kaskart uždangas į nematomą savo veiklų pasaulį praskleidžia šalyje puikiai žinomi prekiniai ženklai. Nors žodyne žodis „verslas“ apibūdinamas kaip veikla, suteikianti pirkėjams prekes ir paslaugas, tačiau iš tikrųjų už to slypi kur kas daugiau. Už kiekvienos sėkmingos verslo istorijos yra žmonės, nuolatiniai sprendimai ir iššūkiai, su kuriais tenka susidurti vystant savo mylimą veiklą.

Laurynas ir Viktorija Suodaičiai – pora ne tik gyvenime, bet ir versle. Juodu kartu vysto sėkmingos elektroninės parduotuvės „Shop by Siegel“ verslą, kurio apyvarta per pastaruosius metus viršijo net 6 milijonus eurų. Tačiau toji auksinė formulė negimė be iššūkių ir nors nuo pat svetainės paleidimo dienos ji sulaukė didelio populiarumo, teko išmokti, kaip suvaldyti verslo augimą.

„Nuo idėjos irgi rezultato praėjo tik pusantro mėnesio. Apskambinau elektroninių parduotuvių kūrėjus, pasakiau terminus, tai visi juokėsi iš manęs, bet radome vienus partnerius, kurie sutiko rekordiškai greitai padaryti svetainę ir galėjome startuoti, kaip norėjome. Tik žinoma, nuo pirminio srauto užlūžo visi serveriai, tačiau ilgainiui viskas išsivystė“, – verslo pradžią laidoje prisiminė vyras.

Versle Laurynas atsakingas už komandą, infrastruktūrą bei finansus, o Viktorija – už produktų atranką ir marketingą. Visgi, vyras pripažįsta, kad jų dviejų nuomonės kartais būna išsiskiria, tačiau dėl to konfliktai tikrai nekyla, mat viską pavyksta išspręsti argumentuotomis diskusijomis.

„Viktorijos mama kažkada pasakė, kad mes vienas kitam esame talismanas, galbūt dėl to, kad esam tokie skirtingi, tai davė gerą tandemą. Gyvenime esu perfekcionistas, man turi būti viskas išdirbta iki galo, o Viktorija pirmiau įsivels į mūšį, o tik tada pažiūrės su kuo kariauja. Versle nėra gerai iki galo daryti taip, kaip ji daro, bet nėra gerai daryti ir taip, kaip aš galvoju, kad reikėtų. Jos spontaniškumas mums davė impulsų, kad nereikia laukti, reikia eiti ir daryti“, – atviravo Laurynas.

Sakoma, kad verslumas – tai savybė, su kuria gimstama, todėl ne kiekvienam pavyksta būti sėkmingu verslininku. Laurynas yra grynas to pavyzdys, mat jau mokykloje sugebėjo įsiklausyti į aplinkoje esančius poreikius bei rasti būdus, kaip juos išpildyti.

„Pradinėse klasėse, kai mokiausi Šakiuose, rašydavome rašaliniais parkeriais ir pastoviai visiems baigdavosi kapsulės arba 12 puslapių sąsiuviniai kontroliniams. Sugalvojau, kad reikia padaryti vietą, kur būtų galima juos nusipirkti. Mokytoja užleido spintoje vieną lentyną ir leido man prekiauti. Tokiu būdu tapau kanceliarinių prekių monopolininku mokykloje“, – smagią istoriją prisiminė vyras.

Šitaip išmokęs stebėti rinkos poreikius, tą Laurynas kartu su Viktorija daro iki šiol ir šiandieniniame savo versle. Neseniai juodu atidarė dvi fizines parduotuves Šiauliuose ir Kaune bei toliau nesustoja planuodami dar vieną uostamiestyje.

„Iki mirtis mus išskirs Viktorija yra mano bosė ir čia net struktūros nereikia. O jeigu rimtai, tai Viktorija yra įmonės direktorė, aš tiesiog vadovauju administracijai ir procesams. Šeimos versle žodis „bosas“ turi kiek kitokią reikšmę. Jeigu tai kalbama apie žmogų, kurio visada stengiesi išklausyt ir įsiklausyt, tai mes vienas kitam esame bosai“, – atviravo Laurynas.

Kita laidos tema: organizuoti namai atneša tvarkos ne tik buityje

Jovitos Mikštės verslu standartiniu tikrai nepavadinsi. Ji – startuolio „Organizuoti namai“ įkūrėja ir profesionali namų organizatorė, kuri tikina, kad tvarkingi namai – tvarkinga galva. 16 metų Jungtinėje Karalystėje gyvenusi moteris ten buvo įkūrusi valymo įmonę, tačiau laikui bėgant jos veikla transformavusi. Supratusi, kad norint tikrai tvarkingų namų, vien išvalyti erdvių nepakanka, moteris tapo profesionale namų organizatore.

„Daug kas mano profesiją maišo su namų valymu ir pakomentuoja, jog esu valytoja su aukštuoju, tačiau iš tikrųjų mano veikla yra namų organizavimas – kiekvienam daiktui, esančiam namuose, surasti vietą. Tai nėra apie išorę ar kaip atrodo namai. Mano užduotis yra kai interjero dizaineris sukuria virtuvę, padaryti, kad vidinės spintelės, vidiniai stalčiai būtų organizuoti“ – laidoje pasakojo Jovita.

Pastaruoju metu organizuoti namai tapo be galo populiaria tema. Apie tai kuriami televiziniai šou, rašomos knygos. Kaip pastebi Jovita, žmonės paprasčiausiai nenori tvarkytis, jie siekia būti sistemoje, kad kiekvienas daiktas turėtų savo vietą ir namai niekada nesusijauktų.

Visų šios sistemos taisyklių Jovita pusantrų metų mokėti koledže, o kad gautų diplomą, jai teko suorganizuoti net 150 namų Anglijoje. Tačiau tuomet moteris ėmė svarstyti apie grįžimą į gimtąjį kraštą. Būtent čia pirmoji suorganizuoti savo namus Jovitą pasamdė Beata Nicholson ir tai ir tapo atspirties tašku grįžti į Lietuvą.

Per organizavimo sesijas Jovita ne tik įveda sistemą erdvėse, bet ir išmoko laikytis tam tikrų taisyklių, kad chaosas negrįžtų. Ji taip pat pasirūpina visomis reikiamomis priemonėmis, dėžutėmis, stiklainiais, iš klientų neprašydama nieko daugiau, tik tai erdvės nuotraukų namų darbams atlikti.

„Maistas turi būti arba apvaliose talpyklose, arba ant laiptelių. Prieskoniai visada turi būti dėžutėje arba keliauti į stalčių. Birius produktus visada susipilam į peršviečiamas taras, nes tada matom kiek turim ir perkam kai pasibaigia. Drabužių spintoje marškinėlius lankstome Marie Kondo stiliumi, nes atsidarius stalčių ar dėžutę juos lengva matyti ir paimti. Jei tokio lankstymo būdo nežinai, spintą tvarkaisi nuolat. Aš spintą paskutinį kartą tvarkiausi – niekada“, – patarimais dalinosi Jovita.

Kita laidos tema: atsitiktinis skambutis, nuvedęs iki didžiulio verslo

Rugpjūčio mėnesį Jonavoje duris atvėrė Skandinavijos kapitalo grupės „Aluflam Extrusion“ aliuminių profilių gamykla, kuri įsikūrė šalia jau veikusios „Aluflam“ aliuminių langų, durų bei fasadų gamyklos. Tačiau sėkmės istorija prasidėjo prieš 2 dešimtmečius, o jos istorija – it scena iš kino filmo.

„Aš dirbau langų gamybos įmonėje ir mano dabartinis partneris, pagrindinis grupės savininkas Peter pakliuvo į Lietuvą. Tuomet buvo dar populiarios telefonų knygos ir ieškodamas kontaktų sąraše, pagal abėcėlę rado pirmąją langų gaminimo įmonę, kuriai paskambino. Aš netyčia pakėliau ragelį ir nuo to prasidėjo diskusija, nes toje įmonėje, ko gero, vienintelis mokėjau angliškai. Taip gavome pirmą nedidelį užsakymą gaminti į Daniją, projektai įsibėgėjo ir Peter pasiūlė kartu kurti įmonę“, – pasaką primenančią istoriją atskleidė „Aluflam grupės“ įmonių vadovas Rimantas Martikaitis.

Visgi, nuo lemtingojo skambučio iki bendro verslo reikėjo užsitarnauti pasitikėjimą. Gerai atlikti darbai, užsimezgęs ryšys ir supratimas skatino imtis šio žingsnio, bet greta jautėsi nemaža rizika iš abiejų pusių: Peter nepažinojo Lietuvos įstatymų ir turėjo pasitikėti žmogumi, kurį pažįsta vos metus, o Rimantui buvo sunku išeiti iš savojo darbo, kur buvo vertinamas ir gaudavo gerą atlyginimą. Tačiau tokį rizikingą sprendimą jam padėjo jaunatviškas maksimalizmas, drąsa ir žmonos palaikymas, kuri šiandien taip pat įsitraukusi į vyro verslą.

„Aš esu šios įmonės trečioji karta. Mano senelis įkūrė ją 1943-aisias metais Danijoje. Tuo metu įmonė rūpinosi parduotuvių interjeru bei išorės fasadais. Metams bėgant, verslas labiau ėmė specializuotis į išorės fasadus. 1960-aisiais metais aliuminio fasadai buvo naujiena. Tuomet verslą perėmė mano tėtis, bet jis neilgai joje dirbo ir netrukus jam ėmiau vadovauti aš kartu su mama, kai buvau vos 20-ies“, – pasakojo „Aluflam grupės“ savininkas Peter Birch.

Kai Lietuva atgavo nepriklausomybę, tuometinis Danijos užsienio reikalų ministras, žavėdamasis lietuvių dvasia ir ryžtu, skatino danų verslininkus čia investuoti. Taip 1998-aisiais metais Peter pirmą kartą atvyko į Lietuvą ir netrukus ėmė petys petin dirbti su Rimantu.

„Viskas, ką jūs čia matote, yra pasiekta ne mano, o būtent čia dirbančių darbuotojų dėka. Jeigu nurodinėčiau, kaip jie turi dirbti ar elgtis, tokio rezultato neturėtume. Geras vadovas ne tas, kuris kiekvienam aiškina, kaip reikia dirbti, o tas, kuris netrugdo dirbti“, – sėkmingą lyderystės formulę atskleidė Rimantas.

„Gyvenimas versle“ – tai laida, kurioje laidos vedėja Dovilė Urbanaitė pristatys ir atskleis šalyje veikiančių įdomiausių, populiariausių bei netikėčiausių verslų istorijas. Lietuva koja kojon žengia su pasauliniais inovacijų pokyčiais ir savo šalyje turi būrį kūrybingų, sumanių ir savo sritį išmanančių verslininkų, kurie suburdami profesionalias komandas gali didžiuotis atradę raktą į verslo sėkmę. Apie visą tai – kiekvieną sekmadienį, 10:30 val., tik per „Lietuvos ryto“ televiziją.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.