Prognozė - C.Wurst per metus gali uždirbti 100 mln. litų

„Jis šokiruos, įsimins, bet tikrai nelaimės”, – prieš „Euroviziją” buvo kalbama apie austrų persirengėlį Conchitą Wurst. Nutiko kitaip. Ką mes žinome apie šių metų „Eurovizijos” laimėtoją?

Sekmadienį Vienos oro uoste Conchita Wurst buvo pasitiktas kaip tautos didvyris.<br>AP nuotr.
Sekmadienį Vienos oro uoste Conchita Wurst buvo pasitiktas kaip tautos didvyris.<br>AP nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Ramūnas Zilnys, specialiai „TV antenai”, Kopenhaga

May 17, 2014, 8:53 PM, atnaujinta Feb 13, 2018, 8:08 PM

Moteris su barzda. Toks jo scenos personažas. Bet tai pernelyg paprastas šių metų laimėtojo Thomo Neuwirtho apibūdinimas.

25-erių atlikėjas praėjusio šeštadienio vakarą gavo 290 Europos balų ir, tikėtina, pradėjo įdomią tarptautinę karjerą – Austrijoje šis artistas jau seniai yra gerai žinomas, pastebi „Lietuvos ryto“ žurnalas „TV antena“.

Kruopščiai saugojo įvaizdį

„Conchita yra nuostabus. Aš visiškai nesidomiu „Eurovizija”, tačiau šį atlikėją mėgsta visa Austrija”, – prieš porą mėnesių „TV antenai” pasakojo alternatyviosios muzikos atlikėjų vadybininkė iš Vienos Bernadette Karner.

Jos prognozė, kad barzdotos damos personažą tikrai pastebės ir pamils Europa, išsipildė su kaupu. Daina „Rise Like A Phoenix” skamba it nužengusi iš filmo apie Džeimsą Bondą, tačiau jau dabar sutariama – be Thomo sukurto spalvingo personažo ji vargu ar būtų įsitaisiusi „Eurovizijos” lentelės viršūnėje.

Per dvi savaites „Eurovizija” stebėjo ne vieną Conchitos transformaciją. Nuo tuzino elegantiškų suknelių iki džinsų ir švarkelių – dėmesio centre atsidūręs austras įvaizdį keitė kelis kartus per dieną ir dosniai kiekvieno naujo drabužio nuotraukomis dalijosi socialiniuose tinkluose.

Vienas dalykas nesikeitė. Per visą „Eurovizijos” laikotarpį nė vienas fotografas negalėjo pasigirti, kad įamžino šį atlikėją be blakstienų tušu paryškintos barzdos (kuri, sklando gandas, yra priklijuojama) ir ryškaus makiažo. „Tikrojo” Thomo nepavyko pamatyti ir Vilijai Matačiūnaitei, kurios persirengimo kambarys net keturias dienas buvo greta būsimo „Eurovizijos” laimėtojo.

Įvaizdis yra viskas – ir favoritais laikyti armėnas Aramas Mp3, švedė Sanna Nielsen ar britė Molly gali tik skėsčioti rankomis. Austrų persirengėlis tiesiog buvo ryškesnis.

Teko patirti patyčių

Spaudos konferencijoje po finalo klausimai apie pergalės reikšmę lytinėms mažumoms nustelbė muziką. Jų buvo tiek daug, kad net privertė suabejoti, ar „Eurovizija” vis dar yra dainų konkursas.

Kita vertus, pačiam atlikėjui šie klausimai tikrai svarbūs. Kai būdamas septyniolikos Thomas prisipažino esantis gėjus, mažame gimtajame miestelyje jam teko patirti daug patyčių.

Praėjusią savaitę Conchitai nusilenkė visa Europa, o prieš konkursą jis ant nugaros išsitatuiravo motinos atvaizdą – brangiausio žmogaus, palaikiusio net sunkiausiomis akimirkomis.

Kad ir ką kalbėtume apie politines pergalės priežastis, Thomo talento ignoruoti negalima – dainininkas į save atkreipė dėmesį dar prieš septynerius metus, kai nebuvo susigalvojęs barzdoto persirengėlio įvaizdžio.

Tada jaunuolis sužibėjo Austrijos TV šou „Starmania” – tai savotiškas populiariojo „X Faktoriaus” atitikmuo.

Komisija ir žiūrovai žavėjosi tuo, kaip Thomas atlieka Michaelo Jacksono ir „Queen” dainas, tačiau laimėtoju jis netapo. „Ačiū Dievui”, – dabar sako austro gerbėjai. Kitu atveju dainininko karjera tikriausiai būtų įsibėgėjusi ir konkurse šįmet nebūtume pamatę tokio dėmesį atkreipiančio vaizdo.

Po „Starmania” Thomas dainavo iš šio projekto dalyvių suformuotoje vaikinų grupėje „Jetzt Anders”, vėliau dalyvavo keliuose realybės šou, studijavo mados mokslus ir kaupėsi naujam savo virsmui.

Savas vyrų ir moterų tualete

2012-aisiais jis grįžo su trenksmu – jau su dabartiniu įvaizdžiu, kuris Austrijoje sukėlė tikrą audrą.

Su suknele ir ryškia barzda Conchita Wurst dalyvavo „Eurovizijos” atrankoje, tačiau joje užėmė antrą vietą.

„Tiesiog supratau, kad tai ne mano laikas, bet nė akimirką nesuabejojau savo tikslu vieną dieną dainuoti šiame konkurse”, – po pergalės prieš savaitę sakė atlikėjas. Nuo pirmų Conchitos Wurst personažo gyvavimo dienų Thomas pabrėžė, kad tai meno kūrinys, žaidimas, įvaizdis. Nors ir neslėpė esąs homoseksualios orientacijos, o moteriškais apdarais rengtis mėgstantis nuo mažens.

Kičinę personažo prigimtį liudija net ir pasirinktas slapyvardis. Conchita ispaniškai reiškia jūros kriauklę. Wurst vokiškai – dešrą. Jūros kriauklė tam tikruose sluoksniuose žargonu reiškia vaginą, dešra – užuomina į penį. Didžioji dalis Europos, tiesa, į šias subtilybes tikriausiai nesigilino.

„Kai esu Conchita, esu moteris, kuri prieina prie kitų moterų ir klausia, ar šios galėtų paskolinti lūpdažį. Tuo metu stengiuosi perimti ir moteriškas manieras.

Kai esu Thomas, esu vyras. Ir gana tingus vyras”, – taip savo charakterį apibūdina šių metų „Eurovizijos” laimėtojas.

Dar linksmiau jis elgiasi naktiniuose klubuose ir muzikos apdovanojimų ceremonijose. Įsijautęs į personažą atlikėjas eina į moterų, o kitais atvejais – į vyrų tualetą.

„Moterys nesupyksta. Jos tik juokiasi”, – pasakojo dainininkas.

Pergalė sukraus turtus

„Eurovizijos” atlikėjų šlovė dažnai išblėsta po pergalės praėjus vos dvylikai mėnesių. Tačiau šįkart, tvirtina pramogų verslo specialistai, gali būti visiškai kitaip.

Kaip tautos didvyris Vienos oro uoste praėjusį sekmadienį pasitiktas austras jau su pasimėgavimu gali stebėti, kaip daina „Rise Like A Phoenix” kyla Europos „topų” laipteliais.

Pramogų verslo specialistai sako, kad per artimiausius metus iš koncertų, įrašų ir reklamos pasiūlymų Conchita turėtų uždirbti maždaug 100 milijonų litų.

Rusijoje vyrai masiškai internete platina savo nuotraukas ir vaizdo įrašus, kuriuose be gailesčio skutasi barzdas, o šalies vicepremjeras Dmitrijus Rogozinas netgi pavadino austro pergalę „Europos pabaigos ženklu”.

Tačiau žymus britų komikas Russellas Brandas didžiuojasi esąs šiek tiek panašus į Conchitą, dešimtys žymių Europos moterų fotografuojasi nusipiešusios barzdas, sveikinimus siunčia Eltonas Johnas, o reklamos verslo užkulisiuose juokaujama, kad finansiškai patrauklus skustuvų „Gillette” gamintojų reklamos pasiūlymas konkurso laimėtojui – tik laiko klausimas.

Yra šalių, kuriose šių metų „Eurovizijos” laimėtojas turbūt niekada negalės surengti koncerto. Tačiau nėra abejonių – kai po poros dešimtmečių „Eurovizijoje” bus rodomi filmukai apie įdomiausias konkurso akimirkas, barzdotas Conchitos veidas juose tikrai šmėžuos. Nugalėtojai neteisiami, o pamiršti šį tikrai nebus lengva.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.